New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Goeie avond mensen! Even een kort vraagje!

Bij de blade 350 heb ik zn mooie lader erbij gekregen met accupool klemmen:confused: ik kreeg de advies voor een laptop voeding..? Zou iemand mij een link kunnen sturen welke het beste is..

Alvast bedankt!;)
 
Alles wat 12V en 3A kan leveren is goed. Ik gebruik een aparte 200W voeding of in het veld een auto accu. Alleen gebruik ik mijn eigen laders, niet die meegeleverd werd.
 
Alles wat 12V en 3A kan leveren is goed. Ik gebruik een aparte 200W voeding of in het veld een auto accu. Alleen gebruik ik mijn eigen laders, niet die meegeleverd werd.

Ik zou het amperage iets ruimer nemen. 3S is tenslotte 12,6V en de lader gebruikt zelf ook nog een klein beetje.

Input mag variëren van 10,5 tot 15V, dus een voeding met een spanning die daar tussen valt en een vermogen van 40W is voldoende.
 
Het weer zat eindelijk eens mee, en mijn eerste vluchten zijn een feit. Ik was eerst naar een parkeerplaats gereden in de buurt waar ik nog wat met de DX6i moest uitvogelen, maar na een minuut of 5 binden en kijken en testen had ik dan uiteindelijk mijn 350 in de lucht.

Ik heb maar 1 pack dus tussentijds moet ik laden, maar ik heb nu een pack of 5 gevlogen op de veilige modus. Return to home werkt prima. Hij land niet 100% op dezelfde plaats maar in een straal van 2 meter vind ik goed genoeg.

Alle setting werken zoals ze horen te werken dus ik ben een happy camper.
 
Het weer zat eindelijk eens mee, en mijn eerste vluchten zijn een feit. Ik was eerst naar een parkeerplaats gereden in de buurt waar ik nog wat met de DX6i moest uitvogelen, maar na een minuut of 5 binden en kijken en testen had ik dan uiteindelijk mijn 350 in de lucht.

Ik heb maar 1 pack dus tussentijds moet ik laden, maar ik heb nu een pack of 5 gevlogen op de veilige modus. Return to home werkt prima. Hij land niet 100% op dezelfde plaats maar in een straal van 2 meter vind ik goed genoeg.

Alle setting werken zoals ze horen te werken dus ik ben een happy camper.
Als je extra lipo's zoekt voor niet teveel geld, zou ik eens kijken naar de Nano Tech 2200mAh 45C. Ik had er twee voor 34 euries, inclusief verzenden.


4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blade 350 QX

Mijn Blade 350 vind ik super, hij vliegt erg goed en gemakkelijk in de smart mode. Het probleem met de DXi6 had ik ook maar Martin heeft mij daar prima mee geholpen.
Nu wil ik een release hook monteren om een loodje te laten vallen en ik zie dat er op het mainboard twee servo aansluitingen zitten.
Heeft iemand enig idee hoe ik die kan activeren? :confused:
 
Mijn Blade 350 vind ik super, hij vliegt erg goed en gemakkelijk in de smart mode. Het probleem met de DXi6 had ik ook maar Martin heeft mij daar prima mee geholpen.
Nu wil ik een release hook monteren om een loodje te laten vallen en ik zie dat er op het mainboard twee servo aansluitingen zitten.
Heeft iemand enig idee hoe ik die kan activeren? :confused:

Wat ik van Martin begreep, is dat die voor een gimbal zijn. Ik denk niet dat die via een apart kanaal worden aangestuurd.

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag mijn blade 350qx weer terug van Martin gekregen ,en was de manual online aan het kijken en het viel mij nu op dat HH nu een subtrim van het gas op 15 tot 20% heeft toegevoegd.
Stond niet als instelling in het boekje,zal vast de 2 of 3 tandjes gas wezen die je moest instellen.
Heeft 1 van jullie dat al aangepast.
 
Hoi Richard
Nou zag dat HH op de online manual op de subtrim dus de throttle op 15 tot 20 % er bij had gezet.
Stond in de manual bij de blade doos niks van in ,dus zal wel een reden hebben dat viel mij op.
Geld voor de dx6 dus omdat je 2 tandjes aan je throttle trim omhoog moest doen om te starten,dacht dat het daar mee te maken had misschien.
Maar nog niet ingesteld zelf.
 
Hoi Richard
Nou zag dat HH op de online manual op de subtrim dus de throttle op 15 tot 20 % er bij had gezet.
Stond in de manual bij de blade doos niks van in ,dus zal wel een reden hebben dat viel mij op.
Geld voor de dx6 dus omdat je 2 tandjes aan je throttle trim omhoog moest doen om te starten,dacht dat het daar mee te maken had misschien.
Maar nog niet ingesteld zelf.

Ik kreeg te horen dat de dx6i beveiligt was via de trims vanaf de midden van de trim!! En dan 2 of 3 tikjes hoger dan start de blade :o het is wel een gekloot ermee heb zelf 2 uur in de winkel gestaan I.v.m. die beveiliging:o
 
erazudad.jpg


Mijn throttle trim stond op half en dus 2 tikjes hoger starte die! Alleen op stability mode! Dan heb je geen gps nodig , (woonkamer vliegen:rolleyes: ) als je buiten staat gewoon even gps locken en dan werkt de rest ook
 
Paar weken terug was hij neergestort vanwege het propeller probleem.

Logisch natuurlijk dat ik ook de gefixte propellers nu niet vertrouw.
Ik zag dit voorbij komen hier:
E-Flite Blade 350QX Prop Adapter Set

Iemand een idee welke carbon fiber props daarop passen? Of zijn die recommended plastic props daar ook al prima?
 
Ik bestel ze volgende week , je word er gewoon benouwt van dan veel mensen erover klagen om die originele props dat ze zomaar breken..er staat genoeg op youtube dat een QX 350 zomaar uit de lucht flikkerd..:what: en voor dat geld voor die blade wil ik het nog wel missen ,omdat ik een fat shark wil aanschaffen snel:p
 
Back
Top