Naar E ombouw van de Oxalys

Discussie in 'F3A' gestart door Ed Heemskerk, 14 aug 2010.

  1. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    805
    Ik tel vele motoren, regelaars, accu's en propellors in dit draadje. Heb je al eens nagedacht over hoe je alle informatie gaat verzamelen en verwerken.

    Wat voor mij werkt is vooraf een testplan te maken en te bedenken hoe je een effect gaat beoordelen en alles, en dan bedoel ik ook echt alles op te schrijven en vast te leggen. Naast de technische logging schrijf ik er ook bij wat het gevoel is bij die setup.

    Het opschrijven voorkomt ook dat je tijd stopt in testen die je al een keer gedaan hebt.

    Het grappige is dat ik soms een testsituatie bedenk en me dan realiseer dat ik voldoende data in voorraad heb om het verschil uit te zoeken. Dan hoef ik niet te vliegen om te kunnen vergelijken.

    Vooral de capaciteit die je moet bijladen na een vlucht met bepaalde setup vertelt veel over het rendement.

    Tussen verschillende setups kan wel tot 20% rendements verschil bestaan, dat wil zeggen dat een goede 8S net zo effectief kan zijn als een slechte 10S.
     
  2. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Lisse
    Mijn overstap van brandstof vliegen naar E vliegen heeft ruim 2 jaar geduurd.
    Eerst ben ik begonnen met goedkope spullen en heb hiermee ervaring opgedaan.

    Alle ervaring heb ik opgeschreven in een logboek.
    Delen van mijn ervaring heb ik op dit draadje gezet.
    Er is van alles misgegaan door mijn onervarenheid met E motoren.
    Ook heb ik veel plezier beleefd om het allemaal uit te zoeken.


    Wat ik wel weet ik dat er bij de door mij gebruikte motoren weinig informatie is gegeven in een soort gebruiksaanwijzing over afstelling ,timing en andere parameters.
    Keuzemogelijkheden van afstellingen in regelaars zijn mij inmiddels duidelijk.

    Ja ik heb een aantal motoren en regelaars in gebruik.
    Elke regelaar moet je anders programmeren,bij de een een lipo monteren aan het programmeerkastje bij de ander weer het aandrijf lipo pakket aansluiten , bij de volgende de stekker van de regelaar in de ontvanger steken en het aandrijf lipo pakket weer monteren.De motordraden los en dan weer vast.

    Het wordt tijd om te gaan vliegen en iedereen te bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan dit draadje.
    Met Richard van wijk heb ik afgesproken mijn bevindingen in tabelvorm te publiceren op de F3A site.
    De eerste aanzet hiervoor hebben wij enige tijd geleden gemaakt.
     
  3. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    Hi Ed, jij ook bedankt voor het delen van al je ervaringen. Nu dus de million dollar question, wat zijn voor jou de voor en nadelen van elektro tov 2 en 4 takt?
     
  4. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Lisse
    Logica brengt ons bij de E aandrijving, verbeelding brengt ons bij de 4 takt.

    ( vrij vertaald naar A.Einstein)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2012
  5. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    Dat is een politiek correct antwoord ;-)
     

Deel Deze Pagina