Nederlandse model-duikboten vereniging????

Discussie in 'Duikboten' gestart door toneburst, 22 mei 2005.

  1. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    ik ben ook beschikbaar voor de webcommissie.

    Overigens aan Robert gevraagd wat voor soort webomgeving hij kan
    bieden (apache ? IIS ? standaard CGI jobs ? etc.) maar via het
    persoonlijk berichtencircuit (nog) geen info ontvangen.

    ronald
     
  2. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Met betrekking tot de web commisie moet ik bekennen dat ik helaas zeer weinig tijd heb gehad om mijn belooftes waar te maken. Toch heb ik een aantal logo's in elkaar gekuntseld (knippen en plakken zoals dat heet) en deze aan de webcommisie voorgelegd.

    Hieruit kwam terecht de opmerking naar voren dat we graag een ieders mening willen hebben. Onderstaand vinden jullie een aantal opzettjes. Tekst, lettertypes, kleuren, etc. etc. kunnen uiteraard worden aangepast.

    Wellicht kunnen de mensen welke 25 september gaan vergaderen over het lot van de model duikboten vereniging hier hun licht eens over laten schijnen. Helaas moet ik vanwege andere verplichtingen (de jaarlijkse bootduik van mijn duikvereniging waar ik lid ben van de activiteiten commisie) schitteren door afwezigheid.

    Ik zal ook een opzetje voor z.g.n. Thema voor onze website gaan maken. Hopelijk (maar ik denk niet dat dat nog gaat lukken) kan ik daar voor de 25ste iets van laten zien.

    Voorlopig zou ik willen vragen eens te schieten op onderstaande logo's.

    Logo 1:
    [​IMG]

    Logo 2:
    [​IMG]

    Logo 3:
    [​IMG]

    Logo 4:
    [​IMG]

    Logo 5:
    [​IMG]



    Groetjes:

    Mathijs
     
  3. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Mathijs,

    Ik ga er maar niet op schieten, ik denk dat mijn beeldscherm er niet blij mee zou zijn ...... hahaha :lol:

    Maar serieus, ik zie het meest in de logo's 4 en 5, waarbij 5 de voorkeur heeft en wat mij betreft zo naar de drukker mag. Leuk idee om de Modelbouwforum-stijl een beetje over te nemen! (ik ga er van uit dat Robert er geen probleem mee heeft.. :?: )
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    logo twee is wel makkelijke rop een stikker
     
  5. Ik zou voor optie twee gaan. Is eventueel te drukken in twee drukgangen. Scheelt tijd en geld. Zeker als we ooit verder gaan als een "echte" club. Daarbij is hij een stukje helderder (meer contrast), waardoor hij beter zal opvallen. Eventueel de vis vervangen voor algemene duikbootvorm (anders zou misschien iemand iest kunnen denken als "haaienschieters" :)

    Verder, is er al iets van een agenda voor zaterdag? Ik hoop er te kunnen zijn (wel zonder boot).

    grtz.

    Danny

    PS: beetje minder actief in dit forum deel door Helicopter-pratijken. Zodra dat kreng weer goed vliegt kan ik tenminste weer verder gaan met de duiker.
     
  6. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Ik sluit me aan bij Lex! De Forum-stijl bevalt me, o.a. om de reden dat we toch 'onofficiëel' besloten hebben het modelbouwforum als 'ons forum' te blijven gebruiken en dit forum ons wel bij elkaar heeft gebracht....moet Robert natuurlijk wel zijn 'copyright' voor dit logo (gedeeltelijk) met ons willen delen niet?

    Voor de forumbewoners zonder Nederlands paspoort: dat 'Nederlandse' van de titel is en blijft nog steeds open voor suggestie!!!

    Jos
     
  7. Jos,

    Misschien: Modelduikboten Boten Vereniging Benelux

    Danny
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Heren,

    Of mischien een landsnaam geheel loslaten, en iets van Modelduikbotenvereniging Nautilus :?:
     
  9. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Hallo modelduikboot bouwers,

    ik heb het al eens geschreven aan Lex over het oprichten van een vereniging van modelduikbootbouwers in Nederland.
    Zou het niet een tip zijn om bv een zuster vereniging van bv Sonar te worden, die heeft momenteel 365 leden in Europa.
    Sonar kost per 1-1-2006 27,50 euro per jaar.
    Gewoon eenmaal per 3 maand een Nederlandse bijlage in het blad van Sonar voor een periode van bv 2 jaar.
    Dan heb je een mooi blad erbij en je eigen berichten worden ook door een grotere groep gelezen.
    En een blad wordt beter gelezen dan web pagina's is de praktijk.
    Het is niet makkelijk om iedere 3 maand een blad te vullen hoor.
    En als het lukt en de belangstelling blijft dan een vereniging oprichten.
    We hebben in het verleden hier in Nederland ieder jaar treffens gehad.
    Dat is doodgebloed door dat altijd het zelfde kleine groepje (2 personen) het moest organiseren.

    En betreffende de sticker, kies een ronde uit van ongeveer 8-10 cm.
    Dat is een standaard formaat en in uv bestendige inkt laten drukken.
    Anders is de kleur binnen een paar maand weg en heb je een witte vlek op de auto inplaats van een mooie sticker.

    Hein
     
  10. DarkWhite

    DarkWhite Guest

    Robert host bij ons (Skyberate) als ik het goed heb, ik weet niet precies of dit betaalde of sponsored hosting is, maar zie nergens banners dus denk betaald.

    Ik heb zelf, aangezien ik dit kosteloos kon, een dedicated server in het datacenter hangen met een Apache webserver, Qmail mail server MySQL database server en eventueel is alles erbij te stoppen/te veranderen.

    Mocht er interesse zijn voor gratis hosting op mijn server voor jullie vereniging, stuur me dan maar eens een pb en dan werken we het verder uit.

    Ik zou het prachtig vinden om te kunnen helpen op deze manier, ondanks dat ik geen zinkerd ben zelf :p

    Met vriendelijke groet,
    Erwin

    p.s. het gaat hier om een professioneel opgezette en onderhouden server (2 "full time" server beheerders), in semi professioneel gebruik. Dus niet een huis tuin en keuken servertje

    Uptime for debian (Linux): is 22:52:08 up 272 days, 6:41, 4 users, load average: 2.30, 1.95, 1.27
     
  11. Deelder

    Deelder

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Maartensdijk
    Ben een jaar lid geweest van Sonar. Als je technisch duits heel goed is en je bent "begeisterd"van techniek dan is het lezenswaardig.Maar voor een eenvoudiger modelbouwer is het niets en heb ik na een jaar weer opgezegd.
    Dus vind ik dit geen goed plan.Wat we nodig hebben zijn een paar "vrijwilligers'die de koppen bij elkaar steken en de rest komt vanzelf.Kijk maar wat er in mei in Lelystad te doen was.
    Groeten,
    mart
     
  12. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Deelder
    wel even lezen wat ik bedoel.
    Gewoon eenmaal per 3 maand een Nederlandse bijlage in het blad van Sonar voor een periode van bv 2 jaar.
    Dan heb je een mooi blad erbij en je eigen berichten worden ook door een grotere groep gelezen.
    En een blad wordt beter gelezen dan web pagina's is de praktijk.

    Ik ben nu 5 jaar lid van Sonar en met mij nog 12 Nederlanders.
    Terwijl er ong 40-50 mensen in Nederland zijn met duikboten.
    Velen kwamen in het verleden ook op de treffens in Nederland.
    Maar doordat de 2 personen die dat organiseerden geen zin meer hadden zijn die treffens weg.
    Je schrijft zelf,
    Wat we nodig hebben zijn een paar "vrijwilligers'die de koppen bij elkaar steken en de rest komt vanzelf.

    Ben je er zelf ook bij in het trekken van de kar ?
    Het grote probleem is wie trekt de kar en doet dat ook nog
    na bv 4á5 jaar?
    Nederlanders zijn niet zo'n verenigings mensen, wel als anderen de kar trekken.
    En als ik af en toe over de techniek lees die hier toegepast wordt dan zou Sonar zeker een goede aanvulling blijven.
    Als je technisch duits heel goed is en je bent "begeisterd"van techniek dan is het lezenswaardig.Maar voor een eenvoudiger modelbouwer is het niets en heb ik na een jaar weer opgezegd.
    En Sonar is voor 90% Duits omdat dat ook de grootste groep is.
    Maar er staan veel tekeningen en foto's in en die zeggen vaak meer dan woorden.
    En ik nodig je nu meteen uit om wat te schrijven voor het toekomstige blad, bv over treffens of bouwverslagen.
    En wij zouden een Nederlandse bijlage bij Sonar kunnen doen.
    Een vereniging oprichten is makkelijk maar een continiuteit is moeilijk.

    Hein
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    daar moet ik Hein volle 100% gelijk in geven

    hier bij mycl trekken dezelfde 2 a3 mensen steeds aan een zwaarder wordende kar
    ik ben een van hen
    niet dat het me iets uitmaakt maar het wordt steeds moeilijker
    ouderdom of gewoon moe
    ik heb er nog geen idee van wat het is

    een tijdschrift is niet makkelijk
    we hebben vroeger om de 2 maanden een boekje uitgegeven maar zijn er mee moeten stoppen
    er kwamen geen verslagen en een kalender alleen is zo stom
    ook de postzegels werden duur
    daar we met een laag lidgeld zitten waar we dan ook nog eens de federale bijdrage van aftrekken + een verzekering
    is er van je lidgeld niet veel meer over

    groeten raf die nog maar eens aan de kar trekt
     
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Hein en Raf,

    Ik ben nu al zo'n 24 jaar lid van Isis (hé, zit een jubileum aan te komen..) en het is altijd zo geweest dat er een paar man altijd alles regelen. Bij andere clubs hoor je ook altijd deze verhalen. Ik denk dat dat inherent is aan dit soort hobbyclubs. Het is iets dat je moet accepteren, veranderen doe je het nooit. En als die "kartrekkers', waar ik mezelf ook onder reken, het niet erg vinden is er niets aan de hand. Je doet het tenslotte toch voor je eigen plezier, en daar gaat het om.

    Een boekje, ben ik met jullie eens, zal lastig worden. Zelfs een bijlage in Sonar. Wie gaat er namelijk steeds iets schrijven? Als dat ook steeds dezelfde mensen zijn, en de praktijk wijst uit dat dat zo is, wordt het op den duur ook eentonig. Ik denk dat een site een goede optie is, naast uiteraard dit forum. Een site dan als algemeen informatiepunt, en het forum als 'babbelhoek'. Ik blijf het forum een prachtig medium vinden om mensen van her en der in het land bij elkaar te krijgen, en over de grenzen zelfs. Soms ook letterlijk, kijk naar de Subsail. En als ik zie dat nu het gebruikersaantal in ons duikboothoekje meer dan verdubbeld is sinds ik er bijna een jaar geleden ook bij kwam, dat zegt toch ook wat.

    We hebben zo te lezen in ieder geval genoeg gespreksstof voor zondag. Ik hoop dat ik de U 2540 nog aan het varen krijg, maar het zal krap worden. De rest van de week s'avonds nog de periscopen en geschutskoepels afmaken, dan zaterdag in de vijver uitballanceren, en zondag de proefvaart. Hopelijk gaat er niets mis, want dan haal ik het schema niet ....
     
  15. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Heren (of zijn er soms dames die meeluisteren?),

    Volgens Jack Walsh de grote man achter General Electrics zijn er in elke club van mensen (bedrijven, verenigingen, overheid, e.d.) 10% die de drijvende kracht vormen, 80% meelopers (let wel die heb je ook nodig, je kan niet alleen maar haantjes hebben) en 10% waar je eigenlijk vanaf moet zien te komen. Dit zal ook wel gelden voor onze vereniging in oprichting.

    Ik ben het met Lex eens: in vereniging rond dit forum met wellicht een eigen website. Ook ik zie weinig heil in het schrijven en distribueren van een blaadje.

    Ik ben heel erg benieuwd wat er uit de vaardag a.s. zondag naar voren komt,



    Mathijs
     
  16. ehm,

    Ik dacht toch dat het de bedoeling was om zoiets als de MM-groep te creeeren. Ik lees nu dingen als clubbladen en dergelijke. Jongens, weet waar je aan begint. Samen met Toneburst U-kater en nog een paar hebben we dit al eens eerder besproken (3 jaar gelden ongeveer). Het is toen gelukt om een subje te krijgen bij Sub-Com en een eigen hoekje op dit forum om ideeen uit te wisselen. Dat werkte. Een bijeenkomst regelen: werkt via dit forum.

    LAten we uitkijken dat dit niet, zoals Hein al schreef, doodbloed en dat niemand meer wat doet. Zie MM-groep. Ze zijn niet zo actief meer, daar zoals Hein ook al eerder aangaf, altijd dezelfde dingen moeten regelen.

    Ik wil best meedenken, en helpen. Gezien mijn gezondheid op dit moment, hou ik me expres een beetje afzijdig. Dus als dat opgelost is zal ik weer wat actiever worden.

    Hou de club dus, net als onze (eerste) boten volgens het KISS principe. En eerst eens kijken of er zowiezo serieuze animo voor is. Daarna kunnen we altijd nog kijken of we als een onderdeel van SONAR doorgaan of op ons zelf. Een blad is moeilijk te vullen (een paar jaar ervaring met een vliegvereniging), kijk maar naar Duitsland. Daar hebben ze heel veel U-boot vaarders en nog hebben ze te weinig materiaal voor een gemiddeld magazine (al is het nog droeviger gesteld met SubReport).

    Voo alle duidelijkheid, ik ben positief over het idee. Maar laten we realistisch blijven.

    grtz.

    Danny

    PS: Ja, ik weet het, ik krijg hier weer heel veel negatieve berichten overheen.

    PS2: Ja, ik ben een SONAR-aanhanger en heb respect voor die jongens dat ze het steeds weer voor elkaar krijgen.
     
  17. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoezo? Lijkt me niet. We zijn toch bezig zoveelmogelijk ideeën en reacties te verzamelen. En daarbij is een ieders mening welkom. En dat lukt tot nu toe aardig, zo kunnen we zondag tot fatsoenlijk onderbouwde besluiten komen.
     
  18. DarkWhite

    DarkWhite Guest

    Heb je mij weer, de niet duikboot vaarder :oops:

    Maar, als jullie graag eens stukjes schrijven over duikboten, en de techniek erachter, is het misschien een plan om eens met modelbouw aktueel te kletsen.

    Dan hoef je niet elke keer opnieuw een artiekel te hbben, het blad word zonder ook wel gevult, en meteen extra diversietijd in modelbouw aktueel, wat ee hoop zeker op prijs zullen stellen.

    Let wel het is maar een suggestie/idee.

    Met vriendelijke groet,
    Erwin
     
  19. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Ik wens jullie morgen met de "Vergadering" in Lelystad veel sterkte toe.
    laat de barbeque smaken en alle boten een behouden thuiskomst.
    Ik kan niet komen omdat mijn auto niet mee wil werken.
    De boten zijn in betere conditie dan mijn auto.
    Maar doe wel mee als er een vereniging komt.
    Veel succes morgen.

    Hein
     
  20. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo DarkWhite,

    Er word al druk met MBA geklets. Zie de 4 artikelen over de bouw van de U 2540, en in het November nummer a.s. een vervolg met de ombouw van dynamisch naar statisch. Voorproefje, ik heb hem net uitgetrimd in de vijver, morgen is de vuurdoop.

    [​IMG]

    Maar inderdaad, iedereen die een leuk artikel heeft of weet, roep het naar Frans!
     

Deel Deze Pagina