Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Zeg dat je rondjes tuft op half gas, zeg 10A.

2,1A (=capaciteit accu) / 10A = 0,21

0,21 * 60 = 12,6 minuut.

Voor 8A is het 15 minuten. Voor 15A is het 8 minuut 24 seconden. Je zult dus waarsch. tussen de 8 en 15 minuten kunnen vliegen.. als je echt alleen rondtuft zul je rond de 13 minuut uitkomen waarsch.

nice, ma rondtuffen doe ik wel met men minimagje, acromaster zal meer voor te stunten zijn :P

klein vraagje beetje offtopic, deze fietsbel met specificaties :Weight: 47g /1.7oz (Including the Aluminum mount)
Size: 30(Dia)*27(L)mm
Output Axis: M3
Max Current: 14A
KV: 1750
Prop: 9x4, 8x4 (2S) - 7x4 (3S)

die zit op mijn easystar, zou ik daar 3cellen mogen opsteken?
ik heb een ele regelaar van 17 ampere, welke prop mpoet daar dan nog bij? ik had gehoord die gewone guntertjes.

dan weer ontopic zeker :roll: :P
groeten!

Staat er toch? Op 3slipo een 7x4, kan je ook vervangen door een 6x5, geeft puf zat op EasyStar...
Volgas zit je met de AcroMaster gauw rond de 40 Ampere of meer, dus ik zou voor een lange levensduur wel 20C continu 2200's nemen...

ohw ok, maar bedoeling is dat ik dan die 20 c 3cellen akkus ook nog in men easystar of minimag kan steken, is dat dan geen probleem van teveel watt in de rctechnics motor op men EZ ?

:edit: hmmm jammer, bij staufenbiel hebben ze geen 20 c 3cellen 2100mah lipos :?
ik ga dan toch maar voor die 16c die komt toch voornamelijk in mini en EZ de acro accu moet ik nog kopen ;)

mvg, sam

Teveel watt ... euhm de accu pompt er niet meer in. Tis je propellor die er voor zorgt dat ie Amperes gaat trekken en daarmee je motor regelaar en accu belast. In alle gevallen moet elk van de componenten het kunnen doen anders gaat de zwakste stuk.

In dit geval je motor en regelaar op elkaar afstemmen met de juiste prop. de accu 20 c of 10 c maakt dan niet meer uit.. indien ze genoeg kunnen leveren.

Groeten

Geen idee... zie easystar en fietsbel draadje.. anders word dit alles wel heel off-topic!

Ik zelf heb niet een dergelijke fietsbel alleen een zwarte.

Groeten

ok je hebt groot gelijk ;)
back on-topic naar dit prachtig ragbeest: acromaster :P

grts

voila, acro is besteld en zou normaal maandag of dinsdag moeten toekomen bouwverslag post ik begin augustus als ik men electronica heb ;)
heb er ook een powerhouse 3cellen 16c 2100 mah bijgenomen :P + een 7x4 prop voor men easystar.

greets

samuel speltdoorn zei:
@michiel, die two part wing, is dat gemakkelijk, lost het systeem niet? en hoe werkt het systeem om de vleugels bij elkaar te houden? kliksysteem of borgen?

Die inklik vleugels werkt perfect. Ik heb dus gewoon 2 losse vleugelhelften. Dat is ideaal voor het vervoer. Ik denk dat deze manier van klikken ook na een jaar nog wel werkt. maar dat moet de praktijk uitwijzen natuurlijk :P

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat 1,2kg ook helemaal geen probleem is. Ook dan kan je er nog erg langzaam mee vliegen.

EDIT: Quotje gefixt

nice, ben erg happy dat ik hem heb besteld, was ofwel formosa2 of acro
ma acro is wel goei kwaliteit vinnek :P

groeten, nog een fijne avond allen!

kan iemand mss een fototje laten zien van het systeem voor de vleugels?
ben op zoek naar een inschuifsysteem voor depron, mss is dit wel een bron van inspiratie :wink:

lespinoy zei:
kan iemand mss een fototje laten zien van het systeem voor de vleugels?

vleugelin1.jpg

vleugelin2.jpg

Ik denk niet dat je dit met depron gelukt krijgt. Daar is het schuim ook niet "veerkrachtig" voor genoeg.

En dat blijft goed zitten? :| Moet je die stukken gewoon tegen elkaar aandrukken? en gewoon weer lostrekken? :?

ja. klopt. Dit blijft ook goed zitten. :D

De dikkere rand aan de wortel klem ook nog eens in de romp.
Na het vliegen moet ik echt behoorlijk veel moeite te doen om alles er weer voorzichtig los te trekken.

Die Multiplex kisten zijn echt doordacht. Niet zomaar even massaproductie van de 1e prototype ofzo..
maar daar betaal je dan ook voor.

@simendewulf: ik heb hem besteld bij staufenbiel voor 99 euro
ligt maandag op mijn deurmat (volgens staufenbiel :P)

als dat systeem niet meer houd na een tijd kan je zoals bij de easystar een gat in de koolstof buis boren, en dan een gaatje in de vleugel, juist waar de buis onder het elapor zit en dan een moerken insteken me een vijs op ;)

mvg, sam

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
idd ik zoek er ook wel enkele :P
max101 haast je want ik had mailtje gestuurd naar staufenbiel en ze zeiden dat ze er nog maar enkelen hadden want ze vliegen snel de deuren uit.
ik heb er gelukkig nog een kunnen bemachtigen :D
die wielen zijn die trouwens groter dan de wielen v/d minimag?

cheers!

Buiten het filmpje op de site van Multiplex en de door mij geschoten video heb ik helaas nog geen video's kunnen vinden op de duitse en amerikaanse fora...

Back