Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

Als het snel kon en makkelijk was, was er ook niet zoveel voldoening na dit lang en lastig stukje werk. Prachtig werk dat je hier toont.
Vgr Marc

Nou we gaan er weer even tussenuit dus maar even de ruststand doorgeven... :)

Ik heb een week of wat geleden besloten eerst 1 zijde af te maken, tot dan werkte ik 1 op 1 aan beide zijdes.

De boeg is nu aan stuurboord bijna dicht, ik had gehoopt hem voor de vakantie vol te hebben maar dat is niet gelukt.

Bij de achtersteven ben ik de lijnen uit gaan zetten en voor zover ik kan zien heb ik misschien 1 insteker nodig maar met een beetje geluk ook niet.

De foto's spreken voor zich, allemaal veel bouw plezier en tot over een paar weken!!

20170830_164946 (Custom).jpg

20170827_114544 (Custom).jpg

We zijn weer terug en ik heb van de week alweer een paar uurtjes gespendeerd.
De boeg is dicht nu nog een paar stukken en de hele STB zijde is ook dicht. Zo te zien red ik het zonder instekers.

Ik ben aan het twijfelen, misschien dat ik de BKB zijde laat zoals hij nu is. Dan kun je goed zien hoe het schip gebouwd is. Dat moet ik dan ook met het volgende dek doen. Dus zeg maar aan STB het hele schip compleet afbouwen en aan BKB alles open en zichtbaar laten... Het is maar een idee...

20170921_145248 (Custom).jpg

20170919_151527 (Custom).jpg

Het is een idee Hans. Zo iets heb ik ook een keer gemaakt zodat je in het ruim kan kijken. Ik weet!,, het lang niet zo indrukwekkend als de spanten die jij laat zien. Maar ik draai graag mijn boot met de zijde naar volledige beplanking. Wat je kan overwegen is om een aantal zichtvensters uit te sparen in je beplanking met b.v. een led-lampje er achter zodat je ook in de binnenzijde kunt kijken. Helemaal openlaten lijkt me minder geslaagd maar het is jouw ding hé.;)

Bijlagen

• DSC_3794.JPG
    DSC_3794.JPG
    765,7 KB · Weergaven: 181
Ik persoonlijk ben niet zo van de (half) open boten. Je bent ook altijd beperkt hoe je het model dan uiteindelijk neer kan zetten.

Hans,
Inzicht geven in het binnenste is een heel goed idee. Maar denk even goed na over de consequenties. Als je ook tuigage wil aanbrengen heb je aan beide zijden rusten nodig die met steunen daaronder aan de romp zijn bevestigd. Als die romp daar ontbreekt ............ bedenk zelf maar.

Hans,
Inzicht geven in het binnenste is een heel goed idee. Maar denk even goed na over de consequenties. Als je ook tuigage wil aanbrengen heb je aan beide zijden rusten nodig die met steunen daaronder aan de romp zijn bevestigd. Als die romp daar ontbreekt ............ bedenk zelf maar.

Dit is niet noodzakelijk een probleem, zie mijn galjoen (wel wat bescheidener gemaakt dan deze 7P) maar je snapt het idee hoe je de rusten zou kunnen aanbrengen met een gedeeltelijk opengewerkte romp.

View media item 236197
Grtsd,

Patrick

Dit is niet noodzakelijk een probleem, zie mijn galjoen (wel wat bescheidener gemaakt dan deze 7P) maar je snapt het idee hoe je de rusten zou kunnen aanbrengen met een gedeeltelijk opengewerkte romp.

Grtsd,

Patrick

Bescheiden???? Nou ik vind het een puik schip!!! Als ik ooit zover kom..... zowel qua volledigheid als niveau van afwerking!!

Ik moet nog 1 lat dan is de romp dicht, ik had gehoopt het gisteren te doen maar ik maakte een fout en moest 1 lat opnieuw doen. Die heeft vannacht gedroogd en nu kan ik hem sluiten.
Dan ga ik hem eerst een keer schuren en dan weer eens rechtop zetten en kijken hoe het er uit ziet. Dan besluit ik wat ik ga doen.

Wel mooie voorbeelden! dank jullie!! Geeft weer voer om over na te denken.

grt Hans

Back