Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Voor je het weet vliegt Alfred los van de grond met een airliner:yes::yes::yes:

Han.

Wel een draadje met veel mm,mm,.... gehalte.

Laatst bewerkt:
Oh oh oh, wat een reakties.. :)

Alfred? Vooral doorgaan! Echt, de aanhouder wint. Zo zijn er genoeg mensen "groot" geworden met deze hobby.

Zoek je een veldje op, op advies van anderen, is het weer niet goed.
Stond er een bord met een text als: Dit is een modelvliegveld en hier mag niet gevlogen worden zonder toestemming? Zo niet, was je gewoon aan het vliegen op een mooi stukkie land ;-)

Je weet inmiddels wat je fout doet (qua sturen met je toestel), dus iedere keer gaat het wat beter ;). Het kost je misschien wat centen, maar dat is de aanpak die je hanteert.

Ik blijf genieten van je avonturen. Hopelijk is het snel weer wat beter weer (hier waait en regent het veel) en kun je snel weer wat vooruitgang boeken. Succes in iedergeval :)

Helemaal mee eens!

Daar heb je gelijk in en dat zal ik ook niet onkennen. Alleen.. Ook dat is zelf aan te leren, ben ik van mening. Het duurt alleen langer dan wanneer je je aansluit bij een club. Absoluut!

Ik heb echter ook een hoop "bij" geleerd, sinds ik lid ben van het MBF. En dat is voornamelijk lezen en overnemen.

Ik wou dat ik die wilskracht kon opbrengen. In de afgelopen 18 jaar dat ik vlieg heb ik wel meer dan 50 crashes meegemaakt.. hihi

Mooi , zijn we het helemaal met elkaar eens , juist nog een kanttekening. Je loopt wel achter de feiten aan met dit leerproces.
Voorbeelden zijn natuurlijk de crashes, erger zijn ongevallen met draaien props, e.d. Al genoeg voorbeelden in dit topic met achter de feiten aanlopen wat niet nodig zou zijn. Gas hendel naar voren tijdens zender aanzetten , balanceren vliegtuig ,het opwerpen van het vliegtuig. Eerst gaat het mis , dan wordt er gevraagd. Als er een ervaren persoon bij is (club of niet) , die kan op tijd raad geven en ingrijpen.

Zo .. mijn gedacht gezegd ..... vind het trouwens een vermakelijk draadje :-)

Cor

[ de reden waarom Alfred het draadje gestart heeft,

Wat de reden is.....dat vraag ik mij terdege af, ik heb wel mijn bedenkingen.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
wat dat gezeur kwa vliegclubs aangaat, nogmaals was niet aan het vliegen op een club veldje (ook al dacht ik van wel) maar op een aan de andere kant van de weg gelegen hondetrainingsveld
maar toch bedankt voor het inlichten van de club hoor want als dat de algemene gedachtengang/teneur is op die club was het zowieso niets voor mij geweest daar
buiten de hobby hou ik ook wel van wat gezelligheid zie wel in dat ik daar op moet letten mocht ik nog besluiten ergens lid te worden

Alfred, kom op een zaterdagmiddag eens langs, dan zijn er altijd wel mensen om je te woord te staan en je op weg te helpen, je bent heus niet verplicht om direct lid te worden hoor, gezelligheid is een groot goed binnen onze vereniging. Bespaar jezelf een hoop ellende en ga lesnemen. Als je lid wordt dan is het nog gratis ook (lid zijn kost iets van 100 euro per jaar en je bent nog verzekerd ook).
En wat is er nou leuker om met gelijk gestemden je hobby uit te oefenen.

Stuur me maar eens een pm om een afspraak te maken, je bent van harte welkom.

Gerard. (bestuurslid Veendammer Luchtvaart Club).

Wat blijft dit toch een vermakelijk draadje!:D
Serieus:
opstijgen en landen leer je natuurlijk niet met die easy star,
hoezo niet?
dat wegtrekken of stallen kwam denk ik door een loszittend stuk in de vleugel
nou nee dus.:D
Dit
heb de cesna voorzien van een 9-6 propellor ipv de 8-4 propellor, motortje doet het er goed op wordt niet warm ofzo
dacht hem zo straks beter weg te kunnen werpen of meteen stijl de lucht in
ziet er wel ruig uit ook nu !
en dit
batterijen voor de zwevert zijn ook binnen, 5000mih voor de carsonmotor wat ie wel nodig heeft denk ik
zijn waarschijnlijk onbedoeld ook heel grappig:D evenals de titel van dit draadje (Neergestort tijdens opstijgen) zoiets als: ''auto-ongeval; Dinkey Toy valt van de tafel''
Al die goedbedoelde waarschuwingen voor lichamelijk letsel: natuurlijk eens, maar is het niet genoeg zo en schromelijk overdreven?: ik mag toch aannemen dat we het tegen een volwassen persoon hebben: vanaf daar is het toch zijn eigen verantwoordelijkheid.(ik ben overigens bezorgder over het feit dat hij in een opgevoerde auto rijd: potentieel gevaar aanzienlijk groter dan een tik op zijn eigen vingers van een elektromotortje)
Jongens toch: Alfred heeft een hart van suikergoed:
moet wel me keffer in de gaten houden, die kan straks bij die andere vliegtuigen niet meer mee
zou het mezelf nooit kunnen vergeven als die held iets zou overkomen
Maar wat ik al eens gezegd heb: Alfred blijft denken dat een vliegtuig een autotje 2.0 is en vliegen een behendigheidsspel, geeft niet, dat geld zelfs voor sommige ''ervaren'' mensen hier.

@Jasper-daniel: als je toch op de computer zit zoek dan eens de betekenis van het woord pedanterie op?

Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat je een vliegtuig pas echt goed kunt besturen, als je er continue mee vliegt en niet steeds afwisselt met andere vliegtuigen, die weer hun eigen vlieg eigenschappen hebben.

Ja en nee. Ben ik het niet helemaal mee eens.
Valt mij op dat veel vlieger echt een truckje aanleren ipv echt kunnen vliegen. En dat zie je snel als ze een keertje met een ander modelletje (wat nog niet eens heel gek anders is)moeten vliegen. Bv ineens veel meer roer uitslag of juist minder.

Dan gaan ze ineens de fout in. Natuurlijk moet iedere vlieger even wennen aan het model maar binnen 10 seconde zou je toch wel al normaal een rondje moeten kunnen doen.

Een calmato vliegt echt niet heel veel anders dan een Extra in vlakke vlucht.

Neergestort tijdens opstijgen

Hallo Sadkingbilly inderdaad 20 jaar contributie betaald en in die 20 jaar niet meer dan 10 keer
op het veld geweest zonder zender maar ja wij hebben meer steunende leden en nu weer
terug met veel animo.
groetjes Giel.

Alfred, kom op een zaterdagmiddag eens langs, dan zijn er altijd wel mensen om je te woord te staan en je op weg te helpen, je bent heus niet verplicht om direct lid te worden hoor, gezelligheid is een groot goed binnen onze vereniging. Bespaar jezelf een hoop ellende en ga lesnemen. Als je lid wordt dan is het nog gratis ook (lid zijn kost iets van 100 euro per jaar en je bent nog verzekerd ook).
En wat is er nou leuker om met gelijk gestemden je hobby uit te oefenen.

Stuur me maar eens een pm om een afspraak te maken, je bent van harte welkom.

Gerard. (bestuurslid Veendammer Luchtvaart Club).

gerard stop maar ik heb deze man al twee keer uitgenodigd op onze club/ terreur organisatie
hij wil gewoon niet, is vrij eigenwijs.
en ja onze club is alleen voor leden en voor personen onder begeleiding van een lid
wil men dan ook nog vliegen en heeft men genn brevet moet dat ook nog onder toezicht van een instructeur,
het terein wordt gehuurd, er wordt dus huur ( geld van de leden ) voor betaald, maar dat is nog niet eens het belangrijkste, veiligheid is nog veel belangrijker. naast ons veld fietsen vaak mensen wat denk je wat er gebeurd als iemand die niet kan vliegen iemand aanvliegt, je moet er toch niet aan denken.....
natuurlijk een ervaren piloot kan ook neerstorten, maar de kans van een beginner is toch iets groter dat het mis gaat.
en wij zijn geen terreur club !! wij zijn een gezelige club met echt aardige mensen en heel behulpzaam.
wil je bij ons vliegen dan ben je welkom en dien jeje te houden aan onze regels, wil je je niet aan onze regels houden ga dan alstublieft ver weg bij ons " vliegen" en niet bij onze club.
wil je vliegen leren ? welkom op onze club, gezellig.... zoveel meer leden zoveel te meer plezier,en daar draait het om.
Zo alles is gezegd, ik nodig je dus ook niet meer uit want dat heb ik al gedaan,
ik zal zeggen..... SUCSES

Zeg snotneusje, je praat tegen een volwassen man. Dim dus maar snel een beetje in en denk eens goed na over wat je ouders je ooit (als het goed is) hebben geleerd over respect en goede manieren. Daarnaast heb jij absoluut geen fluit te vertellen over wie wel of niet op het terrein van jouw club mag komen en als het bestuur een beginner daarom zou weigeren wordt het tijd om jullie papieren in te nemen en de club op te doeken.

Daarnaast mag hij rustig 100 meter van jullie veldje gaan staan en zoveel vliegen (of pogingen daartoe doen) als hij wil. Prachtig land hebben we toch waar "wildvliegen" gewoon is toegestaan.

Toch nog even offtopic.
Meneer de 'volwassen man'. Leeftijd wil niet zeggen dat men juist is. Ik wens Alfred werkelijk het beste toe. Ik spreek ook de hoop uit, dat hij anderen niet hindert met zijn besluit niet, dan wel bijna niet naar anderen te luisteren.

Ik zou het fijn finden, als je me geen snotneus zou noemen. Ook dit toont, dat een volwassene (man, dan wel vrouw) niet altijd juist is. Schelden is weliswaar verbaal een oplossing zoeken, maar probeer je mening/stelling te onderbouwen met argumenten.

Om even terug te komen op jou '100-meter' verhaal. Daarover heb ik dit te zeggen: Volgens het Reglement-Modelvliegen opgesteld door Rijks Luchtvaart dienst in samen werking met de KNVvL het vliegen alleen is toegestaan op de daarvoor bestemde terreinen, en anders mits met toestemming heeft van de eigenaar c.q. beheerder van het betreffende terrein.
De verzekering zal bij een eventuele calamiteit geen schade uitkeren.

Nu zouden we inderdaad weer ontopic verder moeten.

Met vriendelijke groet,

Jasper.

Laatst bewerkt:
Om even terug te komen op jou '100-meter' verhaal. Daarover heb ik dit te zeggen: Volgens het Reglement-Modelvliegen opgesteld door Rijks Luchtvaart dienst in samen werking met de KNVvL het vliegen alleen is toegestaan op de daarvoor bestemde terreinen, en anders mits met toestemming heeft van de eigenaar c.q. beheerder van het betreffende terrein.
De verzekering zal bij een eventuele calamiteit geen schade uitkeren.

Jasper, ik heb zojuist de Regeling Modelvliegen van 8 december 2005 ( wetten.nl - Wet- en regelgeving - Regeling modelvliegen - BWBR0019147 ) doorgeplozen en volgens mij staat er niks in over velden waar je wel of niet een modelvliegtuig mag laten opstijgen. Mogelijk doel jij op een oudere, inmiddels niet meer geldende regeling (de Rijks Luchtvaart dienst bestaat inmiddels ook al de nodige jaren niet meer en is opgevolgd door de LVR) en misschien dat het terreingebruik geregeld is in een ander deel van de Nederlandse wet, maar niet in het Reglement Modelvliegen.

Ik vind het prettig dat op dit forum, bij wie daarmee accoord is, de leeftijd vermeld wordt. Tegen een 16-jarige zeg ik niet dezelfde dingen als tegen een 61- jarige. Tegen beiden probeer ik (is niet altijd makkelijk) een zeker respect te handhaven, maar de benadering is verschillend; bij de 16-jarige ga ik er van uit dat de kans groot is dat hij uiteindelijk meer van het onderwerp zal afweten dan ik. Bij een 61-jarige zal dat, als het nog niet zo is, waarschijnlijk niet meer gebeuren.
Ik zal je niet gauw een snotneus noemen, maar als ik terugdenk aan mezelf op 16-jarige leeftijd was ik een kluns, badend in zalige onwetendheid. Ik zal niet beweren dat ouderen per definitie verstandiger zijn, maar die mogelijkheid mag jij, als zestienjarige, nog even niet uitsluiten.

Voor een verzekering moet je altijd zelf zorgen.
Je moet modelvliegen ook zien als een hobby die door ieder die dat wenst bedreven kan worden, maar je dient wel altijd overlast voor anderen te vermijden en als je verstandig bent houd je ook onder alle omstandigheden de veiligheid aspecten in het oog.
Verder wens ik allen dus ook Alfred toch heel veel vliegplezier en veilige landingen toe.

Jasper, ik heb zojuist de Regeling Modelvliegen van 8 december 2005 ( wetten.nl - Wet- en regelgeving - Regeling modelvliegen - BWBR0019147 ) doorgeplozen en volgens mij staat er niks in over velden waar je wel of niet een modelvliegtuig mag laten opstijgen. Mogelijk doel jij op een oudere, inmiddels niet meer geldende regeling (de Rijks Luchtvaart dienst bestaat inmiddels ook al de nodige jaren niet meer en is opgevolgd door de LVR) en misschien dat het terreingebruik geregeld is in een ander deel van de Nederlandse wet, maar niet in het Reglement Modelvliegen.

Hoi Bart,
Ik heb de informatie van iemand toegestuurd gekregen. Niet gecontroleerd of het nog actueel was of niet, daar ben ik gewoon vanuit gegaan.

Ik vind het prettig dat op dit forum, bij wie daarmee accoord is, de leeftijd vermeld wordt. Tegen een 16-jarige zeg ik niet dezelfde dingen als tegen een 61- jarige. Tegen beiden probeer ik (is niet altijd makkelijk) een zeker respect te handhaven, maar de benadering is verschillend; bij de 16-jarige ga ik er van uit dat de kans groot is dat hij uiteindelijk meer van het onderwerp zal afweten dan ik. Bij een 61-jarige zal dat, als het nog niet zo is, waarschijnlijk niet meer gebeuren.
Ik zal je niet gauw een snotneus noemen, maar als ik terugdenk aan mezelf op 16-jarige leeftijd was ik een kluns, badend in zalige onwetendheid. Ik zal niet beweren dat ouderen per definitie verstandiger zijn, maar die mogelijkheid mag jij, als zestienjarige, nog even niet uitsluiten.

Dat respect probeer ik ook te hebben. Ik denk dan ook niet dat ik mijn boekje te buiten ben gegaan door Alfred erop te wijzen dat het onverantwoordelijk was. Ik ben het dan ook niet eens met Sadkingbilly, dat hij mij een snotneus noemde. Over respect gesproken.

Ik ben het wel met je eens, en ik weet wel zeker dat er veel verstandigere mensen rondlopen dan ik. Waarschijnlijk zowel ouder als jonger. Dit wil niet zeggen dat ik niet weet of iets verstandig/goed/fout is, en ook niet, dat wanneer ik denk dat iemand anders onverstandig bezig is geweest, ik daar niet wat van mag zeggen. Mits respectvol. Dit ben ik van mening, heb ik op de juiste manier gedaan. Wanneer dit niet het geval is, is iedereen vrij mij daarop te wijzen, en dit stel ik ook alleen maar op prijs.

Jasper, Als ik hier je post lees moet ik met zeggen dat je, je heel netjes verwoord, lees als iemand van 61 ;)

Mvg Pascal.

jasper ik geef je een raad, je weet wie ik ben,,,,, stoppen hiermee, levert niks op, dat heb je me zelf al gezegd toch ? afgelopen woensdag ?

Hoi Bart,
Ik heb de informatie van iemand toegestuurd gekregen. Niet gecontroleerd of het nog actueel was of niet, daar ben ik gewoon vanuit gegaan.

.

wikipedia ?

tsja berlusconi heeft het ook lang uitgehouden

ontopic maar weer want het begint wel wat te verzuren zo

iemand schreef over de juiste bouwwijze/bouwfouten, ben er intussen achter dat 1 van de drie buizen voor de staartversteviging was (had er 1 over)

nu dat is met die carbonstaafjes intussen ook opgelost, wachten op goed weer
de laatste tips toepassen met de start en ik voorzie een lege batterij

groet alfred

[mod]
Post Verwijderd.
Post was in overtreding met de forum riichtlijnen
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
[mod]
Graag ontopic reageren, of reageer niet.

Niet iedere keer naar boven halen wat al bekend is...
Graag elkaar met respect behandelen...
[/mod]

Back