New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

... ik denk maar, dat ik niks update,
die van mij vliegt super,
precies dat wat ik wil,
maar toch allen suc6 met de update,
ik hoopt dat het wat is, wat je kan gebruiken.

Groet
Uwe

Ben benieuwd naar jou ervaringen in de AP mode ;)
Schijnt een stuk trager ook kwa throttle te reageren ,maar altitude hold is wel weer mooi :D
Zag nog geen v2.0 download op het net staan ,ook nog geen kabeltjes gezien.:rolleyes:

Net even proef gevlogen, eerst opnieuw gebind.
GPS viel steeds weg en de Blade maakte ongecontroleerde bewegingen.
Uiteindelijk kwam hij/zij op mij af en moest ik hem neer drukken, dat lukte dus was er verbinding. Geen schade gelukkig maar hier is iets duidelijk mis. :mad:

Uiteindelijk kwam hij/zij op mij af en moest ik hem neer drukken, dat lukte dus was er verbinding. Geen schade gelukkig maar hier is iets duidelijk mis. :mad:

Ja dat klinkt niet goed ,heb je wel de ap mode [paarse led] gevonden dan?

Ik kreeg het advies deze update niet te downloaden, spaart ook weer een kabeltje van 15,99= euro uit ;) plus weer een hoop aanloop ellende :confused:

Dit bericht komt van HorizonHobby.de

350QX – Upgrade

Sehr geehrte Fachhändler,

Ladies and Gentleman,

Hier Informationen zum Blade 350QX.

Was passiert mit den 350QX von Endkunden? Die Antwort ist sehr einfach. Wir werden ein optionales Softwareupdate auf die Version 2.0 anbieten.

Für das Update wird ein spezielles Kabel benötigt. Dieses wird ab mitte April verfügbar sein und erlaubt es dem Kunde seinen 350QX selbst mit der neuen Software 2.0 auszustatten. Das Kabel wird 15,99 Euro kosten.

Dieses Upgrade verbessert die GPS Leistung und die genauigkeit des Kompass-Sensors. Das Startprocedere wird deutlich vereinfacht und verleiht dem Copter ein zusätzlichen Flugmode. Benutzer der DX4 und DX5 müssen deshalb auf den Agility Mode verzichten. Dieser Agility Mode wird erst ab einer DX6i oder höher nutzbar sein.

Der Umbau in unserem Service beinhaltet zusätzlich einen Umbau des Ladegeräts auf den Lader des Zigarettenanzünders. Der GPS Sensor wird versetzt. Diese Umbaumaßnahmen können sicherlich nicht von jedem Endkunden selbst durchgeführt warden.

Wir werden für Endkunden einen Umbauservice anbieten der Software und Hardwareumbau beinhaltet. Dieser Service wird 49,99 Euro inkl. Versand kosten.

Auf unserem You Tube Kanal werden wir ein Service-Video anbieten.

All dies Maßnahmen werden ab Ende April verfügbar sein.

Here some information´s about the Blade 350QX-

What will happen with quads in the hands for end consumers. The answer is simple. We will offer an optional software upgrade to software version 2.0.

The upgrade requires an upgrade dongle/cable. This will become available mid April. This cable will allow the consumer to upgrade his quad by himself. The cable will cost 15,99 Euro.

The software upgrade will enhance the GPS performance, increase the effectiveness of the magnetometers. It will also change the arming procedure making it way easier to start the quad. The system will lose agility mode for user that use a DX4e and a DX5. Agility Mode is only accessible from DX6i or higher.

The rework here in Elmshorn includes also the charger which now will have an adapter for the cigarette lighter plug. The receiver moves to a different spot and the GPS sensor is also being relocated within the quad. This are changes that we think the uneducated 350QX consumer should not do by himself. We also add copper tape to the kit.

We will offer an upgrade service for those consumers that either don’t want to do the software upgrade themselves or also would like to get the mechanical upgrade done. We would like to offer that service for 49,99 Euro includes shipping.

We would recommend to produce a Youtube video about the upgrade and how a modeler can do it by itself.

Timing for the consumer upgrade mid to end April.

Viele Grüße
Best regards,

Ihr Team von Horizon Hobby

Jan

Aha, dus als ik het goed begrijp, is de stability modus vervangen door de AP modus en kan ik de agility modus niet meer gebruiken omdat ik de DX 5 gebruik. Maar vlieg je dus op GPS behalve in de agility modus.

Hoi Rhelie klopt met de dx 4 en 5 heb je geen agility mode meer ,werkt pas bij de dx6 zie ik nu.:rolleyes:

Ik kreeg het advies deze update niet te downloaden, spaart ook weer een kabeltje van 15,99= euro uit ;) plus weer een hoop aanloop ellende :confused:

Dit bericht komt van HorizonHobby.de

350QX – Upgrade

Sehr geehrte Fachhändler,

Ladies and Gentleman,

Hier Informationen zum Blade 350QX.

Was passiert mit den 350QX von Endkunden? Die Antwort ist sehr einfach. Wir werden ein optionales Softwareupdate auf die Version 2.0 anbieten.

Für das Update wird ein spezielles Kabel benötigt. Dieses wird ab mitte April verfügbar sein und erlaubt es dem Kunde seinen 350QX selbst mit der neuen Software 2.0 auszustatten. Das Kabel wird 15,99 Euro kosten.

Dieses Upgrade verbessert die GPS Leistung und die genauigkeit des Kompass-Sensors. Das Startprocedere wird deutlich vereinfacht und verleiht dem Copter ein zusätzlichen Flugmode. Benutzer der DX4 und DX5 müssen deshalb auf den Agility Mode verzichten. Dieser Agility Mode wird erst ab einer DX6i oder höher nutzbar sein.

Der Umbau in unserem Service beinhaltet zusätzlich einen Umbau des Ladegeräts auf den Lader des Zigarettenanzünders. Der GPS Sensor wird versetzt. Diese Umbaumaßnahmen können sicherlich nicht von jedem Endkunden selbst durchgeführt warden.

Wir werden für Endkunden einen Umbauservice anbieten der Software und Hardwareumbau beinhaltet. Dieser Service wird 49,99 Euro inkl. Versand kosten.

Auf unserem You Tube Kanal werden wir ein Service-Video anbieten.

All dies Maßnahmen werden ab Ende April verfügbar sein.

Here some information´s about the Blade 350QX-

What will happen with quads in the hands for end consumers. The answer is simple. We will offer an optional software upgrade to software version 2.0.

The upgrade requires an upgrade dongle/cable. This will become available mid April. This cable will allow the consumer to upgrade his quad by himself. The cable will cost 15,99 Euro.

The software upgrade will enhance the GPS performance, increase the effectiveness of the magnetometers. It will also change the arming procedure making it way easier to start the quad. The system will lose agility mode for user that use a DX4e and a DX5. Agility Mode is only accessible from DX6i or higher.

The rework here in Elmshorn includes also the charger which now will have an adapter for the cigarette lighter plug. The receiver moves to a different spot and the GPS sensor is also being relocated within the quad. This are changes that we think the uneducated 350QX consumer should not do by himself. We also add copper tape to the kit.

We will offer an upgrade service for those consumers that either don’t want to do the software upgrade themselves or also would like to get the mechanical upgrade done. We would like to offer that service for 49,99 Euro includes shipping.

We would recommend to produce a Youtube video about the upgrade and how a modeler can do it by itself.

Timing for the consumer upgrade mid to end April.

Viele Grüße
Best regards,

Ihr Team von Horizon Hobby

Jan

Hoi Jan nou is mijn duits nooit jovel geweest ,maar wat is de reden om de niet te updaten dan . zie toch verbeteringen in een extra modus en de gps.
Buiten de vreemde ervaring van Rhelie.

tja, eigenlijk zou Gps enzv. alles beter zijn,
maar blijkbaar niet altijd !?

@jamahaman:
in dat briefje staat, dat je met een kabel voor 16 € updaten kan,
dit is vanaf april bij HH verkrijgbar,
en zij schrijfen, dat GPS beter is en ook de sensor verplaatst werden kan,
om het nog beter te maken,
en dat kan je zelf doen, of door HH voor 50 €.

verder voren schreef ik, dat mijn multi super vliegt,
en ik niks verander,
never change een winning team

Groet
Uwe

tja, eigenlijk zou Gps enzv. alles beter zijn,
maar blijkbaar niet altijd !?

@jamahaman:
in dat briefje staat, dat je met een kabel voor 16 € updaten kan,
dit is vanaf april bij HH verkrijgbar,
en zij schrijfen, dat GPS beter is en ook de sensor verplaatst werden kan,
om het nog beter te maken,
en dat kan je zelf doen, of door HH voor 50 €.

verder voren schreef ik, dat mijn multi super vliegt,
en ik niks verander,
never change een winning team

Groet
Uwe

Hoi Uwe bedankt ja de kabel en software begreep ik wel alleen die van de sensor niet. ja de enige functie in de ap mode die mij wel aanstaat is de altitude lock voor bv fotografie.
Nu heb je die alleen in de smart mode maar dan kun je niet hoger als 40m :rolleyes:

.. dat is waar, @yamahaman:

maar in de mode (met het blauwe lampje aan) zonder GPS
vliegt die ook goed stabiel vind ik,
moet iedereen zelf weten wat hij nodig heeft,

ik ga wat filmpjes van dit en dat doen,
(zonder GPS, omdat die camera blijkbaar stoort (GoPro hero 2))
en dat gaat voor mijn wensen prima,

en wat HH bedoelt met sensor verplaatsen,
ik denk dat het om storingen gaat te verminderen,

vandaag b.v. lande die bij wind en veel UV-zon
in de mode "return-home" zeker 2 1/2 meter naast de opstartplek

stoort mij ook niet, als ik hem maar weer terug krijg, ha ha

Groet
Uwe

Ik heb nu een merkwaardig probleem. Elke keer als de accu losgekoppeld is geweest van de Blade moet ik de Spektrum DX6i zender en Quadcopter opnieuw met elkaar binden. Daarna functioneert alles weer als voorheen.

eve8uhem.jpg

Zou de printplaatje volledig in het midden moeten zitten voor goede vlieggedrag?? En die. Gps ook allemaal??:D

Ik heb nu een merkwaardig probleem. Elke keer als de accu losgekoppeld is geweest van de Blade moet ik de Spektrum DX6i zender en Quadcopter opnieuw met elkaar binden. Daarna functioneert alles weer als voorheen.

Vlieg je tussendoor met een andere toestel, bv. een mCPX?
(bij mij was een probleem, toen ik met een instelling 2 mCPX vlog)
...anders heb ik dat probleem nooit gehaad.

Zou de printplaatje volledig in het midden moeten zitten voor goede vlieggedrag?? En die. Gps ook allemaal??:D

..ph suc6 Richard, dat is de enige antwoord

Groet
Uwe

Ik bestuur wel een robot op een ander model setting (Blade op model 1, Bullfrog op model 2). Maar ik zie niet in waarom de Blade zijn binding zou verliezen als ik een ander model bestuur en dan model 1 weer terug in laad? Ik laad zelfs model 1 en schakel de zender uit en aan voor ik de Blade aan zet.

Helaas moet ik zeggen, dat ik sinds jaren Futaba vlieg:
nooit, maar ook nooit en probleem !!!

Met Spectrum heb ik af en toe wat,
bv. met het binden,
switchen tussen verschillende modellen,
timer up en down dot soms wat die wil,
soms staat timer weer op 6 minuten,
maar 6 min. gebruik ik nooit, alleen 5 of 10 minuten,

vandaag bijna weer een 500er gekilld,
nadat de gain van het heck blijkbaar op 50 stond,
in de zender staat wel 64, maar de reactie van de heli vertelde iets anders,
raare dingen

Groet
Uwe

Altijd binden met een afstand tussen model en zender. Verder kan het voorkomen bij de DX6i dat je model 1 kwijt raakt als je een spanningsprobleem hebt tijdens het afsluiten van de zender. Dat heb ik 1 keer gehad. Sindsdien gebruik ik model 1 niet meer of alleen voor iets simpels..

Navraag leerde dat er dus geen update is uitgevoerd op mijn Blade, toch heb ik storing als ik in de achtertuin vlieg. Op open veld hier in de buurt is er geen enkel probleem.

Je zou de mogelijkheid van de aanwezigheid van Routers eens onder de loep kunnen nemen.
Veel huizen hebben draadloos internet op 2,4 GHz, als je in de buurt van huizen (achtertuin) vliegt is dat natuurlijk een mogelijkheid.
Zeker nu UPC elke router aan het openzetten is als Hotspot.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gekke is, dat ik voorheen gewoon probleemloos op gps kon vliegen in de tuin.
Achteraf gezien heb ikzelf een andere Wifi en staat daar ook dichterbij.
Het KPN modum staat nu bij de TV en slechts een paar meter van de achtertuin.
Ik dacht steeds dat het aan de Blade lag. Ik ga wel de update laten doen zodra die er is.

Back