Stephan Kertész
Forum veteraan
Ik vind het mooi opgelost. Daarbij zal het straks zeker niet meer opvallen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gelukkig meer leuke dingen dan minder leuke dingen HansEr staat na volgende week een weekje vakantie op de planning en dan staat de operatie aan de rechterhand op het programma. Dan zijn we weer een paar weken uit de roulatie en daarna staan er hele leuke dingen op het programma maar van hobbyen zal niet veel komen ben ik bang.
Pas op hee Hans, dit alles word met argusogen bekeken hoordat zie je later toch niet
Dat is inderdaad ook een hele mooie uitvoering en een prachtplaat! Hoe oud denk je dat deze prent is? Wat betreft het dek in een kleur denk ik dat je dan ook al vooruit moet denken hoe je de romp gaat kleuren. Dekken waren best licht door zeezout-zon en houtsoort. De romp was dan donkerder dan het dek. Je zal dan een inschatting moeten maken hoe donker je romp gaat worden. Ik zelf zou een iets meer grijziger dek kiezen en niet dat bruine? Tis maar een opmerking hoor. De lichtste kleur zou ik dan wel weer wat voor een romp vinden bijvoorbeeld.Ik ben zoals gezegd wat aan het experimenteren met de kleuren. Al wel besloten het onderwaterschip niet wit te maken en niet teveel met kleur te gaan werken.
Hier het enige gekleurde beeld van het HZ model. Een hele oude hand geschilderde schets in kleur.
Zo een kleurstelling staat me wel aan.
![]()