Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    Ja, het is toch net wat duurder dan ik in eerste instandtie dacht.

    Ik woon in oosterwolde, vlak in de buurt van Zwolle.
    Dus dat is nog wel een 1,5uur rijden schat ik zo.

    ik zal eens kijken.
     
  2. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Hehe, dat is inderdaad niet echt praktisch.
    Zet anders ook even in je profiel waar je woont, is handig voor mensen die bij je in buurt wonen ;)
     
  3. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    ja zal ik later nog wel even doen.

    ziet er mooi uit. ik snap nog steeds niet dat ze voor een bedrag van rond de 40euro al die onderdeeltjes kunnen maken van zo'n heli.

    ik zien dat je ook op tweakers zit, daar zit ik meestal te ouwehoeren.
     
  4. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Jah dat klopt, zit ook op tweakers.
    Is nu een klein beetje minder, maar lees er nogsteeds veel nieuws en dergelijken, zit wel minder op het forum.
    Het is een erg goede site, vooral rep systeem bij 2ehands verkoop werkt erg goed.

    Maargoed, ik zit nu meer op MBF de laatste tijd, veel informatie opnemen :)
     
  5. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    hoi,

    ik had nog een vraagje. kun je bijvoorbeeld deze accu HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2650mAh 3S 1C LLF Tx Pack (Futaba/JR) .
    voor een transmitter ook in een Heli gebruiken? of kan deze de Amps niet aan.

    en de zender weet ik niet welke ik moet hebben, want ik zat net te kijken en zag dat er dus 2 soorten zijn, links en rechts:(.
    Ik ben rechts handig welke kan ik dan het beste nemen.
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Maakt niets uit, het is wat je zelf goed vind want met een heli/vliegtuig heb je veelal beide handen (en soms meer ;-)) nodig ook. even kijken bij de lokale club wat hun "standaard" is. Altijd handig bij het lessen volgen.

    Stevo
     
  7. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    De Amps hebben er niks mee te maken, het gaat om de voltage. 12.6 volt met een volle accu vinden veel zenders niet fijn. Ik heb deze ook in mijn zender zitten, en ik heb er 2 diode's van 1 amp in serie tussen gezet. Nu geeft de accu 10.2 volt aan de zender, en het batterijalarm gaat af wanneer de zender 9 volt aangeeft, en dan zit er nog dik 10 volt in de accu. Zo kan de lipo ook niet te ver ontladen worden.

    De meeste mensen in NL gebruiken mode 2, dus gas links
     
  8. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    aa duidelijk, dus deze accu kan ook prima in de heli zelf?

    batterijen voor de afstandsbediening heb ik al. 8x AA Eneloop.

    Wat doen de linker en rechter pook normaal als we uitgaan van ''mode 2''.

    links gas in harder en zachter draaien/rpm van de hoofd rotor
    en rechts stuurt de heli. maar volgens mij kan een heli ook om zijn as draaien of is dat hetzelfde? en de staart word deze tegelijk bestuurd als de main rotor door de rechter pook?

    edit;

    nog een vraagje dan maar...lol
    ik zat op youtube te kijken, maar kan die van mij straks ook een looping maken:p

    edit;

    minibike raade me een 3s 3000mah accu aan.
    maar als ik wat rond zit te kijken kom ik voor dezelfde prijs ook 2S 5000mah accu's tegen.
    Ik weet de 2S 7,4volt is en 3S 11,1 volt nominaal. Maakt het voltage nog uit ? Zo ja waarvoor, want anders kan ik beter een 2S nemen met dubbel capaciteit...toch? http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=10305
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
  9. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Als jij het over een hele poos kan wel... ;)

    Je moet wel uitkijken met het gebruiken als aandrijf lipo, van lipo's die voor zenders of ontvangers zijn gemaakt.
    Deze hebben vaak een hele lage C-Waarde (zie de FAQ op dit forum om alles over lipo's te lezen)
    Dus kans dat het bij 1 vlucht blijft dan, en dan kan je hem weggooien...

    Wil niet zeurend overkomen ;), en vragen staat vrij, maar heel veel vragen kan je best uitgebreid beantwoord terugvinden met de zoekfunctie of door de Googlesearch te gebruiken boven aan deze pagina.
    Zijn namelijk vragen die iedereen heeft als hij begint, en hier al heel vaak gesteld zijn.

    Groetjes,
    Eric
     
  10. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    - Mode 2 Links is gas en de staart, rechts is vooruit/achteruit, en zijwaarts

    - Een TX lipo is niet geschikt om in de helikopter te doen. Deze lipo's hebben lage C- waarde.

    Alles over lipo's: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

    - Een accu voor een 450 size zit tussen de 2000, en 3000 Mah, grotere accus worden te zwaar.

    - Een looping kan de helikopter wel, het is de vraag of jij dit kan. :rolleyes:

    - Als je de bovenstaande link hebt gelezen, dan zal je begrijpen dat 2s te zwak is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    ik heb het even doorgelezen en het begint iets duidelijk te worden.

    maar ik snap als de spanning lager ligt 7.4v inpv 11.1v zal de motor minder toeren/rpm maken....toch?

    stel; ik heb nu een 3550kv motor met 3S 2650mah.
    Als ik dan een zwaardere motor van 4400kv neem met een 2S 5000mah, kan ik op deze manier dan hetzelfde rendement halen door de zwaardere motor te undervolten waardoor deze minder hard zal draaien, maar zo heb ik uitendelijk wel een grotere capaciteit.

    kloppen mijn theorien een beetje? :p
     
  12. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik begrijp niet zo goed waarom je een 2s wil gebruiken.

    Voor een 450 heli wordt altijd een 3s gebruikt, zo is hij ontworpen, waarom wil jij het wiel opnieuw uitvinden? :confused:

    Ook een 2s 5000 Mah lipo zal te zwaar zijn ong. 400 gram
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
  13. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
  14. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Ik snap echt niet wat moeilijk is aan een 450 heli en 3S lipos. Ze schrijven overal 3S voor...van de dure Align tot de wakiwaki 450...en dan maar doorgaan over 2S versus 3S.....Zo kun je een complete server vullen met dit draadje alleen.

    Stevo
     
  15. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik denk dat dat tegen gaat vallen, als je minder volt gebruikt zal er meer Amp getrokken worden. Je kan beter een lichtere motor inbouwen. De 3550KV met 40 Amp esc en een 2200Mah lipo gaat ongeveer 5 minuten mee. Dit is wel een setup voor 3D. Als je nog geen 3D doet kan je best af met een lichtere motor.

    Ik heb een HK450 met een E-Sky 3800KV, en daar haal ik de 10 min. wel mee. Hier kan je leuk mee rondvliegen, en een beetje licht 3D.
     
  16. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Vandaag weer wat progress gemaakt met de HK450 :).

    Heb vandaag mijn lipo's binnen gekregen (2x 3S 3000mAh 35C).
    Zijn mooie lipo's hoor.
    Alleen als ik de lipo op de standaard doe, met de kabels van het frame af (zoals op de foto van tijn staat), past mijn canopy er echt net niet meer op.
    Maar dit doe ik eerdaags even oplossen door even 2 extra gaatjes te maken in de canopy.

    Ook ff een adaptertje gemaakt voor mijn Turnigy Accucel 6, om de nieuwe lipo's te laden. Even getest en gekalibreerd met beide accu's, en werkt perfect. Zat er maar 0.01V naast, dus even goed gezet, en dit klopt nu ook. Verder mooie lader met veel opties, en een mooi/duidelijk scherm. Ik gebruik deze lader icm een laptop voeding die ik nog had liggen (atm levert deze voeding 15V met 6A, meer dan zat dus).

    Ook even stekkers accu stekkers aan de ESC gemaakt.
    Wou ook al stekkers aan de motor, en ESC maken (op ESC natuurlijk alleen nog maar de motor stekkers). Maar dit moet nog even wachten tot ik de zender + ontvanger heb. Want aan de motor zitten 3 zwarte kabels, dus niet duidelijk welke kabel + - of controle is. Zender + ontvanger krijg ik als het goed is morgen binnen :D (DX6i + AR6210 in mode 2).

    En natuurlijk even de Gyro mod gedaan, zit deze net iets steviger vast.

    Nu eigenlijk alleen nog maar wachten op de andere servo's, want dat zijn de laatste parts die ik nog moet krijgen. En met een beetje geluk krijg ik deze morgen al, maar hier ga ik niet van uit. Mijn pakketje heeft 11 September Hongkong verlaten. Nu heb ik ook wel eens gehad dat een pakketje de 6e verscheept is, en de 9e al bij mij aan de deur was (ook uit hongkong), maar dit is wel uitzonderlijk. Maar zou natuurlijk wel mooi zijn als ik ze morgen al heb :D.

    Tot zover mijn updates over de HK450GT.
     
  17. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik volg je minibike, je kan ook de kabel aan de bovenkant houden, het is maar hoe je de esc monteert.

    Het idd elke keer een verrassing, zo'n pakketje van HK, soms duurt het lang, maar vaak is het er snel. :D
     
  18. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik moet nog even kijken wat makkelijkste manier is om de ESC te bevestigen. Hoe bevestig jij je accu? (ik vind het plaatje waar je je accu op plakt er een beetje fragiel uit zien, maar kan aan mij liggen :rolleyes:).

    En als het weer donderdagavond een beetje mee zit, en de treinen rijden goed, ga ik denk ik nog even bij de vliegclub kijken, bij mij in de buurt. En als ik dan alles binnen heb (dus de servo's en de TX+RX), kan ik hem nog mee nemen naar de club om hem af te stellen. En misschien zelfs nog een maiden (proberen) te maken :D

    Kom op post bedrijven, dat kan sneller ^^
     
  19. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik heb bij de supermarkt een doosje klitteband gehaald, en de loop, en hook kanten aan elkaar gelijmd. dan door het frame heen, en met iso tape aan het frame vast gemaakt, en het HK kl.bandje er dwars over geplaatst.

    Zit als een huis... ;)
     
  20. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Ah okey, dan wil dat wel jah.
    Maar kan je zo nog wel de accu wisselen?
     

Deel Deze Pagina