Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oh oh oh, wat een reakties..
Alfred? Vooral doorgaan! Echt, de aanhouder wint. Zo zijn er genoeg mensen "groot" geworden met deze hobby.
Zoek je een veldje op, op advies van anderen, is het weer niet goed.
Stond er een bord met een text als: Dit is een modelvliegveld en hier mag niet gevlogen worden zonder toestemming? Zo niet, was je gewoon aan het vliegen op een mooi stukkie land ;-)
Je weet inmiddels wat je fout doet (qua sturen met je toestel), dus iedere keer gaat het wat beter. Het kost je misschien wat centen, maar dat is de aanpak die je hanteert.
Ik blijf genieten van je avonturen. Hopelijk is het snel weer wat beter weer (hier waait en regent het veel) en kun je snel weer wat vooruitgang boeken. Succes in iedergeval![]()
Daar heb je gelijk in en dat zal ik ook niet onkennen. Alleen.. Ook dat is zelf aan te leren, ben ik van mening. Het duurt alleen langer dan wanneer je je aansluit bij een club. Absoluut!
Ik heb echter ook een hoop "bij" geleerd, sinds ik lid ben van het MBF. En dat is voornamelijk lezen en overnemen.
Ik wou dat ik die wilskracht kon opbrengen. In de afgelopen 18 jaar dat ik vlieg heb ik wel meer dan 50 crashes meegemaakt.. hihi
wat dat gezeur kwa vliegclubs aangaat, nogmaals was niet aan het vliegen op een club veldje (ook al dacht ik van wel) maar op een aan de andere kant van de weg gelegen hondetrainingsveld
maar toch bedankt voor het inlichten van de club hoor want als dat de algemene gedachtengang/teneur is op die club was het zowieso niets voor mij geweest daar
buiten de hobby hou ik ook wel van wat gezelligheid zie wel in dat ik daar op moet letten mocht ik nog besluiten ergens lid te worden
hoezo niet?opstijgen en landen leer je natuurlijk niet met die easy star,
nou nee dus.dat wegtrekken of stallen kwam denk ik door een loszittend stuk in de vleugel
en ditheb de cesna voorzien van een 9-6 propellor ipv de 8-4 propellor, motortje doet het er goed op wordt niet warm ofzo
dacht hem zo straks beter weg te kunnen werpen of meteen stijl de lucht in
ziet er wel ruig uit ook nu !
zijn waarschijnlijk onbedoeld ook heel grappigbatterijen voor de zwevert zijn ook binnen, 5000mih voor de carsonmotor wat ie wel nodig heeft denk ik
Maar wat ik al eens gezegd heb: Alfred blijft denken dat een vliegtuig een autotje 2.0 is en vliegen een behendigheidsspel, geeft niet, dat geld zelfs voor sommige ''ervaren'' mensen hier.moet wel me keffer in de gaten houden, die kan straks bij die andere vliegtuigen niet meer mee
zou het mezelf nooit kunnen vergeven als die held iets zou overkomen
Ik ben van mening dat je een vliegtuig pas echt goed kunt besturen, als je er continue mee vliegt en niet steeds afwisselt met andere vliegtuigen, die weer hun eigen vlieg eigenschappen hebben.
Alfred, kom op een zaterdagmiddag eens langs, dan zijn er altijd wel mensen om je te woord te staan en je op weg te helpen, je bent heus niet verplicht om direct lid te worden hoor, gezelligheid is een groot goed binnen onze vereniging. Bespaar jezelf een hoop ellende en ga lesnemen. Als je lid wordt dan is het nog gratis ook (lid zijn kost iets van 100 euro per jaar en je bent nog verzekerd ook).
En wat is er nou leuker om met gelijk gestemden je hobby uit te oefenen.
Stuur me maar eens een pm om een afspraak te maken, je bent van harte welkom.
Gerard. (bestuurslid Veendammer Luchtvaart Club).
Zeg snotneusje, je praat tegen een volwassen man. Dim dus maar snel een beetje in en denk eens goed na over wat je ouders je ooit (als het goed is) hebben geleerd over respect en goede manieren. Daarnaast heb jij absoluut geen fluit te vertellen over wie wel of niet op het terrein van jouw club mag komen en als het bestuur een beginner daarom zou weigeren wordt het tijd om jullie papieren in te nemen en de club op te doeken.
Daarnaast mag hij rustig 100 meter van jullie veldje gaan staan en zoveel vliegen (of pogingen daartoe doen) als hij wil. Prachtig land hebben we toch waar "wildvliegen" gewoon is toegestaan.
Om even terug te komen op jou '100-meter' verhaal. Daarover heb ik dit te zeggen: Volgens het Reglement-Modelvliegen opgesteld door Rijks Luchtvaart dienst in samen werking met de KNVvL het vliegen alleen is toegestaan op de daarvoor bestemde terreinen, en anders mits met toestemming heeft van de eigenaar c.q. beheerder van het betreffende terrein.
De verzekering zal bij een eventuele calamiteit geen schade uitkeren.
Jasper, ik heb zojuist de Regeling Modelvliegen van 8 december 2005 ( wetten.nl - Wet- en regelgeving - Regeling modelvliegen - BWBR0019147 ) doorgeplozen en volgens mij staat er niks in over velden waar je wel of niet een modelvliegtuig mag laten opstijgen. Mogelijk doel jij op een oudere, inmiddels niet meer geldende regeling (de Rijks Luchtvaart dienst bestaat inmiddels ook al de nodige jaren niet meer en is opgevolgd door de LVR) en misschien dat het terreingebruik geregeld is in een ander deel van de Nederlandse wet, maar niet in het Reglement Modelvliegen.
Ik vind het prettig dat op dit forum, bij wie daarmee accoord is, de leeftijd vermeld wordt. Tegen een 16-jarige zeg ik niet dezelfde dingen als tegen een 61- jarige. Tegen beiden probeer ik (is niet altijd makkelijk) een zeker respect te handhaven, maar de benadering is verschillend; bij de 16-jarige ga ik er van uit dat de kans groot is dat hij uiteindelijk meer van het onderwerp zal afweten dan ik. Bij een 61-jarige zal dat, als het nog niet zo is, waarschijnlijk niet meer gebeuren.
Ik zal je niet gauw een snotneus noemen, maar als ik terugdenk aan mezelf op 16-jarige leeftijd was ik een kluns, badend in zalige onwetendheid. Ik zal niet beweren dat ouderen per definitie verstandiger zijn, maar die mogelijkheid mag jij, als zestienjarige, nog even niet uitsluiten.
We schrijven hier niet alleen maar omdat het iets op moet leveren...levert niks op
Hoi Bart,
Ik heb de informatie van iemand toegestuurd gekregen. Niet gecontroleerd of het nog actueel was of niet, daar ben ik gewoon vanuit gegaan.
.