Nieuw! Align Trex 150DFC

Volgens mij heeft die 150 wat met bomen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Niks geen gekke dingen uitgeprobeerd... gewoon braaf 8tjes op de parkeerplaats voor de deur. Door de een of andere reden heb ik recht op de enige boom gestuurd zonder ook maar een beetje te corrigeren, vol met zijn neus op de dikke boom spatte hij in drieën.
De snelheid was behoorlijk en ik ben werkelijk verbaast van de schade... één linkje, landingsgear en een scheur in de canopy... eigenlijk toch best geluk bij een ongeluk.
Voor nu is het even zuur maar hopelijk komen de delen volgende week beschikbaar....

Ze zijn overal al beschikbaar dus dat moet in NL ook wel lukken lijkt me. Tsja, die kleintjes kunnen opeens heel snel de benen nemen. Zo heb ik ooit een mcpx total loss gevlogen tegen een mangoboom in Suriname.

Ontzettend jammer van de Crash.
Sukses met herstel van de Heli.
Gelukkig beviel het toestel jou wel.
Vrijdag de 13e had er geen drol mee te maken hoor want heb afgelopen middag zelf een 2e hands overgenomen houtbouw vliegtuig haar Re-Maiden laten doen en ging helemaal volgens het boekje en vloog superstrak met allemaal nette en Crashvrije landingen.
Dus die vrijdag de 13e kunnen ze ergens insteken.Ha ha ha ha
Hoop dat je snel weer Airborn bent want beetje zuur is het wel om op de eerste dag je Heli aan snot te vliegen.
Vr Gr D

Ik vloog in het begin een fixed pitch met 45 graden flybar. Super simpel. Toen stapte ik over op een FBL Walkera micro. De maiden duurde 5 seconde. Daarna kon ik de heli totaal in stukjes achter de cv vandaan vissen..

Een oriëntatie stuurfoutje is bij een grotere hele vaak nog wel te corrigeren, maar bij snelle micro's ben je gewoon te laat. Mijn mCPX BL heb ik ook al een keer het fietspad in geboord. Zo gruwelijk snel zijn ze 8O

Aan de andere kant valt de schade vanwege het lage gewicht meestal ook weer mee, dus met wat spares vlieg je vaak snel weer.

Klopt .. die kleine rakker is erg snel ;)
rcheliparts in het zuiden had blijkbaar 150trex onderdelen ... winkel is nu leeg :)

wat ik al schreef:

die T Rex 250 is moeilijk te vliegen,
je moet wel vliegen kunnen,

Joop schreef het goed, leer het eerst maar goed,
de 150er is volgens mij een raket, en geen speelgoed woonkamer vlieger.

groetjes van Uwe,
maar toch balen @RuudM: en suc6 met reparatie,
gelukkig is blijkbaar niet veel kapot,
kan ook meteen servos en motoren / regelaar kosten ..:(

Vind zelf al die Micro Heli's behoorlijk rap en met name de CP uitvoeringen.
Dat in combinatie met het toch al stuk minder goede zicht wat je op zo'n Heli hebt tijdens het rondvliegen maakt het behoorlijk lastig.
Dat die Trex150 tegen een boom gevlogen is verbaast me niets want is mij ook wel paar keer gebeurt in het verleden met de V120.Te hard, te vlot bezig en klabats......
Je bent gewoon te laat als die boom te dichtbij komt en helaas wil de boom ook voor jouw Heli geen stapje opzij zetten.
Zal vast een felle rakker zijn die Trex150 want dat vond ik van de Blade 130 op 2S Lipo ook altijd al.
Ben erg nieuwsgierig naar nog meer revieuws over dat kleine apparaat.
Fijn weekend allen en geniet van deze schitterende hobby.
Vr Gr D

Ik denk dat RC711 ook wel elk moment gaat uitleveren.

Wanneer heb jij bij rc711 je 150 besteld? ik 23 November. Vorige week een email gestuurd met de vraag wanneer ze gaan verzenden. Mijn verwachtte verzend datum ligt rond 15 december. Ik heb de goedkoopste verzendoptie gekozen via Euro airmail welke dus ook wel 2 week zal duren.

Mijn bestelling was 30 november dus ik verwacht dat ik in de 2e batch zit. Ik heb ook RC711 gemailed. Ben benieuwd wat ze zeggen. Shipping bij RC711 gaat meestal wel vlot. Ik heb er eerder besteld en hou rekening met een dag of 10..

Ja en dat zal best goed verkopen als je zo ziet wat de muggenzifters op helifreak zoal bespreken :p Ben bijna gestopt die draad te volgen..

Ja en dat zal best goed verkopen als je zo ziet wat de muggenzifters op helifreak zoal bespreken :p Ben bijna gestopt die draad te volgen..

Yep, die kopen een komplete micro heli voor de prijs van een FBL controler en verwachten de kwaliteit én vlieggedrag van een Trex 700e, moet schadevrij kunnen crashen en bij de minste tailwag vragen ze hun geld terug terwijl ze meestal geen idee hebben hoe ze throttle en pitchcurves moeten instellen om zulke dingen eruit te halen;)

Grtz Rudi

Back