Nieuw! Align Trex 150DFC

Staat er toch..

Qua imbusmaat 1,5 - 1,3 - 0,9 mm

Echt minidingetjes..
Hoop voor de sleutelaars dat ze een beetje normale boutjes hebben gebruikt.
Bij alle align heli's zijn de originele boutkoppen in no time dol..

Er zijn al heli's gemeld waar de boutkoppen dol vanuit de fabriek komen, en ook teveel locktide gebruiken, om dus een spindle te vervangen, want daar ging het om, moet je dus het goedkoopste onderdeel opofferen en dus de hub gewoon doorzagen...Goe bezig zeggen we hier:rolling::rolling:

Yep, die 150 zal niet meer voor dit jaar worden want de tweede batch heli's zal in de fabriek ondertussen ook al wel in elkaar staan zeker;)

Er is 1 heli gemeld waar dat is gebeurd. Dat is dezelfde persoon waar ook het frame scheurtjes van had. Is ook dezelfde persoon die gelijk is gaan sleutelen. Ik wacht dus liever even wat meer reviews af ;)

Overigens heeft deze persoon doordat hij de eerste is met een 150 wel een wereldwijd podium :mrgreen:

Hallo allemaal.
Deze vraag is voor de heren die zekers binnen afzienbare tijd met een Trex150 gaan vliegen:

Welke Lipo packjes zijn jullie van plan om te gebruiken??
De originele of andere soort/merk dat ook past en kan in die Trex150DFC?
Hoor het graag.
Vr Gr D

Hallo allemaal.
Deze vraag is voor de heren die zekers binnen afzienbare tijd met een Trex150 gaan vliegen:

Welke Lipo packjes zijn jullie van plan om te gebruiken??
De originele of andere soort/merk dat ook past en kan in die Trex150DFC?
Hoor het graag.
Vr Gr D

orgineel

Oke.Stock packjes dus.
Helemaal helder.
Maar komt die keuze voort uit het feit dat er nog geen ander soort/merk Lipo packjes inpassen of is het doordat de stock packjes gewoon het beste presteren voor deze Heli?
Vr Gr D

Heeee Tom kerel.Ha ha ha ha ha
Wellicht was het al bekend welk soort Lipo packjes erin kunnen dus zo gek vond ik mijn vraag nog niet hoor.
Enne.........stekkertjes kunnen natuurlijk ten alle tijden vermaakt worden naar eigen wens en keuze.
Dat zou JIJ als doorgewinterde op leeftijd zijnde modelbouwer toch ECHT moeten weten!!
Fijne dag Tom.
Vr Gr D

Stekkertje zit vast op de lipo (zonder kabeltje) en schuift zo in het houdertje op de heli, net zoals bij de Nano cpx, niet zo simpel om daar een lipo met ander stekkertje in te passen hoor

Overigens nog even terugkomend op het "cracked" frame. Zo is hij dus inderdaad niet uit de doos gekomen zoals eerder op helifreak werd gemeld. Hij is gewoon de heli uit elkaar gaan halen en heeft daarbij de boel gesloopt.

Overigens nog even terugkomend op het "cracked" frame. Zo is hij dus inderdaad niet uit de doos gekomen zoals eerder op helifreak werd gemeld. Hij is gewoon de heli uit elkaar gaan halen en heeft daarbij de boel gesloopt.

Daar heb je wel een punt Chow! De heli is amper een week uit en hij heeft er al upgrades voor gemaakt, hij heeft er dus alle belang bij om de heli niet goed te vinden uit de doos8O8O
Waarschijnlijk heeft tijdens zijn sloopwerk dus ook de bout van de spindle naar de kl*ten gedraaid en heeft hij binnenkort een setje bouten in de verkoop;)

Grtz Rudi

Er is ook kritiek op hem inmiddels. Echter heeft hij een aantal trouwe volgelingen die deze kritiek slecht kunnen hebben. Maar het gaat er verder beleefd aan toe. Heel anders zoals op MBF soms :p

Qua imbusmaat 1,5 - 1,3 - 0,9 mm

Valt nog mee, tenminste geen 0,7.

om dus een spindle te vervangen, want daar ging het om, moet je dus het goedkoopste onderdeel opofferen en dus de hub gewoon doorzagen...

Juist ja die feathering shaft, ga je niet meer loskrijgen, 0,9mm valt best nog mee,
na een crash heb je kans dat ie gelijk doordraaid als het schroefje scheef is, net als bij mijn 450, kost je een bladhouder.

Misschien de 150 meer behandelen als een grote en wat minder als ragbak..

ik denk, dat is ook zo,
hier gaat het volgens mij niet meer om een Nano,
die je na een chrash achter de verwarming uit haalt en verder vliegt.

ik denk ook, dat het een serieuser vogel is,
misschien ook wat voor mij ??

Groet
Uwe

picture.php

Da's mooi als je daar hebt besteld :p Ben benieuwd. In de VS en de UK worden ze al uitgeleverd.

Back