Naze32 icm Multiwii GUI

Hmm, het blijkt toch de coating op de PCB te zijn. Rond de schroefgaten is het geleidende materiaal netjes weggehaald.

Hoe werkt dat eigenlijk bij een brushless outerrunner, staat daar een fase op het deel van de motor waar de bevestigingschroeven in gedraaid worden?

Mijn framepje met naze32

neigt steeds beetje naar achter toe te hoveren, bij het steigen
iemand een verklaring hiervoor ?

hoe kan ik de motor's zo rustig mogelijk laten lopen bij armen ?
zit er een mogelijkheid in , om bij centersticks, de naze32 te laten hoveren ? ( zeg naar atti van naza idee, zou prettig zijn kan ik dit kleine monster ff onder controle krijgen)

Dus is er een optie atti , bij naze32?

Mijn framepje met naze32

neigt steeds beetje naar achter toe te hoveren, bij het steigen
iemand een verklaring hiervoor ?

hoe kan ik de motor's zo rustig mogelijk laten lopen bij armen ?
zit er een mogelijkheid in , om bij centersticks, de naze32 te laten hoveren ? ( zeg naar atti van naza idee, zou prettig zijn kan ik dit kleine monster ff onder controle krijgen)

Dus is er een optie atti , bij naze32?
goed je gyro's gecalibreerd etc? afaik is naze atti iets met baro en level. Maar heb er zelf nog niet zoveel verstand van aangezien ik hem zelf ook maar 2 dagen up and running heb ;)

hallo allemaal,

tijdje terug van roni en garbungel een quadcopterframe, regelaars en motoren overgenomen. na tijdje geen tijd gehad, vandaag de naze32 erop gezet en getest. ik krijg een raar soort dodelijke waggel op 1 as, welke random optreed. zie ook filmpje in dropbox. iemand suggesties wat dit is?

filmpje:http://db.tt/kaURusKF

groet vincent

Waarschijnlijk trillingen, naze31 is hier erg gevoelig voor en de dji frames maken dit alleen maar erger.

Hey Vincent , je moet de gyro filters aanpassen....lager zetten.

LPF bij naze32 , standaard staat die op 42 , zet het eens op 20

hallo allemaal,

tijdje terug van roni en garbungel een quadcopterframe, regelaars en motoren overgenomen. na tijdje geen tijd gehad, vandaag de naze32 erop gezet en getest. ik krijg een raar soort dodelijke waggel op 1 as, welke random optreed. zie ook filmpje in dropbox. iemand suggesties wat dit is?

filmpje:http://db.tt/kaURusKF

groet vincent

Heb je de esc's in de goede volgorde op het bordje zitten? Is een onlogische volgorde bij naze32

Dat is het niet Lennie , anders zou het omflippen..
Heb dit al meerdere keren gehad , het is de LPF filter dat aangepast moet worden..

Heb je de esc's in de goede volgorde op het bordje zitten? Is een onlogische volgorde bij naze32

Zo te zien wel, anders flipt ie gelijk op zn kop.

Heb bij mijn naze32 eens per ongeluk een pgain op 0 gezet, hierdoor begon ie te dansen.
Lijkt beetje op wat de jouwe doet.

Jullie hebben gelijk. Denk dat Roni het bij het juiste eind heeft. Heb ooit lpf filter aangezet op mn eerste zelfbouw quad. Ging ie ook zo gek doen. Die moet je hoger zetten als je de gyro's niet trillingsvrij krijgt.

LPF van 42 naar 20 gezet. het komt nu wel minder vaak voor, maar met gewoon hoveren nogsteeds elke 10-30 seconden... moet ie dan nog lager?>

Denk het wel. In de orginele multiwii code hoef je het pas te activeren en verlagen als je er last van hebt. Standaard is het niet geactiveerd:

PHP:
**************************************************************************************/
  /********                              Gyro filters                ********************/
  /**************************************************************************************/

/*********************    Lowpass filter for some gyros    ****************************/
      /* ITG3200 & ITG3205 Low pass filter setting. In case you cannot eliminate all vibrations to the Gyro, you can try
         to decrease the LPF frequency, only one step per try. As soon as twitching gone, stick with that setting.
         It will not help on feedback wobbles, so change only when copter is randomly twiching and all dampening and
         balancing options ran out. Uncomment only one option!
         IMPORTANT! Change low pass filter setting changes PID behaviour, so retune your PID's after changing LPF.*/
      //#define ITG3200_LPF_256HZ     // This is the default setting, no need to uncomment, just for reference
      //#define ITG3200_LPF_188HZ
      //#define ITG3200_LPF_98HZ
      //#define ITG3200_LPF_42HZ
      //#define ITG3200_LPF_20HZ
      //#define ITG3200_LPF_10HZ      // Use this only in extreme cases, rather change motors and/or props

/* MPU6050 Low pass filter setting. In case you cannot eliminate all vibrations to the Gyro, you can try
         to decrease the LPF frequency, only one step per try. As soon as twitching gone, stick with that setting.
         It will not help on feedback wobbles, so change only when copter is randomly twiching and all dampening and
         balancing options ran out. Uncomment only one option!
         IMPORTANT! Change low pass filter setting changes PID behaviour, so retune your PID's after changing LPF.*/
      //#define MPU6050_LPF_256HZ     // This is the default setting, no need to uncomment, just for reference
      //#define MPU6050_LPF_188HZ
      //#define MPU6050_LPF_98HZ
      //#define MPU6050_LPF_42HZ
      //#define MPU6050_LPF_20HZ
      //#define MPU6050_LPF_10HZ
      //#define MPU6050_LPF_5HZ       // Use this only in extreme cases, rather change motors and/or props

Zou toch eerst kijken of je de vibraties niet kan verminderen. Eventueel door een ander frame te gebruiken. Zelf ook last gehad met f330 frame en naze. Toen alles nieuw was aardig vliegen maar na wat crashes iets meer trillingen en niet meer te doen. Toen alles op alu frame en vliegt als een tierelier.

ik heb de naze ook op trillingsdempertjes staan en foam, dus alle trilling moet er wel uit zijn... ik ga nog eens ff die 20 verlagen, hoop dat dat werkt, wil wel graag nog even bij de 450 blijven, heb er daar nog 2 van liggen en dan vlieg ik die liever eerst op:)

lpf op 10 werkt ook niet... van de week als ik zin en tijd heb nog maar eens kijken of ik trilling er iets meer uit krijg.. pff word hier zo moe van:)

Dat is inderdaad deels omdat hij er, subtiel gezegd, "niet zon fan van is". maar er zijn filmpjes te vinden die het wel bewijzen dat de combinatie erg slecht vliegt en bij alleen wisselen van frame perfect vliegt.

edit: en net zoveel filmpjes die het tegendeel bewijzen.

Back