Nieuw : Buggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Banaan, 28 mei 2010.

  1. bartpower

    bartpower Guest

    dan zou je toch eerder denken dat er een storing zit.
    heb je wel een goede zender?

    heb je geen goede zender en ga je net zo klooien als mij in het begin, is dat gevaarlijk.
    bij mij bleef bijvoorbeeld ook het gas hangen, of gaf hij ineens vol gas, gelijk een andere zender aangeschaft. (=opgelost bij mij op die manier)

    was je ergens aan het rijden waar andere rijders bezig waren ivm frequenties?

    zit er niets tegen de gasservo aan (luchtfilter e.d ?)

    en laad sowieso de accu's op, want rijden zonder dat je weet of ze vol of leeg zijn vind ik persoonlijk niet zon heel slimme actie.

    maar het zal daar niet aan liggen als hij wél stuurt en níet gasgeeft, stuurservo moet namelijk (zeker als de auto stilstaat) meer kracht zetten.
     
  2. Banaan

    Banaan Guest

    Batterijen zijn plat gok ik, was daarstraks nog eens ff aan het rijden en na een tijd viel gas weer uit, kon nog wel deels sturen, denk gwn dat de stuurservo men stroom wegtrekt en ik zo niet meer de gasservo kan aansturen.


    Ok, ik heb wel een grote probleem nu...
    Daarstraks is er wat met men schroeven gepruld, gevolg : hij doet het niet zo goed meer, hij staat echt wel te rijk (je ziet de olie eruit sputteren met momenten) maar als ik hem armer zet valt hij uit...

    Ik ga er morgen nog eens fatsoenlijk naar zien, niet zo veel tijd meer gehad...
    Iemand een idee toevallig?
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik zou toch opteren om een 2.4ghz systeem erin te zetten...
    Tegenwoordig heb je die van Graupner al voor een euro of 60 a 70...

    Ben je ineens van alle storingen etc af...

    Heb zelf ook een Spektrum DX3S voor de Vorza / bigscale, de Revo heeft zijn eigen 2.4ghz systeem van Traxxas en nu ben ik aan het twijfelen om een aparte ontvanger bij te kopen voor de Rave... Of mssn zelfs een ander 2.4ghz systeem, want die losse ontvangers zijn serieus duur tov de systemen... Ontvanger los 80euro, DX3E zender met dezelfde ontvanger 99euro :D
     
  4. Banaan

    Banaan Guest

    Ok, eventjes update.

    Ik vertrek morgen op vakantie dus heb ik men auto ff volledig onder handen genomen. Ondertussen was hij weer goed afgesteld geraakt(door de winkel). Heb hem vandaag volledig gekuist, luchtfilter ververst, afterrun olie ingedaan.

    Vraagje , moet je gewoon je luchtfilter schoonmaken met water, of toch iets anders? Heb hem terug ingeolied door er olie op te doen en dan in plastic zakje kneden, maar hoeveel olie moet daar op, enkele druppels genoeg?
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Schoonmaken doe ik altijd met een beetje Dreft of ander afwasmiddel , dat ontvet altijd lekker ;)

    Inolien idd in een plastic zakje met wat olie en kneden maar , de hoeveelheid olie is een beetje afhankelijk van de gebruikte olie. Maar je kunt het beste op de kleur letten , zorgen dat ie mooi egaal van kleur wordt met desnoods wat extra druppels olie.
     
  6. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    uurtje in een sopje laten weken daarna goed afspoelen werkt ook gewoon goed
     
  7. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ik maak 'm gewoon onder de kraan schoon met een klein beetje dreft. Daarna goed het sop er doorheen kneden. Goed afspoelen, het water eruit knijpen en laten drogen.
     
  8. Banaan

    Banaan Guest

    Ah ok, bedankt. Is toch maar eerste keer dat ik luchtfiler schoonmaakte (nog niet geweldig veel gereden) en met gewoon wat water was het toch aardig proper.

    Volgende keer gebruik ik wel wat dreft ofzo ;).
     
  9. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik ga het hier ook even vragen :) ik heb gisteren de luchtfilter van de Rave voor het eerst voorzien van olie, ook zoals hier vermeld met een plastiek zakje een druppeltje of 5 erin gedaan en kneden maar...

    Echter de kleurverdeling is niet helemaal egaal... wel voel ik overal vettigheid als ik met mijn vingers er eens induw... Is dit genoeg???
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    5 druppels is niet echt veel ..... D'r mag best wat meer bij hoor , krijg je ook makkelijker die egale kleur ;)

    Die is wel belangrijk met het oog op de filtering , lichtere plekken bevatten gewoon minder olie en filteren dus slechter.
     
  11. Banaan

    Banaan Guest

    Ok, ff update. Dus was terug van zee en wou vandaag nog eens met de buggy rijden, alles ging goed, wat rijker gezet met dit weer. Totdat ik ff op de straat ging rijden, ik ben met redelijke snelheid op een uit stekende klinker gereden van een oprit. *BAM* prrt en stil gevallen.

    Ik al half in paniek.

    Dit was ongeveer de schade. Leidingdraad van de brandstoftoevoer gescheurd, dit is al gemaakt door gwn stuk af te doen en terug te verbinden. Men uitlaat helemaal van plaats (naar voor) veranderd. Dit heb ik ook al opgelost door hem los te maken en rustig terug te verbinden.

    Dus voor de rest zag ik niet meteen schade, heb hem dan nog maar eens gestart. Lukte goed, gaf ook goed gas. Tot op een bepaald moment ik hem van de grond tilde en een vijs van waar het motorblok vastzit eruit viel. Motor stilgelegd en dan gewoon terug vastgemaakt.

    Voor de rest zie ik ook niet echt direct schade. Ik ga morgen of overmorgen nog eens rustig rijden, zien dat hij alles fatsoenlijk doet enzo. En dan gaat hij weer eventjes aan de kant voor werchter.
     
  12. breakerh

    breakerh Guest

    alle boutjes goed nalopen ;)
    checken of er echt niks anders is gebroken.

    zo te horen heb je wel geluk gehad :O
     
  13. Banaan

    Banaan Guest

    Amai niet, stevige buggy :p.
    Ik hou het intervolg op offroad zandplein, of op het gewone gras.

    Hopen dat er niets inwendigs gebroken is...
     
  14. breakerh

    breakerh Guest

    haha idd stevige buggy :)
    inwendig merk je snel hea haha
    Maar laten we hopen dat er niks aan is.
    grtz
     
  15. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Rijker zetten met warm weer lijkt logisch, maar eigenlijk moet je je motor armer zetten met warm weer. Misschien verwarrend, aangezien je motor dan nóg warmer wordt, maar daarom moet je met warm weer ook met een koudere plug rijden.
     
  16. Banaan

    Banaan Guest

    Ok , na werchter dus een koude plug gaan halen. Had idd wel dat na het rijker zet plots veel begon te roken, had het dan maar wat armer gezet, ging toen wel goed.
     
  17. Banaan

    Banaan Guest

    Hoppa, ik ben eens terug:)

    Ondertussen rijdt men buggy weer goed ;).

    De enigste schade aan men "accidentje" was dat de ontvanger heel schokgevoelig werd...

    Als ik de motor startte, ging men gasservo op/af door de storing en failsave. Dus er zat niet veel anders op dan een nieuwe ontvanger te halen.
    Nu doet hij het weer goed, maar ik heb niet echt veel zin om in dit weer te gaan rijden :p
     
  18. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja het weer is niet echt geweldig om in de zon te gaan zweten... :D

    Rij ook alleen maar laat :)
     
  19. Bkman

    Bkman

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Herwijnen


    pak je ontvanger in met schuimrubber of zo, zodat hij niet kan bewegen.
    Als er vrije ruimte is dan gaat je ontvanger als een gek liggen rammelen in je kast, dit geld ook voor je humpack.
    Het voorkomt een hoop problemen
     
  20. Banaan

    Banaan Guest

    Het is nu volledig ingepakt met papier :p (schuim had ik niet meteen liggen)


    @kurt:ah je zit ook op het autoforum van autowereld :p Kom net een post van jou daar tegen. Ik heet BanaanPS daar :).
     

Deel Deze Pagina