Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Omdat ik erg weinig met mijn Acromaster vlieg en het zonde is dat hij staat te verstoffen op mn kast heb ik besloten om hem te gaan verkopen,

Zie mijn hier verkoop draadje: klik

heb er zaterdag op de wedstrijd F3P mee gevlogen:)
zondag met een beter CG nog is geprobeerd, hij vliegt lekker.
hij heeft idd ook zat power met de himax set
en hij trekt 42.2A

ik wil op een wind stille dag is goed kijken wat ik er allemaal uit kan krijgen, en een paar mooie foto`s schieten

grt

Vorige week een midair gehad met mijn Acro......Knalde op een four-star.....Daarna regende/sneeuwde het elapor.....
Maar goed, electronica nog heel en ik wil toch een nieuwe gaan halen. Deze wil ik dan in een ander kleurtje spuiten. Omdat ik het mooier vind om een wat gladdere romp te hebben zou ik die puntjes die op alle MPX-modellen zitten willen wegschuren.
Maar nou heb ik ergens opgevangen dat deze puntjes de vliegiegenschappen beinvloeden....Klopt dat? Of kan ik ze gewoon eraf schuren?

Jammer van je acromaster.

Dat die puntjes de vleigeigenschappen beïnvloeden denk ik niet, maar als je hem wil spuiten dan zou ik ze er zeker op laten.
De elapor van de acromaster is glad zaols hij uit de doos komt (buiten die puntjes dan) en daardoor is hij goed te spuiten.
Als je gaat schuren dan ga je de elapor grof maken en dan gaat je lak ook niet meer blinken als je hem spuit. Sterker nog, je gaat pas zien hoe grof je de elapor gemaakt hebt nadat je hem gespoten hebt. Dan ga je zien dat hij vol krassen zit en daar ga je je waarschijnlijk veel harder aan ergeren dan die puntjes. Probeer dat maar eens met de stukken acromaster die je nog liggen hebt. :wink:

Op pag. 10 van dit draadje zie je hoe mijn acromaster gespoten is, en ik denk dat de puntjes niet storen. Of wel?

Gr Joeri

ik wil mijne uit eindelijk ook nog spuiten aankomde winder, als het zo blijft mischien binnenkort al wel.
ik laat die puntjes er op ziten. schijnt toch invloet te hebben heb ik ergens gelezen.
weet zo niet meer waar

Ik heb alleen de braam aan de voorlijst van de vleugel weggeschuurd, dat zou wingrock verminderen volgens enkele RCgroupers. Bij mij deed het alleszinds niks af.

Gr J

Joeri G. zei:
Jammer van je acromaster.

Dat die puntjes de vleigeigenschappen beïnvloeden denk ik niet, maar als je hem wil spuiten dan zou ik ze er zeker op laten.
De elapor van de acromaster is glad zaols hij uit de doos komt (buiten die puntjes dan) en daardoor is hij goed te spuiten.
Als je gaat schuren dan ga je de elapor grof maken en dan gaat je lak ook niet meer blinken als je hem spuit. Sterker nog, je gaat pas zien hoe grof je de elapor gemaakt hebt nadat je hem gespoten hebt. Dan ga je zien dat hij vol krassen zit en daar ga je je waarschijnlijk veel harder aan ergeren dan die puntjes. Probeer dat maar eens met de stukken acromaster die je nog liggen hebt. :wink:

Op pag. 10 van dit draadje zie je hoe mijn acromaster gespoten is, en ik denk dat de puntjes niet storen. Of wel?

Gr Joeri

Mooi spuitwerk inderdaad!
Zal eens gaan testen op het kadaver van mijn oude acro :wink:

@ Raymon.....

Ik heb je afgelopen maandag zien fladderen met dat Multiplex "schuimpie", en was zeer onder de indruk van het kistje......

@ all.... Ik heb nog een ongebruikte AXI 2826/12 ( 181 Gram ) Hoe zou deze het doen in de Acromaster ? een beetje te zwaar ?

gr Gert

@ gert

hmm heb je mij zien vliegen?
owja jij had die microjet
PS ik kom nog een keer op een zaterdag, dan neem ik hem wel weer mee, en dan kan jij ook wel rontje tuffen

ik heb gemeten ik zat op 36A

als het kan mg, ik heb in rol hs 55 maar al een kapot

ik zou nog een keer langs komen met de Xtra, ben je zaterdag ook in emmeloord met vliegen?

Ik moet het nog even bekijken....We gaan eerst morgen trouwen, en dan maar verder zien...

Als ik kom neem ik m'n afgeragde acrokistje mee...en misschien wat electrisch...

Wat betreft jou extra....Ik heb net twee weken geleden mijn landingsgestel onder m'n extra 300 LEKI vandaan gevlogen...
Aardig wat schade....#$%#$%!$#% ( ARF kist he'een beetje dun aan de onderzijde.. )

gr Gert

ik ben helaas wel wat later daar maar ik kom de koffie brengen zondag ben ik er om half 3
ik baal best wel dat ik zo veel moet werken in eht weekend:P

maargoed, ik zie je zaterdag hoopelijk wel
Suc6 morgen!! alvast geveliciteerd

wat is een beetje de max van welke motor die je kan gebruiken voor de acromaster ??
ik gebruik 4 cellen graupner 2000 mah tenminste eind volgende maand ben ik zover dat ik ermee kan vliegen hoop ik
gtx johan

Ik gebruik de standart motor, meer als zat power
uiteraart kan het altijd sterker!

Let wel op dat je 25C accu`s hebt.

@ Gert

heb je hem al?

nee jammer genoeg heb ik hem nog niet , eind volgende maand ga ik mn set kopen , maar ik wil eerst een goede setup hebben voordat ik dalijk weer iets neem wat niet werkt haha
heb gisteren een motor gezien axi gold 2820/10 dat moet volgens mij wel goed komen met een propie 12x8 ofzo
batterijen zijn neem ik aan 30 c van graupner en anders neem ik ze van flightpower die gebruik ik nu ook , bevalt me ook wel

dus nog even genoegen nemen met mn opgevoerde easy star ,
http://www.hobby-lobby.com/brushless-axi2820.htm

gtx johan

Back