Neptun van Robbe

• Topicstarter Topicstarter duimpje
  • Startdatum Startdatum
hallo

hier zie je een van de hol nieten in de verschansing
IMG_0925Small.jpg

het ziet meteen een stuk beter uit dan gewoon dat geboorde gat niet ???
straks een totaal foto van de verschansing als ze der allemaal op zitten

groetjes raf

hallo

hier een foto hoe het er aan de binnen kant uitziet
IMG_0928Small.jpg

IMG_0912Small.jpg

en hoe het er uitgezien heeft
nu beginnen met de dunne verstevigingen aan te brengen om het idee te geven dat dit heel stevig en robuust is
voor vervolg er komen nog foto's

groetjes raf

hallo

het gaat goed vooruit vandaag
hier zie je de verstevigingen aan de binnenkant die ik heb aan gebracht
wel een pruts werkje hoor om die nog achter die bolders te krijgen
IMG_0929Small.jpg

IMG_0932Small.jpg

en aan de voorkant hetzelfde
al moet ik als alles droog is er nog een klein stukje tegenaan gaan zetten want die opening zit niet juist tegen een stut aan dus versteviginkje aan brengen daar
als ik nog eens een neptune zou bouwen dan zou ik proberen om voor dat ik de verschansing zet eerst deze stutten te zetten
ik denk dat dit makkelijker zou zijn dan wat ik nu aan het doen ben
nu zit ook de verhoging waar de kabine overheen valt steeds in de weg om stukjes te plaatsen

groetjes raf

Laatst bewerkt:
Wat een werftleider lijden kan. Er zit steeds wel iets in de weg. Toch ziet het er al heel mooi uit.
Groetjes, Jos

Hallo, Duimpje, Raf en Robin,
is even zitten zoeken op de naam Neptun en ik kwam het volgende tegen,

The "Neptun 9" is the first of four newbuilding tugs for Dutch International Towage Company, a combination of
Neptune Marine Services and Landfall Transport & Towage bv. The second new tug "Neptune Mariner" (43 tons),
towing an identical newbuilding container feeder "Team Baltic", will pass through the Suez Canal on 14th/15th April 2008 and is scheduled to arrive in Rotterdam early May 2008.
Both tugs will return to China again in due time for collecting some more newbuilding hulls and barges later this year.

dus ik wil maar zeggen dat als er verleden jaar 1 Neptun 9 is bij gekomen , er ook ergens een Neptun 1 moet varen of gevaren heeft..

Maar jullie zijn leuk bezig ik heb het hele topic gelezen, vind het alleen jammer dat RAF de waterloopgaatjes niet gemaakt heeft in de spanten van de boeiing het heeft toch niet veel te houden , maar het geheel wordt wel realistiescher.
En Duimpje: "als je vaart" zoals je vader, wat je schreef, al werkt hij heel hard zal hij nooit zeggen dat hij werkt want hij vaart (vraag het maar aan mensen die varen)
ik heb zelf ook nooit gewerkt ik heb altijd gevaren.
groeten, Brandaris nu weer, ontopic

zo zegt hij het ook, het was mijn fout, als men pa vertrekt voor 6weken (zeesleper) zegt ie dat hij op vakantie vertrekt.

ben vandaag wat beter en zal (hoeveel keer heb ik dit al niet gezegd) vandaag wat verder werken

mvg
duimpje

@Brandaris, de Neptun 9 is een modern schip. De Neptun in dit topic is ongeveer 40 jaar oud en lijkt sprekend op de Bugsier 33 met zusterschip Bugsier 32.
full

full

Bugsier33
full

full

Neptun 9
Zoals uit de foto van de Bugsier blijkt, lijkt deze als twee druppels water op de Neptun uit de bouwkit.
Groetjes, jos

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo brandaris
al zijn de gaatjes er niet toch kan het water er onder door lopen
ik wil er een foto van maken maar dat lukt niet
dus hier maar een tekening
dekpaint.jpg

de verschansing loopt onder waar de stutten het dek raken in een boogje naar buiten
en zo verkrijg ik toch die opening daar onder en zou het eventuele water kunnen weg lopen
je kan het bij het model goed zien
ik heb nog mooie foto's gekregen wat weer veel ideen naar boven laat komen maar dan moet ik van het principe afval verwerken afwijken
en ik wil eerst kijken hoever ik met die afval kan komen
al zal ik wel aangeven waneer ik afwijk want ik wil wel de ideen die ik van de foto's heb in het model mee verwerken
ik ga nu aan de anker lier beginnen en ketting stopper en daarmee wijk ik voor een stuk af van het afval verwerken

groetjes raf

@Jos, ik schreef :
dus ik wil maar zeggen dat als er verleden jaar een Neptun 9 is bij gekomen , er ook ergens een Neptun 1 moet varen of gevaren heeft..

wel bij de les blijven graag,
groeten, Brandaris

@Brandaris, Beste ik wil je inbreng die logisch is zeker niet minimaliseren. Het is een aansporing om ook eens wat documentatie op het internet te zoeken. Deze aansporing is toe te juichen.
@Iedereen, Uit mijn documentatie blijkt dat in 1969 in Schichau bij Hamburg ( Duitsland ) twee sleepboten met bouwnummer 1747 en 1748 van stapel gelopen zijn ( twee zusterschepen ). De firma in Grebenhain ( Robbe ) heeft tien jaar later een modelletje van een sleper op de markt gebracht ( onder de naam Neptun ) die steunde op de bouwplannen van het schip dat gebouwd werd onder nummer 1748. Dit vaartuig werd in de vaart gebracht als " Bugsier 33 ". Het werd voor een langdurige charter ( tot 1981 ) ingezet in Lissabon, Portugal, voor de Lisnave-Werft.
Groetjes, Jos

hallo

ik ben weer wat verder
IMG_0941Small.jpg

IMG_0942Small.jpg

IMG_0943Small.jpg

de afwijking is dat gele stukje onder de poelie
er komt nog een kabel stopper en de gaten voor de ketting doorvoer komen op een iets andere plaats
er komt nog een winch boven op de poelie te staan maar dat is voor later
het dek zal nog wat opgeschuurt moeten worden al gebruik ik wel CA lijm
maar ja het zijn ook heel kleine stukjes die ik nu moet lijmen

weer verder en jos lijkt het er een beetje op ????

groetjes raf

deze vond ik ook
bugsier32.jpg

Bugsier 32
bugsier33.jpg

Bugsier 33

en nu ziet ze er als het volgt uit
Namejs
met thuishaven Liepaja
liepaja.jpg

liepaja2.jpg

namejs.jpg

alle foto's afkomstig van shipspotting.com

hallo

hei mijn leuning aan de buiten trappen begint dan toch op de juiste plaats
en weeral meer info hoe de kabine eruit kan zien
want je die ruiten moeten ook gepoetst kunnen worden en daar is die handgreep boven en onder de vensters voor
en de redding boeien aan de reling is ook heel mooi
jammie

groetjes raf

ik ben dus van plan om die stutten onder die sleepbogen te zetten, dit betekent dus dat ik ook de 2de sleepboog zal moeten losmaken.

@Raf, Je gaat nog een zware concurrent worden voor de Braekman. Ziet er goed uit.
@Duimpje, Goed speurwerk !!!
Groetjes, Jos

hallo

ik ga die stutten ook zetten maar daarom ga ik die sleepbogen niet los maken
ge moet toch ergens je boot aan kunnen vast pakken zekers
en waar dienen anders de bogen voor ??????

groetjes raf

euh...om te zorgen dat de sleepkabel nergens blijft vastzitten op het dek:rolleyes:

hallo

ha ik dacht dat die dienden om je model gemakkelijker uit het water te kunnen halen
maar ja dat met die sleepkabels is dan wel mooi mee genomen dat ze daar ook voor kunnen dienen

groetjes rag

hallo

weer vroeg bezig geweest
hier heb ik een paar zaken ineens gegoten
ik moest toch van die hars afmaken dus ineens maar een paar klein delen meer gemaakt
IMG_0944Small.jpg

en zo zit het reddings vlot er op de boot uit
IMG_0946Small.jpg

na nog een ketting stopper maken want daar heb ik nog geen malletje van
maar als die klaar is dan heb ik er morgen meteen eentje klaar

groetjes raf

Back