Bouwverslag Nieuport 28 c1

42 uur en beide ondervleugels ruwbouw klaar.
Nu weer een lamineer al gemaakt, maar dan voor de boven vleugel.
Moeders heeft een aantal rollen transparante inpakfolie bij de kruidvat meegenomen.
Tekening voor bovenvleugel ligt klaar met de benodigde onderdelen.
IMG_20210210_182000.jpg
IMG_20210210_190605.jpg
IMG_20210210_202508.jpg
 
Na vloek er achter komen dat de bijgeleverde plastic buisjes een te krappe passing hebben.
Rustig alles laten bezinken.
Bakpapier bij moeders uit de keuken gebietst. Klein dun lijntje beetje prit op de carbon buis. 1cm overlap papier met kleine puntjes prit aan het bakpapier (van te voren de aantal lagen bepaald voor lengte papiervom op juiste dikte te komen) papierheel dun met epoxy aan 1 kant insmeren en oprollen. Daarna omwikkelen met papiertape. Epoxy dringt zo mooi in het papier en maakt het papier glazig. Na 24 uur heb je mooie strakke kokers. De prit op de buis echt met minimaal anders breekt deze niet met een slag draaien en de buis er uit trekken.
Ik kon dus 4 buisjes uit de ondervleugels halen en vervangen. Mbv een tang en rattenstaart.
IMG_20210214_121926.jpg
IMG_20210214_121901.jpg

Was al het werk waard.
 
Gisteren was te mooi weer om niet te gaan vliegen. Kon ik gelijk het bouwstof van de paf trainer af vliegen aangezien er wat zweefvliegers gesleept wilden worden.
Vanavond kon ik dus 1 zijkant opzetten voor de inwendige doos constructie.
IMG_20210222_202313.jpg
 
Aangezien bij ww1 toestellen je niet echt een toegang hebt om tank en motor Servos te plaatsen, zelf maar wat gefabriekt. Een demontabele motor dome met daarachter plek voor brandstoftank en de Servos.
En natuurlijk hoort op zo een toestel een echte viertakt motor. Tweetakt met vertraging is leuk voor die grote prop, maar dat geluid blijft het niet zijn.
IMG_20210228_161958.jpg
IMG_20210228_160829.jpg
IMG_20210228_160843.jpg
IMG_20210228_160847.jpg
IMG_20210228_161114.jpg
IMG_20210228_161117.jpg
IMG_20210228_161132.jpg
IMG_20210228_161136.jpg
IMG_20210228_161500.jpg
IMG_20210228_161508.jpg
 
Back
Top