Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

wielkappjes en spinner gisterenavond toegekomen by the way, wat zijn die GROOT o_O

greets

Voor de stickers opgekleefd worden moet de oppervlakte opgeschuurd worden om de kleine topjes te verwijderen?? Hetzelfde om te schilderen?

Jos

neen, enkel voor de stickers, omdat er anders lucht onder de stickers zit, men kapje van men acro heb ik ook ges^poten zonder het te schuren, enkel eens afgekuist met acéton.

grts

Het moet niet voor de stickers maar het is wel mooier...
Gebruik dan een rondgeknipt (minder kans op "haken" tijdens het schuren) stukje waterproof schuurpapier met korrel 400.
De Motip spuitbussen pakken goed op Elapor, bij andere verfsoorten beter eerst de Multiplex Elapor primer gebruiken.

In het RCGroups draadje staat dat het wegschuren van de scherpe naad op de voorlijsten de 'Wing Rock' bij High-Alpha verminderd. Dus als je toch bezig bent ff meenemen.

Rick

ohw ok, maar wat bedoel je met voorlijst? op de vleugel?
alvast bedankt voor de tip ;)

greets

Ik heb inmiddels ook mijn Acromater binnen :D
Heb hem vandaag gebouwd en bijna alle electronica zit erin. Moet nu nog enkel wachten op de motor.

Kan goed werken maar op 3slipo zou ik niet kleiner gaan dan een 12x6 APC-E prop met deze 930kV motor...

Als ik een 9 x 6 gebruik trekt de motor 30 A en dat is op het nippertje voor de regelaar (kan natuurlijk een zwaardere nemen, heb nog een 60 A liggen) maar ook voor mijn lipo's kan ik niet veel meer dan 30 A geven (20C = 34 A) en dat is ook dichtbij het toelaatbare.

Dan is de opgave van 930 toeren per Volt blijkbaar niet juist,jouw meting wijst op een hoger kV...
Uitproberen dus maar ;)

Vorigeweek Zaterdag een A.Master in de grond zien gaan, en dit door het opbranden van de 30 A regelaar , en geen schade aan het toestel juist wat gesmolten materiaal

Dat is geen enkel probleem, is zelfs aan te raden ipv de 30A regelaar indien deze nabij de grens gebruikt wordt...

deze 30 amps was hem aangeraden door de winkel, maar of ze hem gaan vergoeden, dit denk ik niet , dus een zwaardere regelaar kan geen kwaad

hey duccan leuk dat je ook een acro hebt, ik zit al hele tijd te wachten op bestelling bij perba en lindinger, dan pas kan ik beginnen.
ik zie dat je de luchtinlaat onder de motor hebt verstevigd, met wat heb je dat gedaan? ik ging et doen met plaatje triplex of carbon.

heeft iemand hier trouwens die powerset van multiplex voor de acro?
heb deze besteld, hopelijk is het degelijk motorke.

groeten

Hey Samuel, ik heb de luchtinlaat niet verstevigd. Daar zit gewoon een los stuke klitteband. Het zit niet vastgelijmt maar het ligt daar gewoon.

Ik zit ook te wachten bij lindinger. Ik heb daar een motor besteld (Kora 10-14). Ze hebben me ge-emailt dat hij op 8 augustus is verzonden, dus hij komt binnenkort wel binnen.

En over die regelaar. Ik hou niet van goedkope regelaars die aan de grens liggen, want elke keer dat ik een regelaar aan de grens had viel de motor altijd uit.
Mijn motor trekt tegen de 40A. Ik gebruik ook een 60A regelaar.

Back