Nationaal Modelvliegkamp 2009

Jammer, dat wijkt net af van hoe het bij de heliwedstrijden gedaan word.

Hoi Laurens

Hoeveel is de afwijking dan Laurens ?? Want we willen je wel zien meedoen natuurlijk met je heli. Misschien is het een idee om de vliegtijd voor heli's (afwijkend dus) te laten zijn met de gebruikelijke vliegduur voor vleugelvliegtuigen.

Paul zei het al......... het leuke van het kamp is dat we kunnen aanpassen en improviseren zoveel als we willen........Op kamp kan (bijna) alles !!!!!!

Peter en Ron hebben een opzetje gemaakt voor een freestyle wedstrijdje. Dat gaan we binnenkort aan iedere deelnemer toesturen. Ik zou zeggen wacht dat even af en kom dan met je voorstellen voor wijzigen/aanpassen etc.

John

Laatst bewerkt:
Misschien is het een idee om de vliegtijd voor heli's (afwijkend dus) te laten zijn met de gebruikelijke vliegduur voor vleugelvliegtuigen.
Voor zover ik weet klopt het juist precies met heli D3D wedstrijden, daar staat een 3min FTM voor.
Gebruikelijk voor vaste vleugel vliegtuigen bij wedstrijden wereldwijd is volgen mij 4minuten... Ik ben ook al een tijdje bezig met een 4min AM, die natuurlijk ingekort zou kunnen worden.
F6A Artistic Aerobatics is 2min met voorgeschreven muziek, en 4min vrij.
F3M freestyle geloof ik ook 4min, kan het zo 123 niet vinden.
F3P AM is 2min, maar binnen is dat lang zat.

Bij D3D is het ook 2 minuten.

Misschien een tussentijd van 2.30 of 3.30 zodat zowel heli als vliegtuigvliegers iets aparts moeten maken voor kamp?

Goh, hier staat toch echt wat anders...
http://www.dutch3d.org/D3D%20Figures.htm zei:
The more advanced flyers have their own class (Dutch 3D Experts). They have to fly 8 figures chosen from the Experts table below. The entire flight will take place in 4 minutes. The Dutch 3D Experts also fly a Free Style flight of that will last 3 minutes. The Experts class will fly 2 rounds of set maneuvers, and 1 round of Free Style flight.

Maar aanpassen heb ik geen probleem mee, 2:00, 2:30, 3:00, 3:30, 4:00, allemaal best.

We hebben eigenlijk een paar reden voordat we gekozen haddenom het 3 minuten te doen.
Indoor is 2 minuten, outdoor is 4 minuten. 2 minuten met een kist van 1.5M is te kort.
En 4 minuten met een shockflyer is te lang, en bovendien moet je er rekening mee houden dat het intressant blijft voor de jury. Het is erg moeilijk voor de jury om na een halve dag AM's gezien te hebben de lateren vluchten nog goed te bedoordelen en een 8 te geven daar waar het nodig is. En ook als je rekent 4 minuten per AM. Tel er maar ruim 2 minuten bij tussen de vluchten door, dus dat 6 minuten per persoon, als er dan 10 man mee doet ben je al een uur onderweg. Dan mag je er ook vanuit gaan om het eerlijk te houden dan we 3 rondes doen, dus dat is 3 uur. En 3 uur achter elkaar AM jureren is erg lastig. En als je 2 minuten doet heb je binnen 2 uur alles klaar. Dat is weer net terkort. Daarom leek 3 minuten ons idieaal. Maar als je het er niet mee eens bent laat het even weten.

Alles staat nog open, er is nog niks vastgesteld. Alles is dus nog mogelijk.
Laat het hier weten en we gaan kijken wat we er mee kunnen doen.

Grt.

Hoi allemaal,

Over minder dan 2 weken staat de eerste Dutch3D weer voor de deur. Schrijf je dus a.u.b. zo snel mogelijk in!

1) Let op dat je je ingeschreven moet hebben voor zondag a.s.!

2) Let op dat indien je in de A-Klasse wil vliegen, dat je de muziek op tijd opstuurt. Je moet
a) De mp3 file (120 seconden) naar mij opsturen (reply op deze mail) voor zondag a.s!
b) De mp3 file meenemen naar de wedstrijd op een USB stick!
c) Zorg er voor de de mp3 file de volgende naam heeft: "<naam>.<achternaam>-FTM-2009.mp3"
Uiteraard is het mogelijk om 1 van de standaard muziekjes te pakken van de Dutch3D site.

Ik denk dat het leuker is om maar 1 ronde te doen, anders neem je alleen maar vliegtijd van de rest die niet meedoet in beslag. Ik heb niet het idee dat hier het overgrote deel van kampdeelnemers aan gaat meedoen, net als de meeste wedstrijden.

Als aanvulling op peter:
Het is ook al een hele prestatie om uberhaupt 1 minuut aan AM in elkaar te prutsen, dus om dat dan 6 minuten te doen als gemiddelde ''kampvlieger'' das lastig, daarom 3 minuten.
En de Jury zal natuurlijk ook geen hoogstaande gerepeteerde 3D demonstratie verwachten, maar eerder wat geinproviceerd ritmisch gefladder.

Ik denk dat het leuker is om maar 1 ronde te doen, anders neem je alleen maar vliegtijd van de rest die niet meedoet in beslag.
Als je zorgt dat je je vliegtuig al gestart hebt als de vorige met landing bezig is, dan kan het aardig opschieten en heb je dan aan een middag ruim voldoende!
AM is ook minder intensief als jury om naar te kijken, dus er hoeft hooguit een pauze van 30 min gehouden te worden.
Dan heeft de rest de ochtend en avond nog om te vliegen, dus dat wijkt niks af van andere kamp-activiteiten.
En als je die middag toch wilt vliegen: doe dan gewoon mee ;) iedereen is welkom.

Grt Ron

Laatst bewerkt:
In de wet staat letterlijk: "gemotoriseerde modelvliegtuigen". Dat de geest van de wet hier eigenlijk modelvliegtuigen, uitgerust met verbrandingsmotoren bedoeld is voor iedereen, ook de overheid, wel duidelijk. Zo wordt de wet in de praktijk ook toegepast, dus met uitzondering van E-motoren en dat is maar goed ook.

John Gardeneers

john waar vind je in de wet de definities van"gemotoriseerde vliegtuigen" en uitzondering op E-motoren ?
een met E gemotoriseerd toestel is ook gemotoriseerd volgens onze gemeente ?

en daarbij een toestel van 2.21 mrt met 12 lipo setup en enorme prop gaat volgens de meting zelfs boven de waardes uit !!

3 Ronde vind ik redelijk veel, 2 met eventueel een finale lijkt me zat zeker als je veel deelnemers verwacht.

En idd ron, elke minuut echte AM kost zeer veel tijd, eigelijk jaren... maargoed, ik zal een 3min AM maken.

@laurens, mss moet ik toch maar eens alle regels doorlezen, maart het staat dus verkeerd op de site!

Daar heb je gelijk in Nando.

Ondertussen wacht ik nog even van de kamporganisatie af wat de officiele regels worden, in een officieel mailtje.

Voor Aero Muscial/Freestyle op kamp, boeid niet of je wel of niet mee doet. Maar waar stem jij voor. Tijdsduur van 2 - 2.30 - 3 - 3.30 - 4 minuten?

een aeromusical van 2 minuten is al snel kort omdat je verschillende stijlen vliegkunst wilt hebben in 1 vlucht, dus 3 minuten lijkt mij het beste.

Officiele wedstrijden zouden dan minimaal 2:55, en maximaal 3:05 moeten duren, maar ik vind dat er dan wel iets meer speling mag zijn want dan is de muziek keuze wat makkelijker.

Grt

2.45 tot 3.15 lijkt me voor kamp het makkelijkst, dan kunnen beginners ook zonder veel moeite een leuke FTM in elkaar knutselen.

Nieusbrief No. 2-2009 vandaag verzonden

Vandaag is Nieuwsbrief no. 2 mei-2009 verzonden aan alle clubs in Nederland en het Vlaams deel van België en natuurlijk aan alle individuelen die op onze verzendlijsten staan.

In de nieuwe Nieuwsbrief wordt met name nader in gegaan op een nieuw onderdeel van het kamp programma 2009, nl een Aero Musical Freestyle beginnerswedstrijd. Het reglementje dat hiervoor door een aantal kampdeelnemers werd gemaakt is als bijlage toegevoegd.

Mocht je de Nieuwsbrief niet in je mailbox hebben aangetroffen dan sturen wij e.e.a. graag alsnog naar je toe. Even een mailtje naar modelvliegkamp@home.nl is voldoende.

Momenteel staat de teller op 25 inschrijvingen en we weten dat er nog een aantal inschrijvingen staan aan te komen. Maar van 100% (= 40 deelnemers) volgeboekt, waar het streven natuurlijk op gericht is, is nog geen sprake.
DUS HEB JE ZIN IN EEN VOLLEDIG VERZORGDE 8-DAAGSE MODELVLIEGVAKANTIE ?
ER ZIJN NOG EEN AANTAL PLAATSEN VRIJ.
INSCHRIJVEN KAN NOG STEEDS EN WEL ONLINE VIA ONZE WEBSITE: Kamp 2009 in Eibergen

John Gardeneers, secr. Stichting NMVK

Back