New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Plastic props zijn heel goedkoop en flexibel.
Wanneer je throttle geeft gaan eerst de uiteinden van de plastic prop omhoog waarna het hele apparaat volgt.
Vergeet niet dat je hele quad aan de props hangt.
Wanneer het gewicht wat meer wordt wil je dus een stijve prop.
Zodat, wanneer je power vraagt, de props kunnen volgen en niet eerst een eind moeten buigen om daarna te volgen.

Zou je even de adapter op moeten zoeken en de as maat bekijken.

Goeie props;
Graupner.
Apc.
Carbon versterkte props van flyduino.
Carbon props van rc timer.

Wanneer je d as maat van de prop moet vergroten doe je dat met een propruimer.
Die hebben ze in mm en inch maten.

http://www.ebay.com/itm/E-Flite-Bla...Control_Parts_Accessories&hash=item25838070a8

Hierbij is de as diameter dus 6 mm.
Dus elke prop met een as maat van 6 mm of kleiner is goed.

Misschien is het wel handig als iemand de nieuwe props heeft even 2 naast elkaar leggen? 1oude en 1 nieuwe? :) dat zou wel veel helpen :D

verzonden vanaf mijn nokia 3310

Ben heeft gelijk, ik heb zojuist de adapterset besteld, en ga met apc propjes vliegen. Mijn FPV set werkt nu op de blade, heb nu een goede gps verbinding dankzij een ferietkern :rolleyes:

Blade 350 QX

Afgelopen zondag heb ik een mailtje naar HH in Duitsland gestuurd( service@horizonhobby.de ) en donderdag had ik de nieuwe props in de bus. De nieuwe props zien er steviger uit, met name bij de schroefgaatjes. Ik heb ze gebalanceerd en gemonteerd en heb er inmiddels ook probleemloos mee gevlogen.

Toch heb ik ook de adapters besteld( E-Flite Blade 350QX Prop Adapter Set)
want de plastic props buigen behoorlijk en ik wil wel het eea onder de blade gaan hangen.

Afgelopen zondag heb ik een mailtje naar HH in Duitsland gestuurd(service@horizonhobby.de) en donderdag had ik de nieuwe props in de bus. De nieuwe props zien er steviger uit, met name bij de schroefgaatjes. Ik heb ze gebalanceerd en gemonteerd en heb er inmiddels ook probleemloos mee gevlogen.

Toch heb ik ook de adapters besteld( E-Flite Blade 350QX Prop Adapter Set)
want de plastic props buigen behoorlijk en ik wil wel het eea onder de blade gaan hangen.

Ik heb ook een setje adapters in bestelling staan, het geeft je toch wat meer mogelijkheden met het kiezen van een set goede props;)

Jan

Gisteren nog even gevlogen met camera, er stond wat wind en dan merk je toch dat de quad wat wiebelig is geworden door het extra gewicht.
Met betere props zal ik daar minder last van hebben.

Je link is niet goed
Alleen betaal je dan 34 euries met verzenden of nog geen 23 euro op de bekende site en moet je in beide gevallen wachten.;)

Ik heb een ander probleem met mijn Blade 350QX, ik heb dit nu al twee keer gehad dat hij in de SMART Mode een eigen leven gaat lijden hij klimt dan uit zich zelf naar zijn begrensde hoogte om vervolgens niet meer naar beneden te willen komen, ondanks dat de gas stick helemaal naar onderen staat, ook op de Return Home functie reageert hij niet op hij blijft vrolijk hoog in de lucht hangen, de enigste manier om hem naar beneden te krijgen is over te schakelen naar Stability Mode dan daalt hij normaal door middel van de gas stick naar onder te bewegen.

Jammer dat de levering van de verbeterde props ook zo lang op zich laten wachten, ik ben bang dat HH Duitsland de claims niet aan kan waardoor dit alles zo lang duurt.:confused::confused:

Jan

Ik heb een ander probleem met mijn Blade 350QX, ik heb dit nu al twee keer gehad dat hij in de SMART Mode een eigen leven gaat lijden hij klimt dan uit zich zelf naar zijn begrensde hoogte om vervolgens niet meer naar beneden te willen komen, ondanks dat de gas stick helemaal naar onderen staat, ook op de Return Home functie reageert hij niet op hij blijft vrolijk hoog in de lucht hangen, de enigste manier om hem naar beneden te krijgen is over te schakelen naar Stability Mode dan daalt hij normaal door middel van de gas stick naar onder te bewegen.

Jammer dat de levering van de verbeterde props ook zo lang op zich laten wachten, ik ben bang dat HH Duitsland de claims niet aan kan waardoor dit alles zo lang duurt.:confused::confused:

Jan
Stekkertjes gecheckt van de hoogtemeter?
Safe mode blijf ik raar vinden om mee te vliegen. Daarnaast vind ik het jammer dat hij de positie van de zender niet kan blijven bepalen, maar blijkbaar alleen als hij start. Ondanks dat moet het wel werken natuurlijk.

Hoi Jan dat is apart ,hoeveel gas geef jij dan als je naar de stability mode overschakeld.
Bij mij gelukkig maar van 1m hoogte ging hij als een baksteen .en heb vaker gehoord dat hij bij overschakelen uit de lucht viel.
Gr Jan

Wat doe ik verkeerd.
Ik wil de 350 bedienden met mijn dx6i maar ik krijg de motoren niet gestart.
Ik heb wel contact, wanneer ik schakel tussen de verschillende modes veranderd de kleur van de led netjes en als ik de motoren probeer te starten geeft hij 3 bieps.
Gisten heb ik het probleem neergelegd bij Toemen en ik heb heel netjes een nieuwe meegekregen. Alle instellingen opnieuw in de zender gezet en weer niet starten. Ik heb de verschillende YouTube filmpjes allemaal bekeken, de instellingen meerdere malen opnieuw ingesteld en geprobeerd te starten in de verschillende modes. Zonder succes.

Wie heeft er nog ideeën?

Trimstick in het midden van throttle.. zorg dat de blauwe lampjes brande 3x knipperen , en dat druk je ong 3x de trim verder na boven dan hoor je dat die armed , dan de rudder stick links rrechts en links snel achter elkaar.. en dan start de motoren :)

Er zit een beveiliging in dat vrijwel onbekent is voor de dx6i :) en met de trim zal die beveiliging uit staan ;)

Ik ga ervan uit dat je de blauwe led achterop bedoeld wanneer hij geen gps heeft?

Hoi Jan dat is apart ,hoeveel gas geef jij dan als je naar de stability mode overschakeld.
Bij mij gelukkig maar van 1m hoogte ging hij als een baksteen .en heb vaker gehoord dat hij bij overschakelen uit de lucht viel.
Gr Jan

Ik heb het gas dicht en in de Smart mode blijft hij boven , en door de schakelaar even in Stability Mode te zetten valt hij een stukje naar beneden waarna ik de schakelaar terug zet in Smart Mode dit herhaal ik tot hij op de grond staat.
Hierna had ik wel een Solid rode led, dus wat er aan de hand is mij een raadsel:rolleyes:

Overigens die 5 mtr zone werkt bij mij ook niet goed, als ik net ben opgestegen en ik haal hem terug dan blijft hij op 5mtr afstand, maar heb ik een tijdje rond gevlogen dan komt hij gewoon tot vlakbij:confused:

Raadsels en wie het weet mag het zeggen.

Jan

Back