Naze32 icm Multiwii GUI

Bij mij met note3 van samsung stopt d3 app gewoon wel net gedoneerd schiet niet echt op zo ik heb niet echt ruimte om een bluetooth in te bouwen jammer dat multiwii niet met kabel werkt[emoji35]

Bluetooth neemt echt geen ruimte in beslag hoor...die zou je zelf in een ladybird kunnen inbouwen als het kon ha ha ;). Als je geen ruimte hebt voor de 2 pins bovenop de Naze zou je ze zelfs nog aan de onderkant kunnen soldereren...of zelfs de tx en rx direct op het bord. Stroom pak je gewoon van de motor poorten + en -.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg mijn frsky tatanis niet zichtbaar met OTG kabel aangesloten alle instellingen geprobeerd hij blijft zeggen mac adres verkeerd ga naar configuratie en verander?

67bf51c743c6a3e0a381d0ec33038290.jpg

Ik krijg mijn frsky tatanis niet zichtbaar met OTG kabel aangesloten alle instellingen geprobeerd hij blijft zeggen mac adres verkeerd ga naar configuratie en verander?

Owh kan dat dan :-) dat moet ik eens gaan proberen ! Kan je dan met je zender instellingen aanpassen ?

Zou moeten kunnen maar mij lukt het niet laat ff weten als het lukt

Hai,

Zit hier ineens met een probleem.

Van de week nog het boardje aan de PC gehad. Wilde nu net bij stellen.

Krijg deze melding.

Code:
22:59:57 -- This firmware version is not supported. Please upgrade to version 2.31 or higher

Staat in de update geschiedenis dat ze alleen V2.31 of hoger accepteren zoals aangegeven.

Code:
10.31.2014 - 0.55
- Minimum required Chrome version set to 38+
- Minimum accepted firmware version set to 2.31

Probleem is dat ze je dus helemaal niet meer toelaten. Kan geen verbinding maken in setup menu. Misschien alleen Firmwareflasher knopje.
Kan dus geen backup meer maken. Al heb ik nog wel ergens iets staan dacht ik.
En heb hoe dan ook nog geen firmware update gedaan voor Naze omdat ik te veel gezeur voorbij heb zien komen over dode bordjes of iets met Yaw issues.

Dus wat nu?
kan gelukkig nog in de OSD afregelen als moest ik even kijken hoe ik moest saven. Maar is gelukt.

Met wat?

FTDI heb ik idd wel.

Waarom maken ze het iedere keer weer zo moeilijk.
Kan ik mn halve quad uit elkaar trekken :S

Btw waar staat de laatste firmware. Zoek me een breuk maar niets.

Hier ook niet voor zover ik zie
https://code.google.com/p/afrodevices/downloads/list

En via baseflight wil ie niet online zoeken.

Eerst ook maar weer uitzoeken hoe het werkt want niet mee bezig gehouden.
De ene zei kan vanuit base flight, andere vanuit Hercules dus zou het even niet meer weten wat het beste werkt zonder mn board te slopen.

Gewoon via de usb. Als je windows gebruikt, krijg je er dan een compoort bij als je de naze32 aansluit? Ik zag dat iig in deze video [media=youtube]94T9vSI7UEY[/media] dus daar kan je dan een verbinding mee opzetten in putty. (gebruik zelf linux en dan heb je een usbserial device)

Die Putty configurator staat open maar krijg niets voor elkaar.

Com11 in gevuld Baudrate staat volgens mijn PC ook op 9600 (of 115200) wat het zou moeten zijn) maar als ik op OPEN druk doet ie niets.

Anders druk ik op de Baseflight firmware update en zien we wel.
Heb nog wel een backup maar niet de laatste

# version
Afro32 CLI version 2.3 Oct 22 2014 / 19:03:34

Nu nog hopen dat ik de data terug gezet krijg.

Dump file er iig wel uit gekregen.

Set
(plak dump file)
Enter
Save lijkt te werken. Zie iig mn data in de setup.

Als je na de update dan weer een dump maakt kun je de verschillen bepalen in bv notepad++ (plugins, compare). Dat maakt het gemakkelijker om te vinden wat je moet wijzigen.
Je kan je instellingen ook onder elkaar zetten, kopieeren en dan plakken in putty.

Oke.

Heb het meest belangrijke nagekeken en dat klopte met wat het was
Alleen Yaw rate en TPS klopten niet om te een of andere reden.

Hem hem net weer even de lucht in gehad.

Kost je weer goed 2 uur maar dan ben ik iig weer van dat probleem af
Blij dat ik de data er wel uit heb gekregen want die Naze backup slaat volgens mij ook niet alle informatie op.

Een mededeling:

Vergeet failsafe niet aan te vinken! Je failsafe wordt natuurlijk door je ontvanger gedaan, maar ik heb nu een situatie meegemaakt in de garage waar mijn ontvanger door de crash los schoot en dan blijven de motoren draaien! Na wat bloedende vingers en uitgefikte regelaar heb ik eindelijk mijn motoren kunnen stoppen.
9f3920655e3d48bf276d0213e6118b3d.jpg

Laatst bewerkt:
Wel gezien maar twijfelde wat er mee te doen.

Heb ook later nog maar ACC en MAG gekalibreerd. Magnitude deed wat raar als ik zo zag op de PC.
Verder maar eerst kijken hoe die vliegt. P roll en pitch even wat omlaag gedaan. Stond nog te hoog. Dat was eigenlijk alleen de bedoeling maar moest ineens firmware verlicht updaten. Vanuit OSD kon dan wel maar goed. Op de PC gaat beter.

Back