Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Ik vlieg de acro, deze was eerst, van Pjottr nu met 4s2200 lipo's van hextronic......wat een enorm verschil met 3s pakketjes! Ongelimiteerd vertikaal.....en dat voor 40 eurie per pakket!

Niet elke motor/prop combi is geschikt om op 4slipo te draaien!

In de AcroMaster van Awol zit een Axi met een beduidend lagere kV waarde dan de standaard Himax motor voor de AM, de Axi leent zich voor een 4s setup de Himax niet...

Met een kleinere prop kan dit natuurlijk wel, dit pakt met de Himax echter niet gunstiger uit als met de geadviseerde 11x5,5 op 3slipo, dus gewoon zorgen voor een 3slipopakket dat 40A continu aankan.

Ik zit ook nog te twijfelen tussen 3s en 4s lipo.
Aangezien ik met mijn huidige setup niet echt tevreden ben.
of axi 2820/12 op 4s lipo
of axi 2820/10 op 3s lipo

of 1001 andere setups...

Meest ideale setup is een Kontronik Kora 10-14 op Hyperion LiteStorm 3s1800 ;)
Eventueel met een Kontronik Jazz regelaar met geschakelde BEC.
Lekker laag vliegklaargewicht...

heren,

is er ook een goede betaalbare setup??
hoeveel zou ik uit komen ik moet alles helemaal nieuw hebben

de AM is 100 euro geloof ik uit men hoofd
motor + regelaar 100?
accu 75
ontvanger en servo`s 75

is dat ongeveer goed geschat?
zo rond de 350 euro

zijn HS 55 te slap? anders heb ik die nog namleijk

groeten

ik heb gewone towerprotjes zitten voor rudder en hoogte, maar acro heeft nog niet gevlogen :(
en kheb em al 5 maand staan :P
tis omda het gras van de club nog nie klaar is :lol:

greets!

9 grams servo's zijn sterk genoeg, die zitten ook in mijn Katana Mini, alleen voor het hoogteroer een Hitec HS81, maar ook die is niet noodzakelijk.

Grt.

samuel speltdoorn zei:
ik heb gewone towerprotjes zitten voor rudder en hoogte, maar acro heeft nog niet gevlogen :(
en kheb em al 5 maand staan :P
tis omda het gras van de club nog nie klaar is :lol:

greets!

handlaunch gaat ook prima! Smijten dat ding......Ik heb ook towerpro's voor de ailerons maar voor rudder en hoogte lijken ze me toch wat aan de zwakke kant, zeker voor gooi en smijtwerk

ik had eerst ook tower pro's 9grams servo's op de ailerons. Die tandjes zijn na een storing en een chrash dan ook beide gesneuveld.
Daarom zitten er nu 4x hs 81MG in. Snel, sterk, nauwkeurig en degelijk door de metalen tandwielen.
Ik vind het super servo's.

Voor het hoogteroer vind ik een TP 9gr servo echt zwak.
Wil je grote uitslagen, moet je het hevel verlengen, dan is die 1,1kg(TP 9gr) trekkracht niet voldoende genoeg als je elevater ineens omgooit naar +-45graden...

ik zou niet snel bezuinigen op servo's.

Heb het originele langdingsgestel onder mijn acro uitgehaald en vervangen door een aluminium/dural (hetzelfde?) van greatplanes.
Verder 7 cm schuimwielen eronder. Kan nu eindelijk fatsoenlijk taxien en grondstarts maken op ons veld. Wat zit er standaardaard een prutslandingsgestel onder zeg! Ben nu wel iets zwaarder maar merk het verschil niet in de performance....
Gewoon met CA eronder en dan met carbon verstevigen.

is een van de krachtigste motor voor de acromaster, de kora ook ;)

greets!

Ik heb ongeveer 10 vluchten gedaan met die geadviseerde himax motor en dan heb ik hem eraf gegooid. Vermogen genoeg, maar er passeerde dan ook 54 ampères langs de regelaar op vol gas (11x5,5 prop) wat dus resulteerde in vrij korte vluchttijden en je kan serieus bedrogen uitkomen als je op het einde van je vlucht nog even wil torquen en je lipo de stroom niet meer kan leveren. Natuurlijk staat de regelaar in "soft cut-off", maar met die himax motor is het toch niet zo soft.

Bij ons op de club vliegen we nu met mega 600/20/8 motor met 14x7 prop.
Het vermogen is dan net iets minder dan de himax motor, maar het grote voordeel is dat de stroom dan wel onder 40A blijft waardoor je dus een stuk langer kan vliegen.Een ander voordeel van de lagere stroom is dat de regelaar niet meer af slaat.maar je hoort en voelt de motor minderen tegen het einde van je vlucht zonder uit te vallen. Ik vlieg nu ongeveer 12 minuten met een "goedkope 16C" 2100mAh lipo.

Als je de keuze nog hebt zou ik zeker niet voor de Himax motor gaan.

Gr J

ik heb alle keusen nog
ik haal morgen de AM met 2 mpx tynis servo`s heb nog 2 hs55 voor rol

die vliegtijd maakt me niet uit
als ik maar genoeg power heb

motor er uit gegooit
Verkopen?:P

is kijken morgen of hij er is

groeten

@joeri,

Je had ook een kleinere prop kunnen gebruiken natuurlijk.

Heb je nu nog wel gemoe vermogen voor vertikaal + pull out?

Back