naze32 acro probleem

Morgen is mijn GoPro terug uit herstelling en komt er een filmpje. Soms is het op een lipo lading 1 keer, soms een keer of 5. Niet echt veel maar lastig.

Bordje voor de wedstrijd gedraaid van 270-> 90
in de rust de volgende een voor een geprobeerd:
yaw PIDS omhoog, D omlaag, I omhoog

Niks helpt: zoek het in oscillatie, als ik bursts geef en dan hover op een meter: zie je een "autoyaw" naar links CCW.. Soms... en niet altijd

Grrrr

Dacht ik al dat het niks zou maken, maar goed dat we nu bevestiging hebben. Wel straf dat het op z'n kop monteren blijkbaar wel iets uitmaakt want dan is de draai in wijzerszin.

Als ik tenminste het zelfde heb als jullie ;), aangezien ik voorlopig de enige ben, weet ik niet of we daar al vanuit kunnen gaan.

Ik heb zojuist het filmpje gezocht en je hoort 2 motoren duidelijk harder gaan draaien.

Ja, ik hoor ook duidelijk een verschil in geluid, net alsof je echt een YAW zou doen. Ik zou ESCs en motoren willen uitsluiten want dan zouden er in theorie evenveel klachten CW als CCW moeten zijn. Ik heb nog wel een setje props, dat kan ook uitgetest worden. Wel geen carbon verstevigde, die waren uitverkocht. Heeft er al iemand met die YAW deadband gespeeld? Of met de alternative PID controller?

Probeer eens yaw deadband te verhogen?
Ik ben echt benieuwd wat het is.
Hoor van 2 mensen dat ze dit gewoon met afstellen van hun endpoints hebben afgesteld, waaronder roni

Net een test gedaan met schuim ertussen:
ujaqugy3.jpg

Eigenlijk onzin maaaaaaaaaar:
4 minuten boosts en sturen en geen autoyaw :)
Voor deze aanpassing kon ik het zo reproduceren.

Morgen maar nog eens testen,
Tot zover positief: merk wel dat het RD230 frame daar middenin best veel flex heeft Te vroeg voor conclusies

Endpoints aanpassen? Ik las midpoint op 1520? Waar staat die info?

Roni paste idd zijn midpoint aan naar 1520 maar ik kan niet zo ver gaan of hij draait constant CW. 1505 was het maximum en het haalde niks uit bij mij. Dat was in totaal een verschil met de eerste waarde van 7. Deadband is in principe enkel als je last hebt met een slechte zender of eentje waarvan de potmeters bijna versleten zijn. Dan springt je waarde bij midstick over en weer met bv 20 of meer. Deadband vangt dat op, maar fijn sturen zit er dan ook niet meer in. Ik zie echter nu niet plots alle zenders dit probleem hebben, dus geloof ik er niet in maar ga ik het toch eens uitproberen.

Ik geloof wel in de vibraties weg te nemen van de FC. Die van mij staat op dempers, maar zoals ik al aangaf raken de kabels wel het dak en komen er zo ook trillingen door. FC op moongel?

Die van mij is altijd hard mounted op nylon standoffs. Misschien heb je door rubbers juist wel meer langzame oscillaties?

Kan ik snel vervangen, geen probleem en weer wat minder gewicht! Dan kan hij ook wat lager en raken de kabels misschien het dakje niet meer. Morgen testen...

Voor gek van te worden , heel de avond zitten kloten op het veld , niet goed gekregen , met 2 hexas geprobeerd , wilt gewoon niet lukken, op men mini's geen enkel probleem , de eerste hexas dat ik gebouwd heb ook geen enkel probleem , en nu niet goed te krijgen!
Alles maar dan echt alles geprobeerd , hopeloos geval.
Morgen gaat er een nanowii op , genoeg van die nazebrol bordjes.

Laatst bewerkt:
En toch is mijn andere Naze het beste waar ik ooit met gevlogen heb, net voor de CC3D. Revo kreeg ik nooit zoals ik het wou, tenzij nu met de APM FW erop. Wat kreeg je niet goed Roni, YAW of die pitch bij full throttle?

1 Hexa daar was de yaw goed en de pitch niet , de andere met dezelfde setup , zelfde settings kreeg ik zowel de yaw als de pitch niet goed.
lijkt wel een Bug , men esc's ook meerdere keren gekalibreerd en heeft ook niet geholpen.
Ga morgen een nanowii Fc erop zetten n als het daarmee opgelost is ligt het aan de naze , als het nog niet is opgelost zullen het wel de regelaars zijn , kan niet anders..

Zal wel ergens anders aan liggen. Zat mini spider hexas die gewoon goed vliegen op naze.
Die eerste 2 van jou vlogen ook gewoon goed.

yup , de eerste 2 van mij vlogen super! Maar die zijn al verkocht.
Nu heb ik er weer 2 gebouwd , zelfde setup , zelfde Fc en maar niet willen...
Of het is de fc , al 4 verschillende Naze bordjes getest...of het zijn de regelaars..maar wat raar is dat deze setup perfekt op men nieuw gebouwde minis werkt.

yup , de eerste 2 van mij vlogen super! Maar die zijn al verkocht.
Nu heb ik er weer 2 gebouwd , zelfde setup , zelfde Fc en maar niet willen...
Of het is de fc , al 4 verschillende Naze bordjes getest...of het zijn de regelaars..maar wat raar is dat deze setup perfekt op men nieuw gebouwde minis werkt.

Ben wel zeer benieuwd wat het is, dit is echt niet leuk. Succes bij het zoeken.
Bij mij lijkt het niet of minder voor te komen na demping vh bordje. Meer testen nodig

idd , jazzman heeft hetzelfde probleem , bij rustig vliegen geen probleem , ga je gassen en full trotthle geven gaat die alle kanten trekken.
Meestal is het Yaw en pitch , bij Jazz is het ook de roll..

Back