New Blade 350 QX met SAFE™ TECHNOLOGY

Ik heb de Blade 350QX terwijl hij in de Smart Mode was gestart en opgestegen was gewoon in alle drie de modes kunnen vliegen, dus heen en weer door de modes was geen probleem, en volgens mij bleef hij bij half gas in alle modes netjes hoveren.

Bij mijn kleine Blade Nano QX kan je ook tijdens het vliegen gewoon wisselen van modes zonder naar beneden te vallen.

En voor mij heb ik het zelfs in een promotiefilmpje van Horizon Hobby gezien dat de kleur van de led tijdens het vliegen veranderde van kleur, het zou ook een beetje raar zijn als dit niet zou kunnen. ik ben in de Smart Mode de lucht in gegaan en heb op hoogte hem in de Blauwe en rode stand gevlogen, en toen het een keer fout dreigde te gaan snel weer in de Smart mode gezet en hij hing gelijk weer stabiel in de lucht.

Jan

propellors

Een paar apgina's terug vroeg iemand om de oude en de nieuwe props naast elkaar te zetten.
full

Links is de oude en rechts de nieuwe props die ik binnen een paar dagen uit Duitsland heb ontvangen. Ik vind het een prima service van HH.

Grtz, Arie

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vroeg dat en dank je ;) wel een verschil in sterkte ja ik hoop snel ook de nieuwe props te krijgen , ondanks dat ik nog steeds geen problemen heb gehad geniet ik er nog steeds van en denk ik er weinig aan :p zeker nu met fpv vliegen dan denk je er totaal niet aan :D

verzonden vanaf mijn nokia 3310

Ik heb de Blade 350QX terwijl hij in de Smart Mode was gestart en opgestegen was gewoon in alle drie de modes kunnen vliegen, dus heen en weer door de modes was geen probleem, en volgens mij bleef hij bij half gas in alle modes netjes hoveren.

Bij mijn kleine Blade Nano QX kan je ook tijdens het vliegen gewoon wisselen van modes zonder naar beneden te vallen.

En voor mij heb ik het zelfs in een promotiefilmpje van Horizon Hobby gezien dat de kleur van de led tijdens het vliegen veranderde van kleur, het zou ook een beetje raar zijn als dit niet zou kunnen. ik ben in de Smart Mode de lucht in gegaan en heb op hoogte hem in de Blauwe en rode stand gevlogen, en toen het een keer fout dreigde te gaan snel weer in de Smart mode gezet en hij hing gelijk weer stabiel in de lucht.

Jan

+1. Veel mensen vergeten dat het belangrijkste verschil tussen de groene (Safe) en blauwe (Stability) modes, de werking van de throttle stick is. In de groene mode correspondeert elke stand van de stick met een bepaalde hoogte van de quad waar hij dan gecontroleerd heenvliegt, terwijl in de blauwe mode de stand van de throttle bepaalt hoe hard je wieken draaien.

Als je bij een lage stick stand van groen naar blauw schakelt, kukelt hij dus naar beneden en als je schakelt bij een hoge stand, schiet ie als een komeet omhoog. Omschakelen van groen naar blauw tijdens de vlucht kan, maar er houd rekening mee dat je eventueel gas moet bijgeven of terugnemen.

Ik heb ook de adapterset besteld, en wil nu in NL de APC props 8x4.7 bestellen.
Heeft iemand een goed adres waar deze props te bestellen? Ik krijg ze even niet gevonden..

Mijn instellingen:

d/r&expo
aile 0 100% inh
aile 1 70% inh
elev 0 100% inh
elev 1 70% inh
rudd 0 100% inh
rudd 1 70% inh

subtrim alles 0

flaps
flap elev
norm up 100 0
land down 100 0

mix 1
gear-> gear act
rate d 0% u+100%
sw mix trim inh

mix 2
inh

diff
inh

model type
acro

model name
model 3
350 QX

monitor alles center thr down schakelaars van je af
thr +2 ik denk dat hier een probleem zit, stik reageert slecht!!!!
ail 0
ele 0
rud 0
ch5 +2
aux -2

reverse
alles N
gear R

thro cut
position -act

wingtalemix
dualaile inh
v-tail inh
elevon inh

d/r combi
d/r sw: inh

timer
mdl3 350 qx
down timer-06:00
switch---trainer

range check
check inh

pwr set
a-eu 326

mod type
std receivers

ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. et even op de thro bij de monitor

bij de monitor nog even het volgende

thr reageert dus slecht
ail stick rechts cursor naar links
ele stick down cursor naar links
rud stick rechts cursor links

@ baaniooo ? Op wat voor manier reageerd die slecht? zie je dat bij de monitor.. en wag zie je dan?

Mijn instellingen:

d/r&expo
aile 0 100% inh
aile 1 70% inh
elev 0 100% inh
elev 1 70% inh
rudd 0 100% inh
rudd 1 70% inh

subtrim alles 0

flaps
flap elev
norm up 100 0
land down 100 0

mix 1
gear-> gear act
rate d 0% u+100%
sw mix trim inh

mix 2
inh

diff
inh

model type
acro

model name
model 3
350 QX

monitor alles center thr down schakelaars van je af
thr +2 ik denk dat hier een probleem zit, stik reageert slecht!!!!
ail 0
ele 0
rud 0
ch5 +2
aux -2

reverse
alles N
gear R

thro cut
position -act

wingtalemix
dualaile inh
v-tail inh
elevon inh

d/r combi
d/r sw: inh

timer
mdl3 350 qx
down timer-06:00
switch---trainer

range check
check inh

pwr set
a-eu 326

mod type
std receivers

ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. et even op de thro bij de monitor

Meestal begin je met 0 als beginnens stand en hoger 1 dan wordt ook de moeilijkheids graad hoger.

aile 0 70% inh
aile 1 100% inh
elev 0 70% inh
elev 1 100% inh
rudd 0 70% inh
rudd 1 100% inh

Jan

de cursor reageert niet gelijk met het bewegen van de stick.
Ik denk dat er een potmeter in de zender kapot is.

Hoe staat jou " travel adj "

Ik heb:

THRO ↑ 100%
ELEV ↓ 100%
GEAR ↓ 0%
AILE ← 100%
RUDD → 100%
FLAPS ↑ 100%

Is dat ook het zelfde..?

Je heb de blade op model 3 staan..? Dus heb heb ook andere vliegtuigen/heli ? Heb je er daar geen last mee met vliegen dan??

IK heb gelukkig alleen trim omhoog bij de throttle hoeven geven (best wel veel klikken geef ik toe). Voor de rest heb ik de settings van het boekje gevolgd en die met een paar verschillende youtube videos geverifieerd.

Ik heb vlak voor mijn aankoop van de 350 mijn t-rex 450 in puin gevlogen.
Dat was hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Bij een correctie ging hij er rap vandoor.
Ik heb het op mijn vliegtuig nog niet getest.
Wel een goed idee om nog even te doen.
Hij gaat toch even retour naar Spectrum. Just in case.

Gisteren nog even gevlogen met de Blade 350QX, de wind snelheid gaf met vlagen 4.7 m/sec aan op de grond gemeten, hoog in de lucht wat het beslist nog meer.
Op gestegen in de Smart mode om te kijken hoe hij zich hielt met deze wind en dat ging prima hij hangt dan wel scheef omdat hij tegen de wind in aan het vechten is, daarna in de lucht overgeschakeld naar de Stability mode ( is geen enkel probleem het wisselen van modes tijdens het vliegen.
Op een gegeven moment was ik zover weg gevlogen dat de oriëntatie niet meer mogelijk was, het was een grijs stipje aan de horizon geworden, mede clubleden maakte al de opmerking van krijg je die nog wel terug met deze wind?
Maar ik heb hem toen het nog maar een stip aan de horizon was weer over geschakeld van de Stabillity mode naar Smart mode hij stijgt dan nog steeds uit zijn eigen:rolleyes: naar de maximale begrensde hoogte van 45 meter en door de stick naar achteren te houden kwam hij weer terug en werd het stipje steeds maar groter tot ik hem weer vlak bij mij in de Stabillity mode heb laten landen.;)
Het blijft een leuk ding die Blade 350, en door alle snufjes is geen situatie hem te gek.:D

Jan

Back