Nederlandse model-duikboten vereniging????

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 22 mei 2005.

  1. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    @Lex,

    Voorproefje ziet er veel belovend uit! Ik hoop dat er na morgen nog een aantal foto's te zien zullen zijn.

    In ieder geval veel plezier toegewenst aan een ieder die morgen aan de waterkant (en/of achter de BBQ) staat.


    Groetjes:

    Mathijs
     
  2. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Hallo,
    hoe is het vandaag verlopen in Lelystad?
    Ik zie nog niks.
    Komt er nu een Nederlandse vereniging?

    Hein
     
  3. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ja laat eens iets weten
    en hou de spanning er zo niet in
    dit is geen eurovisie song festival

    hallo klop klop iemand thuis
    of nog allemaal aan de BBQ en de vino
     
  4. BJmax

    BJmax

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Rijswijk
    was eigelijk ook wel benieuwd :lol:
     
  5. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hallo Jungs....

    als 'aanstichter' van deze draad en de gedachte daarachter aan mij dan de plicht om jullie op het forum te informeren over de uitkomst van vandaag: Nee....er komt geen 'formele' vereniging in de zin van 'juridisch, wetmatig, Kamer van Koophandel, etc.)....
    Jullie 'vertegenwoordigers/warm-hart-toedragers/brothers-in-arms/geloofsgenoten' of hoe je de aanwezigen van vandaag ook zou willen noemen achtten er de tijd niet rijp voor. Dit o.a. naar aanleiding van de commentaren en opmerkingen die in deze en andere draadjes zijn gemaakt.
    Het is niet dat er geen 'wil/bereidheid' is om een vereniging op te zetten, maar het is meer een kwestie van 'kosten-baten-analyse'. Dat is een andere manier om uit te drukken dat het op een andere manier net zo goed kan, en daarmee ook een stuk vrijblijvender blijft.

    Zonder onze opper-schrijver U-Kater het gras voor de voeten te willen wegmaaien een korte resumé:

    Aanwezig (tijdens de 'vergadering'):
    Lex Verkuijl, Mart Deelder, Wiljan Bakers, Fred Huijgens, Ronald van Aalst, René Witteman, Jos Toonen.

    Er komt GEEN formele vereniging maar een vrijblijvende vaargroep...
    Er komt WEL een website...
    Er komt een 'mailinglist'....
    Modelbouwforum blijft ons enige en echte forum....
    Er komen volgend jaar MINIMAAL twee duikboot-meetings in Nederland...
    'Wij' gaan elkaar meer op de hoogte houden van 'duikboot-ontmoetingen' in binnen- en buitenland...
    'Wij' gaan aan de weg timmeren om 'de duikboter' in het algemeen wat meer bij elkaar te brengen...
    'Wij' gaan zorgen dat er meer informatie beschikbaar is over model-duikboten in onze taal....
    Iedereen is vrij om 'er bij te horen'...
    Het is een open club: ieder's inbreng is van harte welkom...
    Binnen de 'vergadering' van vandaag is een zekere 'taakverdeling' gemaakt (noem het 'projectgroepen'): jullie zullen hier nader over worden geïnformeerd...

    Daarnaast: het was een uitermate prettige dag vandaag.....wat minder druk bezocht dan de Subsail, maar weer in zeeeer gemoedelijke sfeer.
    Zonder de 'catering' zorgen van U-Kater, Lex en echtgenotes, de gastvrijheid van 'MBC-ISIS' en de inbreng van de overige aanwezigen zou dit heel anders geweest zijn! :worship:

    We gaan ervoor!

    Jos
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    "Allo allo... Zis is the surfacefleet speaking...'

    Goed dat het een gezellige meeting is geweest. Jullie hadden het weer ook nog mee, dat is wel zo prettig.
    Verstandig om er geen 'subclub' van te maken. Een te kleine groep is een te smalle basis. Als ik kijk naar de MMI, zie ik ook dat zo'n landelijk verspreidde vereniging een wel heel actieve organisator nodig heeft om te kunnen bestaan. Valt die weg, zoals dit jaar gebeurde, dan heb je een probleem.
    2 meetings moeten te organiseren zijn, en voor de PR kan je natuurlijk bij MbA terecht.

    Overigens: gaat een van jullie nog naar Soesterberg, naar de Nationale Modelbouwmanifestatie?
    40 cm diep duiken is natuurlijk een peule(n)schil, maar je hebt dan wel belangstelling!
     
  7. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb hier nog niemand binnen duikboot-land over gehoord (ook vandaag niet) maar ik ga zorgen dat duikboot-land daar minimaal 1 dag aanwezig is... Wordt misschien wel wat crisis-managment gezien het tijdspad, maar moet lukken.... Kan ik 'in geval van' instijgen in een bestaande vereniging of moet ik mij er als eenzame-entiteit in manouvreren???

    Jos
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Jos,

    Mij kun je vast noteren als potentieel deelnemer, onder voorbehoud van de definitieve dag, i.v.m. verjaardagsverplichtingen. Mijn voorkeur gaat uit naar zondag 23-10.

    Roel,

    Jij weet vast wel hoe groot die bak water is. 40cm diep is wat krap voor een U 2540 onder water, maar kan ik er überhaupt draaien ?? :lol: :wink:
     
  9. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Roel,

    die Roel is ook van alle markten thuis he.
    Wie is MMI?

    Verstandig om er geen 'subclub' van te maken. Een te kleine groep is een te smalle basis. Als ik kijk naar de MMI, zie ik ook dat zo'n landelijk verspreidde vereniging een wel heel actieve organisator nodig heeft om te kunnen bestaan. Valt die weg, zoals dit jaar gebeurde, dan heb je een probleem.
    2 meetings moeten te organiseren zijn, en voor de PR kan je natuurlijk bij MbA terecht.


    Maar Roel, realiseer je je wel dat de modelbouw bladen steeds minder gelezen worden.
    Er staat naar mening van de lezers te weinig in de bladen over schepen en er is er nu nog maar een.
    De mensen zeggen dan hun abbonnement op, heb ik ook gedaan want auto's interesseert mij niet zo veel., en het was heeeel veel auto's een paar vliegtuigen en geen boten
    En Modelbouw Actueel is soms moeilijk te krijgen in de boekhandels.
    Ik heb ook voor Radio Control geschreven een paar artikelen.
    Dus zeker een home pag op internet!
    Als je van treffens een heel weekend van maakt krijg je wel veel mensen.
    In Nederland zijn er ong een 45/50 boten.

    Hein
     
  10. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    @mdvn
    Wat bedoeld u met 45/ 50 boten zijn er toch wel veel meer in nederland denk ik zo :roll:
     
  11. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @F.van.Gent

    @mdvn
    Wat bedoeld u met 45/ 50 boten zijn er toch wel veel meer in nederland denk ik zo

    Ik denk dat er zeker meer boten in Nederland zullen zijn.
    Maar waar?
    Als jij de adressen weet van iedereen die een duikboot heeft,
    laat maar komen

    Hein
     
  12. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Had even niet door als dat het alleen maar om duiboten ging SORRY hoor :oops:
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    deze kant van de grens eventjes niet vergeten aub

    hier zitten ook veel mensen met duikboten
    zo ook in het franstalige gedeelte en deze mensen doen echt moeite om nederlands te verstaan en te praten

    de afstanden die soms moeten afgelegd worden om op een treffen te geraken zijn met de huidige brandstof prijzen soms tever gegrepen voor sommige

    maar als het inderdaad een weekeinde is dan zijn er mensen die met een karavan of een betaalbaar hotel toch de moeite willen doen

    een vaste datum is ook belangrijk
    die zich om de twee jaar herhaalt of als er genoeg animo is elk jaar
    wij doen het steeds in oktober en limburg licht redelijk centraal voor beide landen (sorry duitslant telt ook nog mee) drie dus
    denk ook aan de reeds grote treffens in duitsland zodat je daar niet mee tesamen loopt want er zijn veel mensen die naar daar uit gewoonte gaan
    we hebben in 2004 zelfs engelsen en franse mensen hier gekregen
    er is dus wel redelijk interesse in het duikboot varen op verplaatsing maar het moet dan zeker de moeite lonen

    daar om hebben we in 2004 dan ook norbert brugge en engel uitgenodigd
    engel is spijtig genoeg niet komen opdagen maar norbert heeft goede zaken gedaan

    dit is een extra moeite om de club die het organiseerd maar er zijn wel mensen die daar op afkomen
    die engelsen die kwamen hier stock indoen wat dikwandige pvc buis en deksels betreft
    hebben ze niet daar bij hun (leve de gamma)

    het zijn zo maar wat zaken die ik opschrijf die kunnen helpen



    groeten raf
    ps niet op me schieten als ik iets vergeten of mis zegt heb
     
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo mededuikers,

    Ik was zondag dus erg druk met het proefvaren met de XXI, en heb daar dus geen foto's van kunnen maken. Ja, dom, dom .... :oops:

    Waar ik wel foto's van heb is de dappere reddingsactie door Dick Windt van de Nemo Shark van de zoon van René Witteman. Die was naar later bleek 9 meter diep vaarwater gewend, en was na een beetje teveel achteruit ineens z'n geliefde visje kwijt. Wij maar turen, maar er kwam niets meer boven. Voor we het wisten stapte Dick toen in z'n onderbroek te water om Nemo van een wisse verdrinkingsdood te redden:

    [​IMG]

    Waar issie nou?
    [​IMG]

    Ploep, daar was Nemo weer. Zeker geschrokken van onze dappere duiker want hij kwam heel ergens anders boven .... 8O
    [​IMG]

    *&&$@#, spring ik daarvoor in het water??? :evil:
    [​IMG]

    Weer op het droge! Toch bedankt Dick, kunnen we jou voor de Subsail 2006 ook als reserve-duiker noteren ? .....
    [​IMG]

    PS Als iemand foto's heeft genomen van de U 2540 hou ik me aanbevolen :wink:
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    hip hip hoerraaaaa voor Dick

    dit is nog eens de echte geest die er moet heersen

    nie denken gewoon doen als er een boot in noot is

    geef die kerel (Dick)een grote tas erwtesoep met beschuit
    want heel warm zal het water wel niet meer geweest zijn

    groeten raf
     
  16. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Goh....had ik nou ook, maar dan met de 206. Toch een paar van Mart en mij samen:

    [​IMG]
    Twee maagdelijke vliegen in 1 klap...

    [​IMG]
    Gelukkig bleef het nieuwe project ook nog drijven...

    [​IMG]
    Baggerschuit....hoe ken da nou?

    En dan DUIDELIJK de 'picture of the day'....
    [​IMG]
    Mart's olieboorduikform....

    Jos
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    heren die laatste foto komt me zo bekent voor
    het is zo een huis tuin gevoel dat ik bij zulke foto's krijg

    deja vue noemen ze dat in het frans geloof ik


    groeten raf
     
  18. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    :help:
    Wat zal dat water koud geweest zijn.
    Brrrrrrrrrr, en dan ook nog voor niks er in.
    Maar de boot is terug en dat is het belangrijkste.
    In Duitsland en ook in Charleroi hebben ze altijd een duiker beschikbaar.
    In Keulen kun je je boot onderhand nog niet op de bodem leggen
    dan komt al zo'n duiker vragen of hij hem bergen moet.

    :music: :eek:lympic: :celebrate:

    Hulde voor de dappere redder.

    Hein
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Complimenten voor Dick! (mijn dochter krijgt nu ook interesse in dit deel van het forum 8O)

    Ehhh: Jos en Lex: jullie zijn van harte welkom op de stand van Vaargroep Flevoland als je dat wilt; zo ja, geef dan even door op welke dagen jullie willen komen, i.v.m. de beschikbare tafelruimte.
    Lex: keren met die mammoettanker van je? Je had toch je richtingsroeren gemodifidingesd? De bak (als het dezelfde is als de vorige jaren en daar ga ik wel van uit) meet 5 bij 7 meter.

    Hein: Modelbouwbladen worden nog steeds goed gelezen hoor, alleen: het zijn er steeds minder!
    Was 'vroeger' (hallo, waar praten we over... pakweg 5 jaar terug misschien!) het Internet een aanvulling op de tijdschriften, nu is het wellicht andersom.
    Maar het maakt best veel uit of er een foto van 'jouw' model op de schappen in de boekwinkels ligt, of hij staat 'ergens' op Internet.
    (voor mij tenminste wel, en voor de digibeten onder de modelbouwers ook)
    Elk medium heeft z'n voors en tegens; elk medium kan je gebruiken!
     
  20. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Roel
    Roel ik bedoelde dat iemand die auto's heeft van 1:8 meestal boten niets interesseert .
    Ik koop wel een blad in de winkel, als het er is, maar er moet wel wat over schepen in staan en daar ontbreekt het vaak aan.
    Advertenties ben ik ook niet zo gelukkig mee, maar dat moet gewoon anders is het blad niet te betalen.
    Maar in 2004 heb ik het blad op gezegd omdat er eigenlijk alleen auto's en vliegtuigen instonden.
    En daar ontbrak het aan in RC.
    En het gaat niet over "mijn model" maar over schepen.
    Nu kijk ik eerst in de winkel of er iets over schepen instaat, en de Duitse bladen zijn in Groningen beter te krijgen dan de Nederlandse.

    Hein
     

Deel Deze Pagina