naze32 acro probleem

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door sanderw13, 18 jun 2014.

  1. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Volgens een post van vorige week hier op forum de 23ste nieuwe stock maar weet niet wie dat zij..
     
  2. sanderw13

    sanderw13

    Lid geworden:
    8 feb 2012
    Berichten:
    763
    Locatie:
    westervoort
    ff snel een vraagje me mini trilt zeg maar beetje schut alle kanten op vooral als je gas geef hoor je dat aan motors hoe kan ik dit oplossen?
     
  3. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    Als je in level mode vliegt je level Pgain iets omlaag zetten, en als je in manual mode vliegt de pitch en Roll Pgain iets omlaag zetten, als dat niet helpt moet je de TPA omhoog zetten
     
  4. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    12.5 is nog niet zo heel hoog, probeer of je de 20 kan halen.
    Igain wat omhoog kan ook veel doen.

    Volgens de site zijn de nazes vanaf de 23e weer te krijgen :)
     
  5. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Ik heb net hetzelfde, altijd CCW en precies of iemand je YAW stick een seconde overneemt en de quad een kwart of meer draait. Spooky!

    Heb de hele dag bezig geweest met verschillende PID instellingen, niks helpt. Ook twee verschillende bordjes met andere FW versies. Dat is het dus niet. Wat het wel is blijft me een raadsel, maar ik vermoed trillingen die net rond hover sterker oscilleren. Is bij mij ook meestal niet na een start maar meer na enkele minuutjes vliegen.
     
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Hoi Mark, het is in HZ mode en zoals je ziet kan ik best een flip maken, met de F330 gaat het ook prima in dat filmpje hoor :D. Ik heb inmiddels de 2 ander Naze 32 bordjes ook binnen dus ik ga er eens mee stoeien. Het is echt vreemd, hij zet de flip in en dan halverwege rolt hij mooi recht...het is een leuke move maar ik doe het niet zelf ha ha.
     
  7. Atchoo

    Atchoo Guest

    Ben toch benieuwd waar dat yaw probleem aan ligt, ik heb het 1 keer gezien bij mijn Slotty Mini H, dit was nadat ik de laatste firmware geinstalleerd heb.

    De keer dat het gebeurde was ik aan het hoveren om te kijken hoeveel er nog in mijn lipo zat (Geen OSD).

    Ik weet zelfs niet zeker of het aan de firmware ligt, want zo hoveren doe ik eigenlijk nooit.
     
  8. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Als het aan de FW ligt moet het er al lang inzitten. Ik had eerst een rev4 met Harakiri 2.5 SG FW op de mini en daarmee had ik ook het YAW probleem, het is dus zeker niet geïntroduceerd in de laatste releases.

    Herinner je nog of het CW of CCW was? Ik kwam nog niemand tegen waarbij het CW was en dat vind ik raar.
     
  9. Atchoo

    Atchoo Guest

    Cw ongeveer een kwart slag, mijn eerste reactie was prop beschadigd, omdat hij begon te draaien terwijl ik nergens aanzat.
     
  10. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Ok, dus al 4 gevallen hier op MBF
    Hoop dat het snel bekend is wat de oorzaak is, bij een hover vind ik het schrikken maar tijdens een vlucht aaargh nee liever niet
     
  11. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ik heb 4 multis waar ik het probleem niet heb op mijn naze bordjes.
    Als iemand een bordje heeft met het probleem ben ik bereid om die uit te wisselen met mijn bordje op een van die multis. Als ik dan dezelfde issue zou krijgen dan kunnen we stellen dat er wat met het bordje of de firmware aan de hand is.
    Weet alleen niet wie bij mij in de buurt woont?

    Wat ik zou doen is alle settings van mijn spider hex, mini h, b330 of mini x overpompen zonder verder wat anders te doen zoals firmware update of wat dan ook. Dan vliegen en kijken of het bij bij mij ineens wel gebeurt.

    Overigens is het wel een feit dat de vibraties yaw van slag kunnen krijgen, maar dan moeten deze wel vrij heftig zijn. Ik balanceer mijn props dus bijvoorbeeld nooit op de bovenstaande multis :).
     
  12. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Ik heb weet van ongeveer 10 gevallen op verschillende fora, uitgezonderd Atchoo hierboven allemaal CCW. Door de kleine beschikbare ruimte raken de ESC kabeltjes het dakje van mijn mini. Ik vermoed dat je de FC nog zo mooi op anti vibratie dempers mag plaatsen maar dat het door die kabeltjes allemaal niks uitmaakt. De trillingen komen zo op je bordje. Ondertussen kleinere Lipo's aangekregen, dat is al veel beter qua gewicht voor deze kleine mug. (4S/1300mAh van de hobbiekoning, daarvoor had ik enkel 1500mAh)

    43 gevallen, kan je me een hint geven wie allemaal, misschien beter een thread te starten voor dit specifieke probleem als dat nog niet gebeurd mocht zijn?
     
  13. Atchoo

    Atchoo Guest

    Heb jij het ook al tijdens een vlucht gezien? Ik enkel bij soort van hover.

    Ik dacht eerst aan de setting die ik gebruik om het bordje te draaien (omdat dit ook 90% is, en het het laatste is wat ik gewijzigd heb, voor ik het de eerste keer gezien heb), maar dat kan niet want die bestond nog niet op rev4 met Harakiri 2.5
     
  14. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    De rev 4, full bordje trouwens, stond niet gedraaid maar had 90° headers en dat vond ik lastig. Op mijn nieuwe acro rev 5 heb ik rechte headers en de PPM ontvanger kabel rechtstreeks gesoldeerd. Dat bordje staat wel 270° gedraaid. Daar heeft het dus ook niks met te maken.

    Heb het al tijdens vlucht gehad maar meer bij hover na wat bochtenwerk. Gyro dizziness kan volgens mij ook niet want dat heb je vlak na bochtenwerk en dat is hier niet zo.

    @Boris: ik wil best wel je instellingen 1:1 overzetten en eens kijken wat er gebeurd. Ga dadelijk Roni even bellen of hij vanmiddag tijd heeft om er samen naar te kijken, buiten wat wind zit het weer hier wel mee voor een test.

    Nog goed om weten, met de rev4 heb ik het compass even ingeschakeld, probleem bleef hetzelfde dus volgens mij denkt de FC dat hij een commando krijgt om te draaien want anders zou het compass moeten corrigeren.
     
  15. Atchoo

    Atchoo Guest

    Bij mij was het ook na wat raggen, toen kreeg namelijk de melding dat de lipo critical was, dus maak een bocht level hem, en vraag mijn spotter om het voltage uit te lezen, zat volgens mij wel 10 seconden tussen het levelen/hoveren en het opeens draaien.

    Ps mijn bordje zit op de kop, dit heb ik gecorrigeerd met align_board_pitch = 180. Zou dat kunnen zijn waarom ik als enige cw draait ipv ccw?
     
  16. iVolo

    iVolo

    Lid geworden:
    25 jul 2011
    Berichten:
    832
    Locatie:
    Brecht - België
    Ah, dat zou dus best kunnen hé, ik denk dat de rest allemaal hun bordje gewoon hebben staan op een draai van 90° na.
     
  17. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Ik heb de laatste build ook problemen met de Yaw , pids hadden totaal geen positief effect.
    Heb het kunnen oplossen met de Midstick van Yaw op 1520 te zetten, nu zit ik te kloten met men pitch.
    Bij full trhottle duikt die naar beneden , dat is weer niet weg te krijgen met 1520 midstick op de Pitch.
    Zodra ik wat tijd heb ga ik eens kijken hoe ik dat weer kan fixen.

    Vorige maand 8 builds gehad , geen enkel probleem , nu met dezelfde settings is het een hoop gekloot.
    Al 4 verschillende bordjes geporbeerd , wil gewoon niet lukken.
     
  18. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Settings kun je niet gegarandeerd overnemen. Iedere multi is anders en zeker als je wat anders dan ik hebt qua setup.

    Beelden van iemand kunnen goed helpen.

    Als je een andere multi hebt wat op een ander bordje bijvoorbeeld goed vliegt zou je eens kunnen proberen om te wisselen.

    Mijn ESC calibratie settings en cli commands anders dan default en meer niet:
    mincommand = 1000
    maxthrottle = 2000
    looptime = 2500

    De settings heb ik volgens mij al eerder gepost? Eerlijk gezegd was de yaw al goed met de defaults op al mijn multis behalve de spider hex. Op de Spider hex heb ik de P wat moeten verhogen en de B330 had iets meer dan default nodig.


    Overigens heb ik op rcgroups/fpvlab ook allemaal dit soort meldingen gezien en meeste waren achteraf na wat onderzoek gerelateerd aan een slechte ESC/ vibratie of een ander verklaarbaar issue.
     
  19. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Vlieg zowel op de flip als op de mini H met dezelfde setting , vliegen beiden perfekt.
    Ivo , ik zou toch even je Fc op 90graden zetten..
    Ik ga zo naar Toemen om wat spullen te halen , als ik op tijd terug ben en als het nog steeds niet gelukt is kan je langskomen Ivo...
     
  20. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Ik heb het yaw probleem op verschillende quads meegemaakt, alle keren draaide ie een kwart rechtsom .
    Acro en volledige naze hadden het allebei.
    Idd net of iemand ff aan je yaw stick zit.

    Ik denk dat met de " gyro_lpf" of met de "deadband" functie positief resultaat gehaald kan worden. Heb nu alleen geen quad hier met dat probleem om te kunnen testen.
     

Deel Deze Pagina