Nieuw : Buggy

• Topicstarter Topicstarter Banaan
  • Startdatum Startdatum
Het verliezen van de c-clips kun je makkelijk voorkomen door er een tippie kit aan te doen. Dus aan het einde van de hinspin waar de clip in het gleufje zit. De kyosho mp7 WCE en natuurlijk de sport3 hebben hier ook veel last van.(spreek uit ervaring).
C-clips regelmatig vervangen vooral als je ze al een paar x gedemonteert hebt, als ze eenmaal een beetje open gebogen zijn blijven die zwak.

Klikt mss beetje dom, maar voor wat dienen C clips eigenlijk?

Een Truggy is een offroad auto welke ontwikkeld is als een kruising tussen een Buggy en een (Stadium) Truck. Dit houdt in dat je kan zeggen dat een Truggy een vergelijkbare techniek heeft als een 1:8 offroad Buggy, wat betreft de lay-out van de aandrijving, schokbrekers, chassis met laag zwaartepunt en dat deze robuuste techniek wordt gecompleteerd met een extra brede wielophanging, wielen en banden van een Monster Truck, en ook een truckbody.
Omdat een Truggy zeer brede banden heeft, heeft de auto –in vergelijking tot een 1:8 Buggy- erg veel grip, waardoor de wielophanging ook een andere geometrie heeft als een Buggy. Doordat de auto veel grip heeft is er ook behoefte aan een motor met veel ‘bottom-power’ oftewel een motor welke veel koppel heeft, om de auto ook onder de zwaarste omstandigheden van voldoende vermogen te voorzien. Dat is de reden dat Truggies veelal worden voorzien van 'Big Block' motoren met een cilinderinhoud van .26ci (4,5cc) of groter.

Ik was weer eens wat op het internet aan het zien. Kwam ff de Thunder Tiger Tomahawk ST tegen. Dit is wel een 1:10 truggy. Ik vraag me af of 1:10 truggy's het wel afkunnen om offroad te rijden, ik hoor van vele dat 1:8 het beste is.

Ben terug wat aan het twijfelen tussen een buggy of truggy...

1:10 komt offroad vrij snel vast te zitten, zeker als je niet van plan bent om op een offroad circuit te gaan rijden.

In geval van 1:10 zou je ook eens kunnen kijken naar:
- Kyosho DST
- HPI Firestorm

Toch is offroad 1:8 wel aan te bevelen, je komt dan wel in een duurder prijssegment.

Banaan: Ik zou ook voor een 1/8 gaan hoor... is toch net wat leuker en groter...

Ga nu ook even naar Home Flyer :) Het kriebelt om een nitro aan te kopen :D

Eens kijken wat ze me daar aanraden om naast de Vorza te hebben hehe

@kurt: vraag eens wat ze beginners aanraden, hehe :p. Maarja , jij bent al geen beginner meer zo te zien :D.

De aanbiedingen deze week bij Home Flyer zijn maar povertjes... Heb wel nog 2 weken examens dus maakt niet zoveel uit.

@henk,kurt : Mja, ik dacht al zoiets, dan ga ik nog altijd voor 1:8 gaan, is duurder maar ik denk wel dat ik het geld daarvoor heb. :)

hehe net geweest...

De Ishima wordt inderdaad aangeraden, maar als het budget iets hoger ligt raden ze duidelijk de Associated reeks aan... Wat ook wel te begrijpen is ;) RTR verkrijgbaar maar ook als kit...

Ishima zou een serieus felle motor hebben, maar mag je niet mee wedstrijden rijden...

Persoonlijk blijft de HPI prijs/kwaliteit eigenlijk mij nog het meeste aansteken :)

Heb nog gene gekocht hoor :p

De Associated reeks is me toch net iets te hoog vrees ik.

De Ishima steekt me wel aan, maar ik ben niet van plan om direct wedstrijden te rijden dus dat zit ook goed.

Verkopen ze HPI ginder? Had daar in de week niets van zien staan.

De Ishima heeft inderdaad een vrij snelle motor. Trekt erg hard op en jaagt ook flink in de toeren vergeleken met andere motoren op RTR modellen.

Inderdaad de Ishima zou zeker ook een optie zijn :)
Neen de HPI verkopen ze ginder niet, maar waar de Vorza van komt wel...
Daar mag ik de Trophy meenemen voor 450euro inclusief alles (gloeiplug, batterij, lader, nitro, etc...)

hmmm moeilijk hehe

Ook gevraagd waarom ze geen HPI verkochten? Ik dacht omdat zij er veel problemen mee hadden...

Toevallig de prijs gevraagd van de Ishima inclusief alles ?

Ok, heb net iets nieuws ondekt, ik had vroeger zo een electrische buggy van protech. Nu omdat men batterij doorgesmoord was en ik als 12-13 jarige er amper iets van kende is hij aan de kant gekomen. Ik heb hem net eens bovengehaald. De batterij van men auto voor een schoolproject aangesloten (eig oud vijsmachine batterij :p) en hij werkt! Wel met enig mankement, denk dat de spanning wat te hoog is, maar dat houd men begrenzer in men snelheidsregelaar wel binnen de perken denk(hoop) ik.

Ook in men zender was er een batterij gaan "lekken" Heb er net met 2 simpele draden 12 v van men vaste voeding opgezet, werkt ook weer:p (kan hem wel niet ver verplaatsen).

Batterij laadt nu op, eens zien of ik strak wat kan gaan rijden :D.

haha geweldig :D

Nee de prijs heb ik eigenlijk niet over gepraat :$
dacht da hij rond de 450 zat als ik me niet vergis, zonder de extra spullen...

HPI hebben ze volgens mij gewoon niet in hun gamma, geen idee waarom niet... ook niet achter gevraagd hehe

@kurt: mmh zeker over die prijs? Ik dacht dat hij maar rond de 330 euro zat... Want 450 is nou wel stuk te veel voor mij ...

Ik weet alleen zeker dat ze kyosho inferno mp7.5 sports 3 voor 269 euro hebben :).

Volgens mij zit de Ishima Rave M1.0S RTR rond de 400euro als ik me niet vergis hoor... Ik heb daar echt niet naar de prijs gezien eigenlijk... hmmm

De Kyosho is inderdaad goedkoper volgens mij... Hoe zit het met de kwaliteit van deze???

Uhm zelf weet ik er niet al te veel over maar ik dacht dat kyosho een goed merk was , MAAR dat je alle onderdelen van kyosho moet nemen, en niet eens iets van een andere fabrikant kan nemen (dacht ik).

Ik heb al veel gehoord dat de inferno wel een goed instapmodel is ;) Maarja als de ishima wat meevalt van prijs zal het wrsch die worden.

Ook de thunder tiger eb4 S3 zijn daar goed van prijs , rond de 350 als ik me niet vergis. Dat is ook nog een grote kanshebber bij mij :p.

Back