Naze32acro probleem

acc is perfect level, als ik in baseflight kijk zit ie perfect vlak,

ziezo:

Laatst bewerkt door een moderator:
Is je tafel level en zijn je armen ten opzochte van de frame recht? Trim hebben ze niet voor niks uitgevonden.
Probeer je quad een beetje naar achteren te hellen tijdens de acc calibratie of simpelweg bij trimmen in naze32 met stick commands.

Ik gebruik nooit een waterpas bij Acc calibratie.
Ik zet mn quad op de scheve vloer hier en dat vliegt altijd gewoon!
Lijkt me stug dat het daaraan ligt.

Ik denk dat er toch iets met je CoG niet goed zit.
Hoe heb je deze uitgemeten/berekend?
Met of zonder accu?

met accu. niets berekend. gewoon op zicht gekeken. misschien gaat het beter als ik straks m'n kleine 1300mah accuutjes heb.

het lijkt me overigens sterk dat m'n cog dat ding 60 graden kan laten kantelen terwijl de motoren dan op vol gas tegenwerken......

niets berekend. gewoon op zicht gekeken.

Aha, probleem gevonden!

Teken om te beginnen eens een kruis af op (de onderkant van) je quad van motor linksvoor naar rechtsachter enz. Dan heb je iig een richtpunt voor je CoG.

Vervolgens alles erop wat mee de lucht in moet, vinger op het kruis wat je net onderop gezet hebt en dan moet ie op je vinger te balanceren zijn.

Ik gebruik nooit een waterpas bij Acc calibratie.
Ik zet mn quad op de scheve vloer hier en dat vliegt altijd gewoon!
Lijkt me stug dat het daaraan ligt.

Ik denk dat er toch iets met je CoG niet goed zit.
Hoe heb je deze uitgemeten/berekend?
Met of zonder accu?

dat is dus geheel onwaar. Ze hebben niet voor niks acc trim uitgevonden!
zet hem op een scheve vloer zal je horizon ook scheef uitkomen na calibratie!

Stijg op in rate mode en dan weet je dat het niet je cg is.

mark, je bent een held.

m'n naze zat ongeveer 5mm van het zwaartepunt af, verplaatst, nu vliegt ie :):):)

nog 1 vraagje, hij gaat nog steeds wel een klein beetje naar achter, moet ik de pitch trim dan omhoog of omlaag doen?

welke software gebruik jij om de naze in te stellen ? ik gebruik diegene van uit het naze draadje maar die jij gebruikt lijkt mij handiger ?

thx daar ik mijn naze niet vliegend krijg ga ik deze tool eens proberen en herbeginnen van 0.
al lijkt mijn probleem veel op dat van ruba. achterkant gisteren naar voor geslagen bij beetje gas en 3 props stuk. naze staat nochtans pal center op het flip frame.

138832926786398300_resized.jpg

thx daar ik mijn naze niet vliegend krijg ga ik deze tool eens proberen en herbeginnen van 0.
al lijkt mijn probleem veel op dat van ruba. achterkant gisteren naar voor geslagen bij beetje gas en 3 props stuk. naze staat nochtans pal center op het flip frame.

bij mij ging de voorkant juist naar achter, ik heb hem nu precies in het midden en hij doet het goed, maar ik wil wel in de naze zelf trimmen en niet met het zwaartepunt gaan trimmen want dan gaat de naze zichzelf corrigeren en wil dan "level" gaan vliegen wat niet kan en gaan de motoren dus veel meeer verbruiken. ik wil dus gewoon in de baseflight software zelf trimmen maar weet niet of ik dan + of - moet trimmen...

positie van je naze moet echt niet zoveel uitmaken eerlijk gezegd.

Mark had het over de zwaartekracht van je quad. Maar zelfs dat moet gewoon kunnen vliegen. Ik denk echt dat je ACC trim moet doen. Niet trimmen op je zender dus!

Voor beste verificatie moet je in rate/acro mode opstijgen

@viber
Kijk of al je kanalen goed functioneren. Als je quad meteen omflipt zijn de RC kanalen niet goed of je motoren zijn niet goed aangesloten.

Je kan zonder props al checks doen met de Gui. Als jij gas geeft moeten alle 4 motoren even hard aangestuurd worden. Stuur je naar links worden de rechter motoren harder aangestuurd enz. Daar zie je makkelijk of alles goed reageert voordat je props breekt.

Back