Naze32acro probleem

Wel ledjes aan? Kan ook nat zijn geworden natuurlijk.

nope, ledjes gaan ook niet meer aan, maar als ik heb aansluit op de PC geeft de pc nog wel aan dat ie "iets" gevonden heb(hoor je aan het geluidje), maar baseflight ziet hem nog wel alleen kan hij niet meer connecten..

EDIT: minimale krasjes op het PCB(bij de schroeven) kan miss het probleem zijn geweest

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, dat is niet al te best gesoldeerd. Misschien dat de traces te heet zijn geworden en los hebben gelaten?

Hoe groot waren de bouten/moeren. Links onderin is ook een trace met 5 volt relatief dicht bij het montagegat.

hallo allemaal, ik ben bezig met me 330 met naze32.. nu werkt alles bijna goed alleen loop ik tegen probleem aan dat hij niet wil armen. hij wil wel armen maar dan moet ik hem aan de computer aan sluiten om en dan wil hij wel armen.. pas als ik de batterij weer los haal en er weer in doe dan wil hij niet meer armen.
heb er een filmpje van gemaakt.

weet iemand waar dat aan kan liggen?

patrick

hallo allemaal, ik ben bezig met me 330 met naze32.. nu werkt alles bijna goed alleen loop ik tegen probleem aan dat hij niet wil armen. hij wil wel armen maar dan moet ik hem aan de computer aan sluiten om en dan wil hij wel armen.. pas als ik de batterij weer los haal en er weer in doe dan wil hij niet meer armen.
heb er een filmpje van gemaakt.

weet iemand waar dat aan kan liggen?

patrick

mincheck en maxcheck even goed instellen.

Ga naar RC menu en kijk hoe je endpoints zijn.

stick in het midden zou 1500 moeten zijn en minwaarde zou 1000 moeten zijn en maxwaarde 2000.
bij een minwaarde van 1000 moet je je mincheck ongeveer 1030 maken en bij maxwaarde 2000 moet je maxcheck 1970 zijn ongeveer. Dit zijn de waardes wat je fc dan herkent als min waarde wat gebruikt wordt bij stick commands.

Zijn je min en max waardes anders of wil je die anders hebben dan pas je daar je mincheck en maxcheck aan.

Dus mincheck is +30 ten opzichte van je minimale stick uitslag en maxcheck is -30 ten opzichte van je maximale stick uitslag.

Ook zorgen dat je midrc goed staat! Standaard is dit 1500, maar futaba heeft bijvoorbeeld 1520

Oke top:thumbsup: ga ik morge even proberen:D thanks voor je hulp:-) ohja hij vliegt strak! Had ik niet verqcht van 18euro bordje:lol:

heey garbungel

wat heb ik fout staan....

want hij will nog steeds niet armen, hij armd wel als ik in baseflight zit maar als ik gewoon lipo er op doe nog steeds niet..

heey garbungel

wat heb ik fout staan....

want hij will nog steeds niet armen, hij armd wel als ik in baseflight zit maar als ik gewoon lipo er op doe nog steeds niet..

Je midstick is 1480 zo te zien! Dit moet je instellen.

set midrc =1480

Je moet op kanaal 1-4 hetzelfde nalopen. Dat alle rc waardes met elkaar matchen. Dat is het beste. Denk in jouw geval als de minchec,maxcheck goed staan je enkel de midrc moet doen.

Wat ik ook nog zie is dat je minthrottle hetzelfde is als mincommand.

mincommand is de waarde om je ESC te activeren. Dus bij insteken van lipo.
Minthrottle is de waarde na armen. Deze is meestal hoger. Dit is de waarde waar je motoren moeten beginnen te draaien. Die moet je even zoeken door te verhogen.

Als je dan armt zie je de props bewegen. Dat zou je in de huidige situatie niet zien en moet je gas geven om op te stijgen.

Hoe heb je trouwens de ESC's gecalibreerd?

Dat de meeste op 1500 midrc hebben en futaba op 1520 zit weet ik,
maar welke radios zitten op 1480?

Eindpunten kunnen idd verschuiven als je de subtrim afstelt.
Daarom eerst subtrim en daarna eindpunten afstellen ;)

Heb het even weer gebrobeerd... maar wil nog niet.. in begin komt hij net van de computer en wil hij armen maar naar unplug niet meer...

sorry voor slecht beeld hield me telefoon verkeerd :lol:

Back