Nieuw! Align Trex 150DFC

Eerste reacties op helifreak zijn voorlopig niet zo positief.

Ik had deze thans erg graag gehad dus hopelijk word de QC wat beter naarmate er meer van verkocht worden.

Ik ga dus nog even afwachten.

Welgeteld 1 iemand met een scheurtje in het frame :rolleyes:

Verder zegt het niks. Als je dit soort topics gaat volgen kun je niks meer kopen. Bij elke heli is er wel een topic vol problemen. Gek genoeg zijn dat ook vaak dezelfde mensen die met elke heli die ze kopen problemen hebben. Zie je ook op dit forum nog wel eens gebeuren :p

Verder zegt het niks. Als je dit soort topics gaat volgen kun je niks meer kopen. Bij elke heli is er wel een topic vol problemen. Gek genoeg zijn dat ook vaak dezelfde mensen die met elke heli die ze kopen problemen hebben. Zie je ook op dit forum nog wel eens gebeuren :p

Nee hoor, twee... eentje met een scheurtje aan de main motor, aantal posts verder iemand met een scheurtje aan de tailmotor...

Ha ha ha ha ha Chow........
Nou voel ik me lichtelijk in het kruis getast.Ha ha ha ha ha
Maar kan het wel hebben van jou hoor want die Walkera V120D02S die ik ooit van jou had overgenomen vliegt nog als een tierelier en ben er elke dag blij mee.
Wat die Trex150DFC betreft ga ik er steeds meer een harder hoofd in krijgen.
Want voor zo'n bedrag moet zo'n Heli toch gewoon goed zijn en zonder gebreken rond kunnen vliegen?
Elke Micro Heli die niet gezond is zal de eigenaar niet blij maken toch?
En al helemaal als zo'n Heli dik boven de 200 euries uitkomt.
Hoe dan ook.......uiteindelijk zal het toch gaan blijken hoe die Trex150DFC zich zal houden in real live.Kwestie van tijd en binnen een paar maand na de release vaak zichtbaar.
Wordt het een toppertje of sterft het toestel een roemloze dood?
Vr Gr D

Overigens..............
Die scheurtjes in die Trex150DFC............
Niet verwonderlijk met zo'n waanzinnige hoge Headspeed.
Er hoeft maar iets uit balans te zijn of een slechte lager te hebben en die die trillingen doen dan natuurlijk hun werk.
Daar is geen HBO niveau kennis voor nodig om dat te weten.
Vr Gr D

Nu Maandag of Dinsdag is ie beschikbaar in België:yes:Heb gisteren met een shop gebeld en die heeft er na levering van zijn pre orders nog 3 over:D:D
Worden weer slapeloze nachten dit weekend, "doet ie et of doet ie et niet?";)

Grtz Rudi

Dat is wel heel snel?

Daarom schreef ik ook dat de eerste reacties voorlopig niet zo positief zijn.

Volgens mij zijn er tot nu toe erg weinig mensen die hem al in huis hebben. Dus hopelijk binnen een aantal dagen een hele boel enthousiaste posts op helifreak.

Gelukkig hebben we hier op het forum een betrouwbare reviewer die zich op offert voor ons ;-)

Ha ha ha ha ha Chow........
Nou voel ik me lichtelijk in het kruis getast.Ha ha ha ha ha
Maar kan het wel hebben van jou hoor want die Walkera V120D02S die ik ooit van jou had overgenomen vliegt nog als een tierelier en ben er elke dag blij mee.
Wat die Trex150DFC betreft ga ik er steeds meer een harder hoofd in krijgen.
Want voor zo'n bedrag moet zo'n Heli toch gewoon goed zijn en zonder gebreken rond kunnen vliegen?

Ik doelde niet op jou hoor. Meer in het algemeen. De persoon met de zogenaamde cracks in het frame had ook de keuze om de heli gelijk terug te brengen. Heeft hij niet gedaan en dan gaan bij mij alle bellen al rinkelen. Tevens is hij gelijk de kop uit elkaar gaan halen omdat hij een "connected" gevoel mist met de heli. Met andere woorden. Hij heeft de heli nog niet binnen of zit er al druk aan te schroeven.
Natuurlijk zal er best een keer een rotte heli tussen zitten. Maar als ik hem zo lees en volg krijg ik een beetje het idee van een "rommelaar". En daar zijn er veel van. Je komt ze met name tegen in de micro topics.

ik denk dat 't allemaal wel mee valt, align zal heus niet zomaar een crappy heli op de markt zetten gezien 't segment waar ze in zitten.
En tja, je kunt er misschien een "maandag-morgen" model tussen hebben zitten..maar dan had ie 'm inderdaad terug moeten sturen.

ben benieuwd naar de reacties van degenen die 'm besteld hebben, maar volgens mij kun je er een hoop plezier aan beleven.

Net even gekeken op de Belgische webshops, 229 euro, en dan nog de spektrum module erbij... Toch nog even wachten... Weet een knappe 250 staan tweedehands en misschien wordt het die wel :D

In het vliegwezen is de eerste safety regel " never buy the A type":rolling:

Die problemen raken wel opgelost, élke nieuwe heli heeft zo zijn eigenaardigheden, toen ik de eerste MCPx kocht vlogen er tijdens de tweede vlucht de bladegrips al af!! Had ik een maand gewacht op het tweede type met verbeterde grips was dit niet gebeurd......daarom, never buy the A type;)

'T is bijna Kerst en Align wil nog snel cashen en dat heeft zo zijn gevolgen, ik wacht tot Januari dan zullen er ook volop spares zijn maar dan moeten de reviews wel beter worden natuurlijk;)

Grtz Rudi

Inderdaad, ieder nieuw product heeft zo z'n kinderziektes. Gewoon even geduld hebben, dat fixen vast wel in een volgende versie. Toch als je naar de rest van het microheli segment kijkt, is ie qua prijs veruit de duurste. Er zijn gelijkwaardige heli's te vinden voor heel wat minder.

Bij de grote heli's lossen de rommelaars vanzelf op ;-)
ZO'n apparaat ontploft wat harder in de lucht, en is een stuk duurder
dus rommelen leer je wel af..

puntje wat je wel erg veel ziet bij de kleinere heli's (al is het bij de grote ook een heikel punt..) is het te veel kracht op een schroefkop zetten...
De mcpx heb je daar niet zo veel last van.
Weinig schroeven. En je stript het frame meteen. maar door het kunststof lopen de schroeven niet zo snel los.
Daarnaast kun je met een beetje secondelijm veel herstellen..

Zit er veel alu in een heli, gaat de kop in no time kapot. daar moet je echt wat gevoel voor ontwikkelen..
bij de 450 breken de schroeven al met gemak af.. koppen die strippen..
laat staan een 150 maatje..
Als je voelt dat het vast blijft zitten, gewoon goed warm stoken.
evt een goede tang pakken, vaak heb je dan net ff een betere grip op de zaak, om die eerste aanzet los te krijgen.

kortweg, de mensen die met grove hand sleutelen, zullen altijd veel problemen met een micro houden...
daar is het gewoon niet voor gemaakt..
Een slechte review is snel geschreven, maar je moet ook altijd even tussen de regels door lezen.. Wie schrijft de review? Heeft deze persoon wel afdoende ervaring met het type heli? Is die persoon een beetje grof, of juist zeer fijngevoelig met sleutelen? etc..

Staat er toch..

Qua imbusmaat 1,5 - 1,3 - 0,9 mm

Echt minidingetjes..
Hoop voor de sleutelaars dat ze een beetje normale boutjes hebben gebruikt.
Bij alle align heli's zijn de originele boutkoppen in no time dol..

Die zullen er dus wel als eerste aan moeten geloven. Dus alles met beleid en zonder geweld. Gelukkig zijn de spares niet duur.

Back