Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

En een romp van roestvrij staal. Dat kan makkelijk met zo'n 14x8 prop....

Snap de lol niet helemaal als je vlucht maar 3 sec duurt, maar dat zal wel aan mij liggen. Ieder z'n lol...

Ga zo door, het blijft nog steeds erg interessant allemaal. Nieuwe inzichten zeg maar ;)...

Tja.. die EDF komt al in de buurt maar toch.. Volgen mij kan alfred beter, volgens mij moet 't lukken met een real life straalmotor..
Die inox romp kan nog een goed idee zijn, roest ook nooit, is erg taai en ach dat beetje gewicht extra, who cares hé.. (behalve dat hondje missch, wel zwaar om hem dan te gaan halen natuurl..)

Dit draad(je) is eigenlijk heel simpel, Alfred luisterd naar niemand of niets en doet gewoon zen eigen zin in zen eigen wereldje, goed of slecht advies, hij lacht er gewoon is mee.

ik stel voor dat wij dat dan ook doen..! :)

Dat had ik een paar blz terug ook al gezegd. Hij vraagt A, men adviseert B en hij doet C. Erg vermakelijk!!! Gaat nog steeds door.

...en ook de "edit" knop niet vinden zie ik ;)
Overigens is een easystar niet snel overpowered.. Kijk maar es op youtube!

had er gisteren eerst 14 volt opzitten (kon de accu op de plaats van de orginele motor voor het evenwicht ipv nu achterop de staart)
toen ik hem op de tafel uitprobeerde werd de romp (schat ik) een cm langer, vandaar nu de keus voor een stevigere houten romp

maar met 7,4 volt deed ie het ook als een raket

wel kort maar dat komt omdat ie zo vlug ging dat er geen tijd was om te reageren

groet alfred

@ Easy & mavlo77:

En stiekum ben je ergens een tikkeltje jaloers dat hij dat zo doet...

Gewoon lekker aanprutsen en kww* :) Heerlijk om te volgen!

* Kiek'n wat 't wordt

Haha, nou niet echt jaloers. Wel respect voor zijn doorzettingsvermogen. Ik zou het allang beu zijn na zoveel plakken en in totaal geen minuut vliegen.

Euh ... dat accupakket op de staart getaped ... heb je het zwaartepunt wel gechecked?

100_7492.jpg

mijn zoon is een natuurtalent ondanks de straffe wind

Het lijkt mij toch dat een ervaren instructeur geen overbodige luxe is.

hij vloog ondanks de wind eigenlijk hartstikke goed zo met die motor en propellor, meteen recht de lucht in

... en overtrok en viel uit de lucht.

Eerlijk?
Klopt je CG echt wel.
Ken weinig modellen met de motor voorop waar de accu in de staart ligt.
Sterker nog. Geen. Hooguit op het zwaartepunt.

Goed dat zegt al genoeg over de setup etc.

Laat je zoon maar over een week of 2 les gaan geven aan jou.
Dacht eventjes dat je het zelf was maar helaas.

Vooruit: een plus puntje. Je nieuwe roertjes zitten er wel netjes op.
Zelf geschuurd of geprofileerd balsa?

Of het nodig was, das ten tweede.

Verders hopeloos. 14x8 (14x10). Dat draait iemand bij ons op de club met een 3.5kg kist op een 300 grams motortje die op 6s draait. Dat dan weer wel. Al loopt die 500kv en niet 3000.

Kijk eens hoe ver die motor voor het zwaartepunt zit? Dat is geen motortje van 100 gram, maar veel meer schat ik. Alleen al zo'n 14" prop weegt wat. Dus tja krijg je zoiets met de batterij.

Maar met andere toestellen inderdaad nooit gezien. Maar die hebben ook een motor die optimaal bij het toestel past.

Nog een beginners tip:

Er zit ook een DOWN functie op je vliegtuig.
Die gebruik je door de stick waar je het hoogteroer mee bediend naar voren drukt.
Hiermee gaat je model naar beneden. (vanuit normale vlucht gezien)

Klinkt stom maar geloof me, de helft bij onze club weet niet dat het kan ;)

Kan handig zijn voor bij een start waar het model de neiging heeft om zijn neus omhoog te steken.
Als het Zwaartepunt te ver naar achter ligt (staart lastig)
Of als je even snel wilt afdalen. (al zijn daar ook andere methode voor)

En de stick werken allemaal proportioneel. Dat wil zeggen, klein beetje stick uitslag is beetje uitslag op je roeren. Tis geen Nikko autotje met magneet bekrachtiging.

Dus niet roeren maar sturen. Functie blijft gelijk alleen de tijd dat ie er over doet wordt meer of minder. Bv beetje rol uitslag zal hoe dan ook een rol worden. Valt alleen niet mee als het heel langzaam gaat om je lijn in stand te houden. Daar heb je dan weer een hoop rudder en hoogte compensatie voor nodig. Zeker op een trainerkistje :D

Nog ééntje dan:

Altijd terug "sturen" Niet je sticks loslaten. Geen poing. nadat je iets hebt gestuurd.

.

Vooruit: een plus puntje. Je nieuwe roertjes zitten er wel netjes op.
Zelf geschuurd of geprofileerd balsa?

.

geprofileerd dat was niet zoveel werk

stuk hout erop geplakt, als het droog is nog wat bijschuren
morgen eens langs de action of een speelgoedwinkel en kijken of er een plasic vliegtuig staat waarvan de neus passend op de easy star te maken is

100_7501.jpg

boutjes in het schuim lijmen werkt perfect, lekker stevig

groet alfred

ps ; zwaartepunt was prima zo

Goed zo Alfred, niet opgeven,.. :worship:

Ik geniet er elke dag van, vooral die accu die op de staart geplakt zit, daar is over nagedacht. ;)

Gewoon heerlijk om deze topic te lezen en elke keer wanneer ik weer op het forum kom ga ik gelijk hier even langs.:proost:
Ben erg benieuwd naar hoe het afloopt, al hoop ik dat wij nog lang van Alfred mogen genieten:D

Back