Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Daar noemen ze dat gewoon een transmitter tenzij je het bakje van je flatscreen TV bedoelde;)

    Stevo
     
  2. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Ik heb die zender wel eens overwogen maar importeren van zendapparatuur kan een probleem zijn dus daarom heb ik het nooit geprobeerd.
    Op youtube volg ik youtube.com/xjet en een van die gasten op het vliegveld gebruikt die zender ook voor z'n goedkope hobbyking spul :) Hij heeft wel een en ander gecrasht maar volgens mij niet door de zender ;)

    Echt 100% zeker kan je ook met een zender van een gerenomeerd merk niet zijn want zowel Futaba als Spektrum hebben wel een recall gehad van bepaalde producten als ik de google resultaten mag geloven.
    Fouten toegeven en oplossen is iets wat ik van turnigy/hobbyking niet verwacht.

    Ook met het type hitec zender die ik heb is in het begin een issue mee geweest The Hitec Aurora 9 has an issue
    Zelf gebruik ik een spektrum dx6i (set: 150,-) en een hitec aurora 9 (set met 7 kanaals 360,-) en verder heb ik esky en KDS zenders gehad. Met die ervaring vind ik wel dat je voor meer geld wel een beter product hebt maar of dat echt nodig is is een tweede en erg persoonlijk.

    Die zender is wel een onderdeel van je set die wellicht meerdere modellen overleeft als je een goede zender hebt. Met de hitec verwacht ik toch wel jaren vooruit te kunnen qua degelijkheid en mogelijkheden.

    In het begin vond ik 170,- voor een rtf esky king v3 al veel geld en was m'n vriendin ook van 'wat heb je nu besteld?, zoveel geld uitgegeven voor een heli?' LOL
    Gaandeweg betere spullen kopen is uiteindelijk duurder maar had ik in het begin zoveel moeten investeren dan was ik er wellicht niet aan begonnen. Dat goedkope spul zoals die HK450 voor 35 dollar is best wat voor te zeggen.
     
  3. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    O..O..dan ben ik waarschijnlijk ook de pineut:???:
    ik heb dit in 1x besteld. hoop niet dat ik extra hoef te betalen heb hier namelijk helemaal niet aan gedacht.
    HobbyKing Online R/C Hobby Store :
     
  4. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Hij had inderdaad een issue met de eindeloop van de sticks, das wel iets anders dan vliegtuigen die uit de lucht komen vallen;)

    Ik ga dezelfde kant op als jij Chris. Zal ook nog ergens proberen een DX6 op de kop te tikken voor kleiner BnF spul.

    Heb nu een spectrum die bij mijn Blade SR zat maar die staat "vast" in helimode.

    Stevo
     
  5. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde

    edit;

    weet iemand toevallig wat ik aan belasting en of invoerrecht kan verwachten?
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België

    Als het spul al netjes aan je deur is geleverd weinig. Werd bij mij verekend via de postdienst en kwam op 10 Euro aan de postman te betalen bij aflevering van het pakket.

    Lopen een paar draadjes wat je mag verwachten (en hoe je het soms kan omzeilen).

    Stevo
     
  7. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Je betaald 12,- inklaringskosten + 19,5% BTW, dus reken maar uit. Je krijgt eerst een brief waar je alles moet opgeven + copy Paypall bon.

    Je zal wel veel verzendkosten betaald hebben.
     
  8. jbkappirossi

    jbkappirossi

    Lid geworden:
    12 sep 2011
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Oosterwolde
    ja ik zat me net te bedenken dat ik mijn bestelling beter in 5 keer kon doen. maarja hij is gisteren verzonden hopen dat hij hier gouw is.

    Ja nadat ik dit topic tegen kwam ''heli voor 35,-'' is het al aardig uit de hand gelopen. zit op totaal inc. verzending op 295dollar waarvan ongeveer 65doller aan verzend kosten.

    Dus ik kan dan op een 12,- + 19% btw van 295dollar = 56,- dollar omgerekent 41.70euro + 12,-euro inklaring is 53.70 aan belasting.
    klopt dit?
     
  9. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Zo'n groot pakket trekt natuurlijk meteen de aandacht van de douane. Pakketten met een model, gaan altijd door de molen, je zal daar (bijna) altijd volledige BTW over betalen.

    Kleinere pakketten met onduidelijke (voor de douane) electronica, zullen eerder doorgelaten worden, omdat ze de moeite niet willen nemen om dit allemaal uit te zoeken. Zolang het pakket niet te zwaar is gaat dit er zo doorheen.

    Het is voor de volgende keer wijs om een beetje te spreiden, en te rekenen. Veel kan je via het DE warehouse bestellen bij HK, dan heb je ook geen gez**k met de douane. Vervelend is dat daar vaak niet alles in voorraad is. Kleine pakketjes onder 200 gram zijn bijzonder voordelig uit China vandaan, dan betaal je niet meer dan 3,- verzendkosten.

    :cool:
     
  10. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
    Nou mijn HK450 tt pro zit redelijk in elkaar
    let maar niet op die lelijke gele staartblades, die zijn voor mijn orientatie:p
    Wat is dat hoofdtandwiel slecht zeg. gisteren even laten opspinnen en direct versleten... de tandwielen zitten ook niet strak tegen elkaar.

    Wel vervelend bij dit model trouwens, als je de motor wilt verplaatsen, moeten er eerst 2 servo's af. Ook jammer dat er weinig plaats is om de draden op te bergen.


    Hij is eigenlijk wel behoorlijk lelijk.. ik ga de canopy maar opnieuw spuiten denk ik en de draden zwart maken
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  11. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    Is er iemand die zijn complete HK kwijt wil? Naast electro offroad rijden wil ik het vliegen ook weer eens gaan proberen.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  12. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Andere canopy erop doet al wonderen hoor :)
     
  13. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ze staan regelmatig te koop hoor...
    Gewoon effe de "te koop" in de gaten houden...

    Benno
     
  14. Jordi_

    Jordi_

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    10
    mijne mag je kopen voor een goed bod... zie pb
     
  15. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Laat ik ook nog maar eens, na niks van me gehoord te hebben de laatste tijd, maar weer eens een update geven.

    Ik heb anderhalve week geleden op vrijdag mijn servo's binnen gekregen.
    Dit was het laatste onderdeel dat ik nodig had voor mijn HK.
    Ik ben dezelfde avond nog bezig geweest met afbouwen en afstellen (voor zover het lukt). Hier ben ik toch heel wat uurtjes mee bezig geweest, maar al met al is het erg goed gelukt. Afgelopen dinsdag ben ik naar de club geweest, en heb ik de HK450 na laten kijken door een ervaren vlieger. Hierbij bleek dat de heli nog een beetje blade tracking en tail wag had.

    Uiteindelijk heb ik die avond ook een beetje opgetoerd, en na een paar sprongetjes een paar keer een seconden of 10 in de lucht gehangen, en toen maar weer op de grond gezet.

    Wat een kick geeft dat zeg, zelf de eerste seconden vliegen met je zelfgebouwde heli (waar je veel bouwuren in hebt zitten :rolleyes:). Na dat kleine stukje vond ik het wel mooi geweest voor die avond, want ik zat weer vol met spanning.

    Afgelopen woensdag was ik vrij en ben ik ook nog even naar de club geweest, maar toen waaide het eigenlijk net te hard, dus heb ik maar niet gevlogen.

    Maar afgelopen vrijdag toch eindelijk de echte maiden gemaakt.
    Alles nog een keer na gekeken in de heli, en in de zender, alles stond goed. Dus veld opgelopen, zender aan, gas laag en accu aangesloten. De ESC had ik al geprogrammeerd, dus deze stond ook al goed. Alles elektronica nog maals gechecked, dit stond ook goed. En toen ben ik gaan vliegen. Wat vliegt dit anders dan de mCP X zeg :shock:, het was even wennen, maar het ging wel goed.

    Ik heb die vrijdag 2 lipo's leeg gevlogen (2x 3000mAh 35C).
    Dit is allebei zonder trainingkruis, maar dit vond ik niet erg.
    Over de lipo's ben ik ook zeer tevreden, lekker lange vliegtijd, en genoeg power.

    Later op de dag zal ik ook nog een filmpje, en wat nieuwe foto's posten :).
     
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nice hoor!

    Stevo
     
  17. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Perfect!! :)
     
  18. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Hierbij ook de maiden van de HK450GT :D

    Beetje donker, maar is met telefoon tegen de zon in opgenomen.
    Slecht, klopt, maar mocht niet vanaf de andere kant ;)

    Enjoy :

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Netjes Minifiets, :D

    Heb je zelf gevlogen?
     
  20. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Jah tuurlijk heb ik zelf gevlogen :D
    Is wel wennen hoor, vergeleken met de mCP X :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina