New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Die gimbal wordt al uitgeleverd. Met de AP versie. Ik heb van iemand uit Amerika gehoord dat hij geen enkele output heeft kunnen meten op de gimbal poorten van de 350qx FC onder firmware versie 2 die gerelateerd zou zijn aan een DSM2/DSMX kanaal.

blade foetsie

Ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Zelf tot 2x toe de blade verloren, laatste keer op zaterdagavond met camera.
De eerste keer is hij keurig geland en heeft de vinder hem teruggebracht. Hij herkende ons van de gemaakte film.

Zaterdag ging het verlies van gps samen met verlies van signaal.

Geen failsafe die hem terug bracht en geen controle.
Hij bleef maar stijgen en het wisselen van de verschillende modi had geen effect.

Eindresultaat, blade en camera uit het oog verloren en niet meer te vinden.

Discussie die ik thuis heb, zet je telefoonnummer erin, ......

Herkennen jullie dit en zo ja, wat is de oplossing?

Dag iedereen!

Sedert januari in bezit van een qx350 deze is weggevlogen tijdens eerste vlucht met mijn gopro in filmmodus (wifi stond niet aan)
Meet veel geluk 1.2 km verder terug gevonden.
Horizonhobby vond zelf het probleem niet, en na 5 maanden een nieuwe ontvangen met firmware 2.0.

Belangrijkste in 2.0 is dat hij in groene gps modus nu mooie altitude hold heeft.

Heb ondertussen veel gelezen en ook uitgeprobeerd.
Ik wil hier eventjes een misverstand wat betreft de gopro en de blade uit de wereld helpen.

Je moet maar eens een app downloaden op je smartphone die de gps sattelieten toont en de sterkte. Vervolgens neem je je gopro laat die filmen en leg hem op je gsm.... echt waar in mijn geval ging ik van 21 sattelieten met goeie ontvangst naar 5 met slechte ontvangst.

Gevolgen hiervaan zijn....
* in sommige buurten krijg je praktisch geen gps lock
* verlies van gps tijdens het vliegen
* crash of fly away

Het is dus eigenlijk nodig om je gopro te shielden. Toch alle shields die je vind op internet (inpakken in alluminium folie, koperfolie om die vervolgens in de plastic case te duwen) zijn heel omslachtig.
Heb na lang vanalles te proberen iets gevonden om te shielden en je toch nog de meegeleverde case kan gebruiken.

Ik post binnenkort een filmpje hiervan.

In deze case had ik bijna geen verlies van gsp sattelieten.

Mag ik jullie ook nog iets vragen?
- zijn er winkels in vlaanderen (west vlaanderen) die fpv setups en gimball verkopen?

.... die van mij is nog niet weg gevlogen !

wel opletten met storingen,
die komen door gemeenzaam gebruik van 2,4 GHz
door GPS, Camera, WiFi ...

maar als die een keer weg zou vliegen
en ik weet niet hoezo,
zou ik toch de oorzaak zoeken,
desnoods met adviezen van Horizon Hobby !

...vertel het aan iemand, dat hij af en toe weg vliegt,
maar het maakt niet uit,
de naam staat toch in...

Groet
Uwe

Ik was vanmorgen aan het lezen op twee Fora t.w.
- 350QX - HeliFreak
- 350 QX BNF With SAFE™ Technology by Blade® - RC Groups

onder andere dat Fly Away problemen (kunnen) ontstaan doordat de trims niet op nul staan, de sensoren niet (goed) gecalibreerd zijn, met name de kompas sensor.
Welke pagina's ik dat gelezen heb weet ik even niet meer, misschien even zoeken.

Op deze fora wordt erg veel ervaring over de QX350 gedeeld.

groet,

Nabericht:

Almost everyone experiences a flyaway. Its bound to happen, its a matter of probability. But why does it happen? There are too many reasons to list, but a few of the common reasons are.

1. The compass begins to fail before giving the user a fault signal and causes the flight controller to become disorientated because of conflicting info with the GPS. The Blade and the DJI series have this issue and its something that can be caught easier with Blades compass error detection.

2. ESC failure can be a nightmare without proper testing equipment. If you cannot induce load and examine the esc through thermal imagery you cannot diagnose a failing esc before it happens. The failing esc has higher resistance and begins to get hot and that motor receives less power, the flight controllers gyro begins to up power to keep a level flight while the failing esc's power output stays the same causing the craft to tilt and off it goes into the horizon. Or the craft simply noze dives into the ground at high speed.

3. Oscillations and vibrations. Motor vibrations can induce emf signals that the esc may interpret as brushless motor EMF signals and stall your motor and even make it run backwards or overheat. These vibrations traveling through the body make their way to the flight controller and just imagine what kind of influence that has on a gyro stabilizer built into the flight controller. The dreaded flip of death that has claimed so many aircraft. Balance those props!!!!

4. EMI, electro magnetic interference. This can be caused by outside sources or by additional flight gear. FPV , or first person viewing transmitters can over whelm flight receivers. Compass errors can be induced by gimbals and brushless motors. Tracking units and cameras can operate on nearly the same band as GPS. when you experience lock out there may be nothing you can do but watch it fly away.

Evert

Laatst bewerkt:
De gas trim van mijn DX6i moet wat omhoog staan anders start de QX350 niet op. Ik merk wel dat sinds ik er een camera onder heb hangen de QX minder precies is geworden, maar ik land op GPS nog altijd binnen een straal van een paar meter.

wat een geweldige topic dit :worship:

okee : ikke dan ff

sinds zaterdag ook een Blade 350qx hier thuis.

wegens heel de dag druk geweest pas s'avonds toen ik eenmaal thuis was
hem uitgepakt en eerste indruk leuk ding zeg.

versie 2.0 heb ik

was al laat dus gaan slapen en zondag de Lipo geladen en proberen
in eerste instantie alle manuals bij Blade gedownload en de movies bekeken van hun op you tube.

tegen de middag dacht ik voor elkaar nu en geen regen meer ik gaat hem ff proberen.

Ik naar me plek waar ik altijd vaar en rij in Hoogvliet.

nu word het leuk = ik geen slolid green led krijgen maar blijft knipperen
na 10 min van alles te hebben geprobeert werd ik een beetje frustie en dacht .......

dus starten en gaan (ja start gewoon ook terwijl die knipperled doet)

ik geef klein beetje gas en hij kwam los (dus ik denk okee werkt) gewoon
maar drift er gelijk van door 4 mtr opzij

zo met een motor de plas in naast het gras veld

zo als er een paar weten hier ben ik mank (ongeluk gehad) en ben dus niet echt rap maar was er binnen 3 sec bij en hoorde al srrrrtttttttttttt

dus wist al de motor en de 10a esc naar de klote

gisteren nieuwe esc gehaald en een nieuwe motor

die zaten er binnen 15 min in en weer dicht ook

dus buiten gezet in achtertuin en 5 min nog steeds groene led knipper de knipper doe

opgepakt en voor het huis idem dito

naar veldje gelopen achter me huis

5 min gestaan no solid green led

durf ook niet echt meer te proberen nu want wat me opviel ! is dat als ik start met knipper led groen wat al gek is dat dat kan ! dan maar bij iets gas gaat tie er als een debiel vandoor zoals zondag het geval was

tot zover me eerste ervaring met de blade en de nog geen 10 sec vliegtijd:confused:

oja heb het rtf pakket dus gewoon simpel met een dx5e erop en erbij

oh ja Petertje je heb al gelachen toen ik je de foto's liet zien
dus nie nog een keer me uitlachen nu heh !:p

Jammer zeg. Ik heb misschien op dezelfde plek als jij trouwens mijn 350QX voor het eerst gevlogen (bij de MBVH in de buurt?). Ik heb daar in het begin vooral problemen gehad met het armen van de Blade. Eenmaal de trims goed van Throttle ging het perfect.

Een aanvulling op mijn eerdere bericht.

Mijn Blade heeft ook het ruime luchtruim gekozen om onbestuurbaar zijn eigen weg te gaan. M.a.w. hij is voorgoed weg.
En ja, hij was helemaal gekalibreerd waar nodig. Vele leuke vluchten mee gemaakt en plots out of the blue onbestuurbaar.

Zo zie je maar dat ondanks ik weet wat je aan de Blade moet doen om hem betrouwbaar in de lucht te krijgen het mij toch ook overkomt.

Ik lees teveel over wegvliegers, problemen met lagers en motoren van de Blade 350QX waarna ik nu niemand meer zal adviseren een Blade 350QX aan te schaffen. Er zijn in mijn optiek teveel problemen mee.

Evert

aan alle ! het is opgelost

ben er mee naar Martin gereden (te Ridderkerk) en die kreeg het voor elkaar.

oplossing = was GPS standje op zender ff aan zetten en hop groenlicht

mijn schuld want na zoveel wan hoop pogingen met proberen heb ik echt alles zitten proberen en veel te veel mee zitten kloten

blij nu dat het werkt

gelijk maar een extra lipo erbij genomen bij MArtin

BTW @ Leo

dat klopt vaar op dat meertje achter de heerlijkheid en bij de ingang altijd driften !
normaal altijd 2 keer per week alleen dit jaar niet veel van gekomen door me gezondheid ! en slecht ter been

gisteren nieuwe esc gehaald en een nieuwe motor

die zaten er binnen 15 min in en weer dicht ook

Dass snel haha, zitte er geen 50 schroefen meer in? :D

Ik was er toen lang mee bezig toen de mijne in t water kwam :(

..::Flip it, Roll it, Abuse it, Crash it!::..

ik 25 jaar bijna auto monteur geweest dus de 50 inbus dingen ik nie van opkijken , sterker nog ik vind sleutelen nog leuker als varen en rijden en nu ook vliegen !

nee zonder dollen ! ben echt blij nu ! dat het werkt

vanmiddag na bij martin te zijn geweest ! een lipo geladen en ff 10 min echt heerlijk staan vliegen op grasve;d achter me huis !

ik vind het een tof ding en leuk !

gisteren nog koppijn ervan ! nu zit ik lachend dit te tikken

nogmaals blij mee

Als ik dit lees ben je nooit automonteur geweest.

Even weer serieus, neem de moeite om alles dat in de Blade te Calibreren is te onderzoeken en eventueel opnieuw uit te voeren.
Hou ook als je met Gps vliegt de solar storingen op die dag in de gaten, het klinkt overdreven, maar de vele fly away's zijn het bewijs dat afregeling en storing voor een hoop ellende kunnen zorgen.

Mijn Blade is ook met de Noorderzon vertrokken, vandaar bovenstaande.

Groet,

Evert

De nieuwe 350QX heeft de GPS nu ook op een andere plaats zitten dan voorheen. Dat heeft als voordeel dat er een langere accu in past en dus meer vliegtijd. Volgens Horizon Hobby zou het ook de GPS minder gevoelig maken voor storingen, maar dat kan natuurlijk gewoon marketing gezwets zijn.

De nieuwe 350QX heeft de GPS nu ook op een andere plaats zitten dan voorheen. Dat heeft als voordeel dat er een langere accu in past en dus meer vliegtijd. Volgens Horizon Hobby zou het ook de GPS minder gevoelig maken voor storingen, maar dat kan natuurlijk gewoon marketing gezwets zijn.

Ik vloog met de standaard v1 met een 2750mAH accu, door het groter batterij compartiment past er nu een 3000mAH accu in. Wel iets groter.
Eerlijk gezegd ben ik het vertrouwen in het gehele ontwerp een beetje kwijt, als je op RCGroups in de draad Blade 350QX leest durf je bijna je Quad niet meer uit te laten.
De 350 AP versie heeft al een gewijzigd electronisch ontwerp, dat zegt toch wel wat. De Body vind ik wel een spectaculair ontwerp.
Ik heb geen vertrouwen meer in het toestel en ga nu vliegen met een op Naza-M v2 gebaseerd toestel.

Evert

Back