Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Natuur moet je een beetje rustig landen, maar....

Zou bij een harde landing het plastic stukje op de romp niet kunnen losschieten samen met een stuk van de romp?

goed landen eh, ik heb bij mijn 2 landingsgestelen van acro en minimag een x van koolstofbuis tussengebracht met 1stuk dat vrij kan bewegen, als je wilt plaats ik even een fototje.

groeten

Josv zei:
Natuur moet je een beetje rustig landen, maar....

Zou bij een harde landing het plastic stukje op de romp niet kunnen losschieten samen met een stuk van de romp?

Bij een harde landing schiet dat ding niet los hoor. Bij mijn minimag is dat alleen eruit geschoten toen ik hem de grond in boorde. En toen moest ik het alleen weer terug in lijmen. :wink:

Samuel, een foto zal wel handig zijn. Ik snap het niet helemaal.

aub

het zwarte bevestigingstukje elk boven de twee koolstofbuizen zit los op het landingsgestel, zodat het vrij kan meegaan met de schokken, onderaan (aan het rood) is het landingsgestel vastgelijmd en verstevigd met isolatie tape ;)
ben er echt tevreden mee, zéér sterk en zo simpel als iets :P

groeten

ben nu nog altijd aan het sukkelen met die set voor minimag :( weet niet welke prop erop moet.

grts

de mijne is ook klaar, uiteindelijk.. :D
heb maar 2 nieuwe servo's gekocht..
ga geen foto plaatsen want hij(zij?) ziet er net uit als op de doos..
hopelijk morgen de maiden, als het weer wat meezit..
zit overigens wel op 990gr 8O met 185gr accu 105gr motor 2*9gr+2*17gr servo's 12gr ontvanger, zou er ook een verschil in gewicht zitten tussen verschillende kits? of is het enkel aan de lipo te wijten dat ie wat zwaarder is?

wtf!!!
die is denk ik de eerste die hem zo hard de grond heeft ingeboord :lol:
hopelijk heb ik dat niet voor :P

grts

Ik wil de acro matser ook gaan aanschaffen maar ik wil wel op mijn 2200 3s 20 C Lipo's blijven vliegen en niet ook nog 4S lipopakketten moeten kopen. Ik heb Marijn van RC gemaild en deze gaf de volgende motoren als alternatief:
Mijn vraag is nu, als ik wil kunnen prophangen zijn deze setups dan geschikt?
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=957

http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=959

Als laatste alternatief noemde Marijn een Typhoon uit de 29 serie.

Wat is wijsheid als je wil prophangen maar wel 3s lipo's wil blijven gebruiken? Laatste vraagje 9 gr towerpro-servo's zijn die wel te gebruiken voor hoogte en richting?

Een AcroMaster vliegt perfect op 3slipo met de meeste motoren.
Op papier ziet die 930kV motor er goed uit (op 3slipo met 12x6 APC-E), helaas willen de specs van die Chineze motoren wel eens afwijken.
Ik zou voor zeker gaan en de door Multiplex geadviseerde Himax aanschaffen of de Kontronik Kora 10-14.(Beide met APC-E 11x5,5)
Voor de rolroeren 9 grams servo's en voor hoogte en richting minimaal 13 gram servo's zoals de Hitec HS-81.

Gisteren voor de eerste maal (tussen twee buien in) met mijn AM gevlogen en voor de eerste vlucht zeer bevredigend.
De gegevens van mijn AM:
- gewicht 1060 gram
- rolroer servo's Graupner C2081 (10 g)
- hoogte en richting Graupner C341 (17 g)
- ontvanger MPX PICO 5/6
- 3S1P 1700 mAh lipo 20C/30C
- motor van RCTechnics (http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=959) van 123 g en met een 9 x 6 klapschroef
- regelaar 60 A eveneens van RCTechnics (http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=945)

Niettegenstaande een lager van de motor stuk is en hierdoor veel lawaai maakt gaat hij stijl omhoog. Hooveren zit er waarschijnlijk niet in. Met deze 1700 lipo's heb ik meer dan 7 minuten motor.

Op de grond draai ik volgas 26 A en heeft hij 900 gram trekkracht.

Als het een beetje beter weer is kan ik de AM verder uitproberen.

Jos

vandaag is er een doos toegekomen van lindinger met alles erin behalve de himax set voor men acro :?

ze zeggen dat dit wordt nageleverd, lat ik maar hopen dat dat naleveren geen week gaat duren.

groeten

Ik had toch maar een propadapter besteld omdat ik toch nog dingetjes bij rctechnics moest halen. Vandaag binnen gekomen en opgezet. Net ging ik even proefdraaien..Wat een power heeft dat ding!! 8O Moeder werd er helemaal bang van :P

Het is ook verstandig om er respekt voor te hebben.
Is geen parkflyer motortje, 375 Watt is niet nix, met testen, inregelen e.d. altijd prop verwijderen!

Ja je hebt gelijk Pjotrrr. Het is inderdaad een krachtige motor.

Net trouwens gevlogen. Hij vliegt als een zonnetje :zon: Al was die er niet :P
Had alleen een mislukde landing. De regelaar remde de motor af door de cut-off van de regelaar. Dus had geen power meer dus had ik nogal een ruwe landing. Resultaat: landingsgestel schots en scheef

Mij is gelukt om ding bij proefvluchtje netjes op zn pootjes te landen. De eigenaar nog niet eens..

Eigenaar had wel wat plotselinge verkrampingen toen ik bezig was met die landing.. :D
Ding valt gelukkig niet raar over vleugel weg oid in zwaar overtrokken toestand :lol:

Heb al een paar maal gevlogen met AM.

Er is wel een klein probleempje: het wisselen van de accu is een geknoei!!
Ik heb de 3x1700 lipo met velcro in vooraan in de neus bevestigd. Het plaatsen is geen probleem, maar wel het verwijderen ervan.

Hoe hebben jullie dat opgelost??

Jos

Back