Stond er ook in die polis dat schade alleen gedekt was als het toestel geheel volgens advies van de fabrikant was opgebouwd? (Of ging het om de KNVvL polis?)
Want dat is volgens mij het punt; de motorisering (en ook andere dingen) is nooit een voorschrift, maar een advies. Hadden jullie er een rechtskundig doorkneed persoon bij om tegengas te geven?
Het blijft overigens nog maar de vraag in hoeverre een extra zware motorisering risicovoller is. Alleen maar wanneer er geen goede controle is, lijkt me. Maar die expert had kennelijk weet van RC vliegen?
Onverantwoordelijk.... nounou.
Als wat jij zegt zou kloppen, dan vliegen er in Nederland volgens mij honderden toestellen rond buiten verzekering; opgevoerde EasyStars, Funjets, etc. etc.
Want dat is volgens mij het punt; de motorisering (en ook andere dingen) is nooit een voorschrift, maar een advies. Hadden jullie er een rechtskundig doorkneed persoon bij om tegengas te geven?
Het blijft overigens nog maar de vraag in hoeverre een extra zware motorisering risicovoller is. Alleen maar wanneer er geen goede controle is, lijkt me. Maar die expert had kennelijk weet van RC vliegen?
Onverantwoordelijk.... nounou.
Als wat jij zegt zou kloppen, dan vliegen er in Nederland volgens mij honderden toestellen rond buiten verzekering; opgevoerde EasyStars, Funjets, etc. etc.