Nederlandse model-duikboten vereniging????

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 22 mei 2005.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,Belgiƫ
    hallo

    de club is geabboneert op modell werft
    de reden is inderdaad wat hein aangeeft
    er staat in andere bladen heel weinig over schepen
    en dan meestal een model (bouwdoos)dat gebouwd is geworden door iemand .

    ik heb daar niets tegen in tegendeel
    het is altijd beter dan niets
    maar die mooie zelfbouw modellen van vroeger die zie je niet meer
    modell werft is terug begonnen met het plaatsen van kleine elektronica voor schepen
    de zelfde als vroeger maar nu met modernere componenten
    deze stonden vroeger ook in hobby bulletin en andere nederlandse tijdschriften

    franse tijdschriften zoals mrb zijn hier maar zeer sporadis tekrijgen of je moet meteen een abbonement nemen
    model boats krijg je helemaal niet meer vast
    maar dat engelse tijdschrift is eigenlijk wat verouderd in de huidige vorm
    ook de model besprekingen en zo

    het is dus inderdaad moeilijk om een tijdschrift voor alleen model boten uit te geven
    maar het zou wel moeten kunnen

    groeten raf
     
  2. Rene Witteman

    Rene Witteman

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    487
    Locatie:
    Utrechtse Heuvelrug
    Nou nou, dat was me wel even schrikken daar in Lelystad denk je even te gaan duiken daar met je visje blijkt het maar ca. 150cm diep te zijn.
    Ik als dynamische duikbootpiloot had daar geen erg in.
    Nu begrijp ik gelijk waarom daar een ieder met een statisch duikende boot vaart.
    Maar alle gekheid op een stokje het vaart wel veeeeeeel mooier.
    Ik ben nu wel overtuigd en zal Lex wel om de details vragen.

    En Dick je hebt nog wat te goed van mij.
    nog bedankt.
     
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.604
    Locatie:
    Lelystad
    Maar goed dan dat ik bij met name die laatste foto nog wat heb weg ge-photoshoped, anders waren de hormoonspiegels daar in Biddinghuizen nog hoger uitgekomen .... :roll:

    Maar Roel, bedank voor je uitnodiging! Die tanker laat ik dan wel thuis, of jullie moet nog een flinke ruimte op een tafel over hebben. Ik zal nog wel even met Jos overleggen over de datum, word vervolgt .. :bye:

    Over de bladen, ik denk ook dat meespeelt dat de scheepsmodelbouw gewoon een wat kleinere schaar aanhangers heeft dan b.v. vliegtuigen en auto's. Ook het jaarlijkse aanbod van nieuwe modellen bij de fabrikanten is bij schepen stukken kleiner. En een bouwverslag hierover duurt dan gewoon langer omdat je een scheepsmodel nou eenmaal niet in een paar weekjes in elkaar hebt zitten (uitgezonderd dan de RTR modellen). Maar zoals al vaker is gezegd / geschreven, als je een leuk stukje hebt of iets wilt schrijven waarvan je denk dat dat interessant zou zijn, neem eens contact op met de MbA. Frans wil ook graag meer diversiteit in de artikelen, maar dan moet er wel ergens vandaan iets aangeleverd worden.
     

Deel Deze Pagina