Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

hey,

zojuist men himax motor getestdraaid, met de bijgeleverde phoenix 45amp en een apc 11X5,5

maar ik heb een probleem, ij draait wel, maar vanaf de moment ik op driekwart gas zit valt de motor prompt uit, en men accus zijn geheel opgeladen :(
wat zou het probleem zijn?

greets!

Je moet denk ik ff je regelaar opnieuw inregelen.
Waarschijnlijk staat full trottle ingesteld op 3/4 gas.(moet ook staan in je beschijving regelaar)

succes..

tis een powerhouse 3S 21OO mah 16C
en een wow 3S 2250 mah 16C-20C

greets

ik heb eig een klein probleemke :P
ik vind men engelse handleiding niet meer, dus ik kan hem niet echt programeren, weet iemand een engelse handleiding op het net staan?

greets

ok, nu dat ik dit allemaal lees, wat the heck moet ik nu programmen? :P
kan iemand me daarbij helpen?

grtz

Hey Samuel,

Ik heb zelf een Phoenix 25 en het programmeren is even wennen.
Zoveel opties :)
Maar als je het 3/4 geprobeerd hebt is het erg makkelijk.
Ik heb gewoon bij mijn FW190 alles op standaard gezet en werkt prima.

Maar misschien is bij de AM sommige instellingen wel anders.

hoe bedoel je 3/4? :)
weet echt niemand welke instelling ik moet kiezen zodat men motor niet meer afslaat op 3kwart gas?

greets

Inregelen van dat ding, ik vind het nogal een karwei.
Meestal zit dit soort problemen toch in de LiPo cell.
Hoe heb de regelaar nu ingesteld ? Op standaard ?

ik heb de esc nog niet ingesteld, ik weet niet wat ik moet instellen :(
aan de lipo cel kan het alvast niet liggen, ik heb het met twee lipos getest en beiden het zelfdde fenomeen :(

greets

Probeer hem dan standaard, dat staat gemarkeerd in de handleiding met een * (sterretje)
Ik had eerst het probleem dat mijn throttle niet verder ging dan 90%
Een andere prop heeft dit verholpen.
Er zit in de regelaar een soort beveiliging voor overbelasting en dan gaat de motor niet harder.
Nu weet ik niet of dit bij jou ook het verhaal is. Het kan ook gewoon de instelling van de regelaar zijn.

@Samuel,

volgende keer een ESC kopen die je gemakkelijk kunt programeren met een kaart: RC Technics heeft dergelijke (goedkope) regelaars. De ESC is dan op 5 minuutjes geprogrammeerd zonder al dat gepiep.

zie: [web:f7853ee1ae]http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=911[/web:f7853ee1ae]

Groetjes,

Jos

Dat kan met die castle regelaar ook hoor. En dan heb je nog veel meer opties om uit te kiezen. Het zijn op dit moment de beste en meest uitgebreide regelaars die je kan krijgen.

Samuel, zoek effe iemand in jou buurt die een castle link heeft en programmeer hem samen met die man. Ik heb er een hier maar weet niet hoever Zottegem weg is van Maaseik.

inderdaad, een hele eind :P
maja we zien wel, anders effe vragen op rc groups?

greets

hey, effe dit topic weer bovenhalen :D
ik ga nu binnenkort een nieuw kistje kopen, en ik ga meteen een prop kopen om men probleem op te lossen (probleem was: men himax motorset sloeg altyd af omdat men phoenix 45 merkte dat men motor met een 11x5,5apc prop meer amps trok dan men accu aankon, ik heb 3S 2100 16C pakket en een 3S 2250 16c-20c burst pakket, dus te weinig voor de motor)
daardoor wou ik een kleindere prop nemen dan men 11x5,5 apc, maar welke maat?
een 10x5, een 9x5??

met vriendelijke groeten, sam, iemand die zen acro meteen de lucht inwil :D

Met een kleinere prop krijg je natuurlijk oomk minder trekkracht...
Dan eerst maar een 10x5 proberen, dat scheelt al een stuk..

OF: Hyperion 3s1800 22C continu lipo's van 70 euro bij www.aircraft-world.com

Back