Nieuw: blade inductrix

wat is de maximale lift van de inductrix? ik heb hier een micro fpv combo liggen, maar deze is helaas te zwaar voor mn nano qx. weegt zo ong. 6,5 gram.

Goeie vraag en denk dat de maximale lift met stock Indictrix motoren tegenvalt, want zie her en der om me heen dat men de stock Inductrix zodra men FPV gaat upgrade naar sterkere motoren.
Die Nano QX heb ik ook en vind ik qua vermogen vies tegenvallen.
Ook de vliegtijd is beperkt merkte ik en toestel wenst graag verse 1 cel Lipo packje om mee te vliegen.
Ik vlieg ook met de Nano QX2 die voorzien is van FPV Cam, en die heeft dikkere motoren dan de Nano QX.
Vliegt dan ook op 1S 500Mah inplaats van op 1S 150Mah.
Al met al denk ik dat de Inductrix gepimpt met die sterke upgrade motoren en dan met die micro FPV Cam het beste zal vliegen en functioneren.
Vr Gr E

Ik heb hem nu een paar weekjes....de fast motoren heb ik al klaar liggen maar ik wacht tot de stock minder worden (nu al meer als 100 vluchten oud en nog prima)
Vliegtijd is ca 4/5min....ligt denk ik ook aan je vliegstijl en of je binnen of ook buiten ermee vliegt...timer op 3min (ik gebruik mijn dx8 als zender) :cool:

Timer op 3 minuten.
Dat is erg krap aan tijd of vind je dat wel meevallen?
Ik vlieg met 250 en 300 size FPV drones buiten en als ik behoorlijk op het gas zit te lurken dan heb ik vliegtijden van 4 minuten.
Vind zelf die 4 minuten mijn minimum aan vliegtijd.
Het is elk vluchtje zo genieten dat de timer telkens te snel gaat om te moeten landen.
Vind het dus wel bewonderenswaardig dat jij content bent met die 3 minuten aan vliegtijd.

Is het je nog niet gebeurt dat jouw Inductrix tijdens het FPV vluchtje beeldcontact kwijtraakt of dat het toestel spontaan wegvalt op de verbinding naar je zender?
Lijkt me erg lastig om zo'n klein toestel dan terug te vinden indien je net iets te ver weg bent gevlogen.
Gisteravond met een vliegmaat op het grote veld FPV gevlogen.
Ik stond toevallig te spotten en hield dus zijn 250 size race drone in de smiezen.
Doorgaans vliegen we tegelijk, maar op dat moment toevallig niet.
Hij was ongeveer 200 meter ver het veld opgevlogen en plots viel zijn toestel weg het gras in.
Door toedoen van waar ik het toestel zag crashen was het snel weer gevonden.
Lijkt me met een formaat Inductrix FPV wel lastiger en helemaal indien er geen spotter naast je staat.
Vr Gr E

Hij kan langer hoor...3min is voor mij signaal dat de lipo nog ruim 1/3 over heeft...spaarzaam type ben ik;)
En de kick is net zo groot....geen vergelijk met een 250size natuurlijk al lijkt het er verdomd veel op qua beleving!...tis close quarters fpv al heb ik er ook al afstand mee gevlogen op het werk.
Ca 100m binnen buiten en geen uitval van beeld of rc...:koud: tis dat hij een zucht wind al voelt maar erug blij met deze!

Fijn te horen en goed dat de Inductrix als FPV toestel jou zo goed bevalt.
Ik hoop het toestel binnenkort eens te vliegen zodra die van de vliegmaat binnen is.
Voor buiten met wat wind kon de Walkera Ladybird erg goed haar ding doen.
De Blade Nano QX daarentegen stukken minder heb ik ervaren.
Lijkt me leuk vliegen die Inductrix.
Vr Gr

jammer, ik ben nu aan het kijken naar een hubsan x4 om mijn fpv-gear op te monteren. deze hebben een maximale lift van ong 30 gram, welke ruim voldoende moet zijn.

misschien dan nog een goedkoop frame erbij en je hebt een micro racer ;)

Ook een goed idee.
Maar een Hubsan X4 vliegt toch met zo'n eigen zender?
Ik vlieg het liefst al mijn toestellen op 1 zender zoals mijn Spektrum DX9
Vr Gr

Ook een goed idee.
Maar een Hubsan X4 vliegt toch met zo'n eigen zender?
Ik vlieg het liefst al mijn toestellen op 1 zender zoals mijn Spektrum DX9
Vr Gr

klopt. ik weet nog niet of de zender ook werkt met mijn nano-qx zender DSMX (welke er een stuk beter uit ziet). echter zal dit maar een paar euro schelen, gezien de quad rtf maar 35 euro is.

Ik heb hem nu een paar weekjes....de fast motoren heb ik al klaar liggen maar ik wacht tot de stock minder worden (nu al meer als 100 vluchten oud en nog prima)
Vliegtijd is ca 4/5min....ligt denk ik ook aan je vliegstijl en of je binnen of ook buiten ermee vliegt...timer op 3min (ik gebruik mijn dx8 als zender) :cool:
Das een serious mancave [emoji3]

Dank...:cool:
Tis de quanum elite micro vtx/cam...25mw 40ch gewoon bij HK Rhelie...
1471889034037.jpg

Heb de 3d printer eens aangegooid hier.
Heb nog een nano qx fc liggen en wat motortjes en zon eflite micro cam, mss eens opbouwen.
Als het bevalt eens kijken voor een echte inductrix [emoji4]

I love modelbouw [emoji23]

@Airpione....das mooi zon printer,benieuwd of het gaat...dan wil ik er ook wel eentje! ;)
Opname is met de dvr vd fatshark..HD V2....die schakelt auto tussen ntsc en pal
De bril onlangs wel aangepast,nu de realacc 5808 diversity vrx erin zitten....hihihi

Deze zend op ntsc...eu is ntsc,amerika en nog wat landen gebruiken pal...beeldformaat zal anders zijn
Eigenlijk raar dat daar nog steeds verschil in zit....

Hallo allemaal.
Ik gooi even iets in dit Topic omdat ik denk dat vele ermee te maken hebben en het ook aansluit bij vliegen met een Inductrix.
Het gaat erover dat ik met een aantal verschillende 1S toestellen vlieg.
Veelal voor indoor en voor buiten op kleine veldje bij windstil weer.
Het betreft zowel 1S vliegtuigen als 1S Quadcopters.
Het gaat mij dan met name over de toestellen die op 1S 150Mah vliegen.

Ik heb een aantal originele E-flite 1S 150Mah 45C Lipo packjes waarmee ik al een tijdje vlieg.
Ook heb ik van die Turnigy Nano 1S 160Mah 25-40C packjes.
Ik gebruik beide soorten op alle 1S toestellen.
Vind dat die E-flite Lipo packjes best wel snel futloos worden. ( kosten toch dik 8 euro de stuk )
En die Nano 1S packjes hebben een lagere C-waarde dus zijn dan minder geschikt voor een 3D kistje of wellicht ook een Inductrix die is opgekrikt met upgrade motoren.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Vr gr E

Back