Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Bij hobbydirekt.de hebben ze me ook al meer dan een maand goed liggen.
Ik heb de voorgeschreven himax motor daar besteld die toen de status "leverbaar" had, maar na dat ik de rekening betaald had ineens de status "langere levertijd" had met als gevolg dat ik nog altijd geen motor heb :(

Dus heb ik de tijd dat ik er normaal met gevlogen had maar gebruikt om de acro master een beetje te "personaliseren" :wink:

acromaster%20001.jpg

acromaster%20004.jpg

acromaster%20005.jpg

Gr Joeri

@lespinoy,
Ja de orangje of witte draad is de puls/singaal.

@Joeri G.,
Wow! dat heb je echt mooi gedaan.

Bedankt allemaal :wink:

@Kurt
Het is gespoten met MOTIP huishoudlak (geen autolak), zo'n busje kost 4,82€ in de CEVO.Met deze busjes kunt ge ook shocky's spuiten en het weegt echt niks.

Bye,

Joeri

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Das wel snel gedaan.
Mooi dat je nu alles compleet heb. :)

De mijne is gisteren verzonden. Dus die komt binnekort ook wel binnen. :P

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Gerard_nl zei:
ja, maar geen plat hamburgerbakje ding. :D

Was er niet afgesproken om het plat hamburgerspul een kroepoek-vlieger te noemen? :wink:

Joeri, mooi in de verf gezet. :!:
Spijtig dat ik dit weekeind geen "schaffen-tijd" over heb, zal nog een weekje moeten wachten om'm in't echt te kunnen "waawhen". :D :lol:

Tot op de old-timer-fly-in.

hey mates, men acro is eindelijk binnen en ga nu ergens een goede motorisatie kopen, weet iemand een goede aandrijving en waar te kopen online?
ik dacht de himax versie, bij staufenbiel dan weer :p
please i need help :P

grts guys!

Vandaag met 1 gevlogen, vloog lekker.
Aalleen beetje scherp afgesteld, ik wou 1rol, ding maakte er gelijk 3!

ga de himax aandrijfset bij lindinger kopen, plus nog een minimag aandrijfsetje :P
hoelang is de verzendtijd in lindinger?

grts

Niek, dat was helemaal nog niet scherp afgesteld, dat was gewoon de standaard set-up van uit het boekje...................................

samuel speltdoorn zei:
ga de himax aandrijfset bij lindinger kopen, plus nog een minimag aandrijfsetje :P
hoelang is de verzendtijd in lindinger?

grts

Lindinger (en ook Schweighofer) meerdere keren besteld, altijd, mits op voorraad, met 5-7 dagen in huis.
De door Multiplex geadviseerde Himax aandrijving voor de AcroMaster is prima!

Heb dit draadje helemaal gevolgd maar heb niets gevonden over het LIJMEN van de onderdelen. Misschien is dit meer voor het forum "lijmen" maar hier zitten de gebruikers van de AM!
Het is de eerste maal dat ik een Elapor kistje bouw en heb toch wat vragen met het lijmen met secondenklever (cyano):
- welke cyano gaat best: dik/halfdik?
- moet alle lijmvlakken ingesmeerd worden?
- is elke activator te gebruiken?
- is er tijd genoeg om nog een beetje te verschuiven na het samenvoegen?
-...

Graag een paar raadgevingen en bevindingen,

Jos

Misschien wordt het tijd om wat te zeggen over lijmen van elapor. 8)

De lichtste oplossing is cyanolijm.
Trage of half trage, maakt niet uit, je kiest deze in functie van de tijd die je nodig hebt om alle delen mooi pas/vlak/recht op elkaar te krijgen/zetten.

Activator mag, en kan, en is soms ook aangewezen om snelheid te winnen; je trage cyano wordt zo wat sneller (als je geen andere (meer) voorhanden hebt-- en je wil toch door"bouwen")

Je kan een deel voorzien van cyano, het andere van activator, dan moet het wel patsboem onmiddellijk goed zitten, verschuiven is niet (meer) mogelijk. Wat ook kan is de samengevoegde delen ter hoogte van de naden ruim overspuiten met activator.

Andere lijmsoorten zijn ook mogelijk, maar cyano draagt de voorkeur van de fabrikant. Elapor lijkt ervoor ontworpen. :?:

Ik heb destijds mijn easy star zijn neusje er terug moeten aanhechten, en dat ging met cyano; de voegen heb ik nadien opgevuld met epoxy. Hechting lijkt me ok, na 2 jaar zit die neus er nog steeds krimpvrij en vormvast op. (wel met enkele laagjes glasweefsel eroverheen.)

hey de servootjes voor de acro, is de 9 gram towerpro ok en de gws servo met een dikte van 12.5cm en 17 gram ook goed voor de rolroeren?
ga motor set van acro en minimag bij lindinger kopen en dan een wow accu en servos bij perba :)
en hoeveel verlengkabel is er nodig? 30 cm?

grts

Back