Nieuw : Buggy

• Topicstarter Topicstarter Banaan
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat ik morgen langs ga, eens vlug zien en wat voor aanbiedingen ze nog hebben.

Ga zowiezo nog 3 weken wachten ong hoor!

Een van volgende dagen mss nog wel eens rijden als schoonbroer nog eens langs komt ;)

TT , op 4 wielen is het niet echt een aanrader , wil je gaan heli vliegen , is het een topper.
Veel , makkelijk en redelijk goedkoop aan je onderdelen te komen , en daarbij zeer bedrijfs zeker.
Maar van de auto s weet ik het niet zeker.
Succes met je examens en aanschaf.
:proost:

Ah, ben er net geweest. Had wel wat meer modellen verwacht, maar mss hebben ze meer in hun magazijn fzo?

Ik heb ook een Ishima Rave M1.0S gezien wat me wel interessant leek. Iemand advies en of ervaring mee?

En zag nog steeds de Kyosho inferno mp7.5 sports 3 staan voor 270 euro. Tot nu toe gaat hier men voorkeur naar.

Ishima is een goede buggy en die zit zeker stevig in elkaar. Enige nadeel is dat het een iets minder bekend merk is en daardoor ook de afzetmarkt wat kleiner, gevolg is dat de onderdelen wat lastiger te bestellen zijn.

Kyosho is een van de bekendste merken ter wereld, zij maken veel goede en betrouwbare auto's. Voordeel van Kyosho t.o.v. Ishima is waarschijnlijk de leverbaarheid van onderdelen. Nog beter leverbaar is HPI, maar dan kom je bij een HPI Trophy en die is weer een stukje duurder.

Kortom: aan de Kyosho heb je zeker een goede en leuke auto, een goede keuze als het je eerste rc auto is.

De winkel heeft geen HPI's zo te zien, dit omdat ze elke week wel een groot aantal defecte terug binnen kregen.

Kyosho is een goed merk maar naar het schijnt ben je echt wel gebonden bij de kyosho materialen terwijl bij bv hobao je nog andere materialen van andere fabrikanten kan gebruiken. Dat had ik er een beetje uit verstaan.

Maarja als zij Ishima verkopen denk ik wel dat zij ook de nodige onderdelen kunne bestellen of hebben.

Waarom geen brushless? Tegenwoordig meer power dan nitro, minder afstellen, geen start problemen. De instap is dus iets kleiner. Aankoop prijs is wel iets duurder van brushless, maar dat win je op termijn terug.

Mugen, Team associated, Hot bodies, Losi, Xray, Kyosho zijn goed merken voor buggy's. Truggy's zijn inderdaad iets breder en groter, maar rijden wel iets anders. Rij zelf enkel buggy, maar van wat ik gehoord heb zijn truggy's minder setup gevoelig (afstelling van de auto zelfs, niet motor) en iets makkelijker te rijden. Buggy's zijn iets agressiever in hun rijgedrag denk ik.

Ik vind dat je aan een nitro meer plezier hebt wegens dat afstellen enzo, ook het geluid geeft het een andere dimensie.

Het heet toch "iets" meer dan een electro voor mij.

Maarja , eerst de examens :(, maandag Domotica,...

@bart: dank je voor de handige link. Toevallig ook zo'n artikel rond kyosho inferno?

Moet zo te zien eens wat beter zoeken op die site van jou ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
een truggy is een kruising tussen een monstertruck en een buggy
het rijgedrag is wel erg anders en een truggy zal denk ik wat stabieler rijden dan een buggy en een buggy wat agressiever

Dan ga ik toch maar voor een buggy. Ik heb liever iets aggresiever en vinniger en ook de prijs is een stuk minder ;)

Mja er kan nog van alles gebeuren, ik ga vooral luisteren wat de winkelier me aanbiedt, heel behulpzaam daar. Dan inrijden en volgend dag gratis laten afstellen ;)

Zie er al naar uit! Heb wel na mijn examens nog een paar dagjes zee met men vriendin en werchter dus eerste week zal er niet veel gereden worden :(. :p

Bijkomend voordeel van een buggy is dat de bandjes wat goedkoper zijn en hij vanwege de iets kleinere motor wat zuiniger is met brandstof.

Met een buggy rol je wel sneller over de kop als je te scherp instuurt, dat zal met een truggy minder snel gebeuren. Ik rij met beiden en moet zeggen dat zowel buggy als truggy zijn leuke dingen hebben. Met een truggy kan je makkelijker gooien en smijten terwijl je bij een buggy wat beheersder moet rijden.

Vind ik ook wel tof, dat je niet gelijk een zot er mee kan crossen maar dat je toch wel enige "vaardigheid" nodig hebt :p.

Net bij lokale kiekeboer wat gaan werken, is weer makkelijk wat bijverdiend ;)

Ben benieuwd welke het gaat worden :) vandaag de Ishima nog vast gehad, helemaal geen lelijk ding... Maar vond de HPI Trophy er dan toch beter uitzien...

Ik ben ook benieuwd :p. Denk dat ik vandaag nog ff met men schoonbroer de zijne ga rijden :).

Zeg kurt , bij home flyer verkopen ze zo te zien geen HPI eh? Ze hebben echt wel veel van Traxxas vond ik.

Spijtig dat de Tomahowk van Thunder Tiger een 1:10 is, vind hem er wel mooi uitzien :p

Nu moet ik toch even reageren.... Ik lees nu constant dat jij naar je 'schoonbroer' gaat; wat is dat? Een 'omgebouwde' schoonzus?
Of bedoel je je zwager. Want zo heet iemand die met je zus getrouwd is! Een zwager! Geen schoonbroer!

Ahja srry, ff vergeten dat dit voornamelijk NL forum is :p (heb dit op ander forum ook eens voorgehad). Zoals fuzzy al zei, de man van mijn zus is men schoonbroer, zwager is niet gekend in België ;).

Nog een vraagje Bart, wat vind je persoonlijk van de Ishima Rave M1.0S? Ik heb je review gelezen en zag dat je wel tevreden bent maar wat heb je aangepast aan de RTR versie? De ontvanger en zender lees ik dat wat povertjes zijn...

Ik heb alleen de servo's vervangen door Savöx SC-0254MG servo's en mijn eigen Futaba ontvanger en zender gebruikt.

Ik heb zo'n 6 wedstrijden met de auto gereden (met een NovaRossi NF2001 Basic motortje ivm het regelment) en in al die tijd heb ik één differentieel kapot gereden; de satteliet tandwiel asjes ingesmolten in het huis. Dit kostte me nog geen tientje aan reparatie kosten voor een nieuw kunststof diff-huis.
Verder verliest de auto regelmatig C-clips; maar een zakje met 10 stuks kost nog geen 2 euro, dus ik heb gewoon wat zakjes gehaald.

Mijn zoon gebruikt de Ishima .25ci motor nu al een liter of 15~20 op zijn XRay Truggy; de motor heeft weinig compressie maar loopt nog steeds prima, keurig stationair en heel betrouwbaar. De motor is nog in originele staat; deze is echt nog nooit open geweest.

Al met al is de auto beter dan verwacht op de elektronica en zenderset na. De motor is zeer betrouwbaar en echte min punten heeft de auto niet als je de C-clips maar op voorraad hebt...

Hey

Neen HPI heeft homeflyer niet...
Maar die Ishima zag er niet slecht uit eh!!!! Niet verkeerd begrijpen :)

Je mag ook altijd eens naar mijn Vorza komen zien :) Daar heb ik ook onmiddellijk een andere zender laten inzetten, omdat de standaard niet echt geweldig is...
Momenteel staat hij nog standaard vertand (+-50km/u) maar zou hem graag iets sneller hebben, wat ook duidelijk mogelijk is met een andere vertanding.
Met de hulp die ik hier gevonden heb zou rond de 65km/u ideaal en mogelijk zijn...

Back