Nieuw : Buggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Banaan, 28 mei 2010.

  1. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Moet niet in een keer gebeuren.
    Zie wel dat de cilinder niet bovenin staat als je hem laat afkoelen.
     
  2. Banaan

    Banaan Guest

    Uhm hoe zie je dat de cilinder bovenin staat?
     
  3. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Bovenin heeft je motor het meeste compressie en daar gaat het draaien aan het vliegwiel dus het zwaarst. Of je haalt je gloeiplug eruit en kijkt wanneer je zuiger bovenin staat, dan zet je een streepje op je vliegwiel en weet je het exact.
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Oh super... Al een gedacht welke??? :)
    ik hoop donderdag te kunnen gaan...
     
  5. Banaan

    Banaan Guest

    Nieuw : Buggy : Hyper 7 "Black Edition"

    Ok, ik ben dus omstreeks 1 uur dus naar de winkel geweest ;) en ik heb dus een 1/8 buggy gekocht.

    Namelijk deze

    [​IMG]


    Heb er genoeg uitleg over gekregen en dit was toch een "goed" model voor een recreatierijder :p.

    Ben er zelf tevreden mee, ik heb voor alles (gloeiplug,brandstof, gloeipluglader, batterij,...) in totaal 370 betaald.

    Ik moet nu eerst alles zo wat afwerken, spoiler, fail safe, etc.. En dan moet ik terug naar de winkel gaan (is toch vlakbij) voor hem eerste keer in gang te zetten, zij leggen alles dan nog eens rustig uit, hoe je moet inrijden, etc. En dan mag je hem thuis laten inrijden, is dat gebeurd kan je (moet niet) hem gratis daar laten afstellen (ga dat wel doen dus).

    Goede winkel enzo, maar ik heb nog examens tot vrijdag dus nu is het nog eventjes wachten om er mee bezig te zijn ;).

    Heb er wel zin in!
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ohhh super ...

    Nog andere leuke aanbiedingen daar gezien???
    Morgen is mijn dag om aan te kopen hehe
     
  7. Banaan

    Banaan Guest

    Ja, die kyosho inferno's die weg moeten maar dat is zo te zien toch niets voor jou ;)

    Als eerste begon hij over de Ishima's, maar die kwamen toch over de 400 euro met alles, die pro versie stuk in de 500 dacht ik.

    Pft voor een woensdag namiddag was het wel aardig druk, had wel het gevoel dat ik iederee aan het ophouden was daar :). Ze moeten er eigenlijk met 2 zijn, de vrouw is er ook , maar kent er minder van eh :).
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja inderdaad het kan er druk zijn, zeker op ne woensdagnamiddag haha

    Ja de Ishima pro speelt zeker nog mee, hoor alleen minder nieuws over de servo's ervan... Ook zou hij niet zo snel zijn.

    Langs andere kant heb ik voor 100euro meer een Associated RC8T RS truggy...
     
  9. Banaan

    Banaan Guest

    Hij leek zeer tevreden over de Ishisma ze, klasse hoger qua snelheid dan de mijne ook.

    Mmh, net men failsafe geinstalleerd, kreeg toch met moeite men ontvanger box nog maar toe.. Duurde ook weer ff voor ik doorhad dat ik gas servo op reverse moest zetten :p.

    Sebiet eens stickers enzo nog opzetten... :).
     
  10. Banaan

    Banaan Guest

    *Weet dat dit dubbelpost is maar had een vraag*

    Dus, ik was daarstraks zo de laatste prulletjes aan het doen, kwam ik tot de concolusie dat er vanachter in mijn body geen "gat" is om men body vast te pinnen, ik dan maar een kot geboord (klein beetje gefaald, maar toch in orde). Maar ik vind dat men body er niet op "past". Is het normaal dat de koelingkop met zijn randen de body raakt? (kan ie dan niet smelten na een tijd). Ook de uitlaat drukt tegen de body...

    Ga da ook eens vragen aan de man van de winkel als hij hem eens start, maar dat duurt nog paar daagjes.

    Ook zijn de stickers bijgeleverd voor de "pirate S2" ofzo, oke de standaard passen en ik heb een extra vel met hyper 7 tq sport op maar vond het een beetje raar.

    Ach het zijn prulletjes maar had het graag geweten...


    edit:

    Net nog iets ondekt, de motor die er op staat is niet de motor die je overal online vindt...[​IMG]

    Deze komt van een webshop en zie je duidelijk "Hyper 21 - Sport" staan

    Dit is de mijne :


    [​IMG]

    Hier zie je dus "Mach 28 - 6p". Ik denk dat dit een krachtigere motor is, op de doos staat ook .21 , 3 port.

    Het verward me een beetje allemaal, toch eens gaan navragen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2010
  11. RedHenk

    RedHenk

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    271
    Locatie:
    Bergambacht
    Is niet zo vreemd hoor dat er wat raak vlakken ontstaan.
    Maar kijk of alles goed gemonteerd is , de uitlaat met namen kan nog wel eens scheef gemonteerd zijn of niet ver genoeg in tussen rubber geschoven zijn , als dit in orde is kan je de kap pas maken.
    Hou altijd iets ruimte rond hete onderdelen.
    Nog een gratis tip :
    neem sileconen slang , doe er een tie-wrap door , en bind deze om je uitlaat om te voorkomen dat je kap verbrand tegen je pijppie !
    :proost:
     
  12. Banaan

    Banaan Guest

    Ah oke, is goed, vond idd al dat de uitlaat wat hoog stond terwijl de uitsparing wat lager ligt... Eens nakijken.


    Dat van de motor heb ik dus ook al gevonden. Op de doos staat er een sticker "Now improved power with the MAC 28 engine". Maar op de zijkant van de doos staat nog wel .21 3 port engine... :s. Mss zijn de nieuwste black editions met een sterkere motor, maar hadden ze nog genoeg dozen van de vorige :D.
     
  13. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Is hetzelfde met een revo brushless hoor, daar staat ook de gewone nog op met bijwerkingen van de mamba monster...
     
  14. Banaan

    Banaan Guest

    Ok, ik heb hem deze namiddag/avond helemaal ingereden. Heeft me ong zo'n 3 uur geduurd.

    Eerst uitleg gekregen van de winkel, die had hem afgesteld voor in te rijden en dan kleine demonstratie.

    Moest zo'n pulsjes gas geven en zien dat de temperatuur niet te hoog werd.

    Heb nu zo ongeveer een liter ingereden. Morgen rond 10 u ga ik terug naar de winkel om hem te laten afstellen. Kan ik morgen eens serieus doorrijden :p. Zie er naar uit!

    Mmh de geur van nitro alleen al is zo tof!:p
     
  15. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    haha super... :D

    laat ons weten hoe het gegaan is...
     
  16. Bkman

    Bkman

    Lid geworden:
    12 apr 2009
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Herwijnen
    ingereden met 1 liter????????
    Bij 5 liter misschien, maar niet bij 1 liter
     
  17. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tuurlijk.. 1 liter is meer dan voldoende.. Het inloopproces duurt ongeveer 30~60 minuten, daarna kan de motor afgesteld worden zodat hij maximaal presteert. De volgende 2 a 3 uur zal de motor zich zetten en de onderdelen optimaal op elkaar inslijten, waarna hij een standtijd heeft van 30~80 uur, afhankelijk van de afstelling, brandstof, onderhoud etc...

    Maar 1 liter voor het inloopproces is meer dan voldoende..
     
  18. Banaan

    Banaan Guest

    Ah ik dacht toch al dat 1 liter voldoende was;).

    Oke, had hem dus laten afstellen in de winkel, vind het wel raar dat hij het op 5 a 10 min al gedaan had... Hij had hem nog net iets te rijk ingesteld waar ik best eerst een paar tankjes nog zo op rijd. Daarna mocht ik hem zelf wat scherper stellen.

    Thuis aangekomen, ff gereden , viel ie stil. Kreeg hem niet meer gestart. Ik had in de winkel al een verse gloeiplug gekocht omdat deze bij het inloopproces al kon verslijten. Dus ik ff nieuwe gloeiplug erin (oude brandde niet zo fel meer), kreeg ik hem nog niet gestart. Toen heb ik de stationair wat armer ingesteld en toen werkte hij weer! Heb toen nog zo'n 2 a 3 tankjes gereden maar toen moest ik voort...

    Heb wel al 1 keer in het bos gereden en dat was best heel tof :p. Maar ik moet nog een beetje gewend worden aan al die kracht! :D.

    Men motor verbruikt wel heeeel veel. Op een kleine 10 minuten was hij al leeg.

    Binnenkort ga ik een humppack, temperatuursensor en nog wat andere prullen bijkopen. Zit nu een klein beetje in geldnood :p, maarja dat is het allemaal wel een waard!

    Nog een vraagje!: Hoe kan je weten of je motor nog genoeg compressie heeft, want bv toen ik de gloeiplug eruit haalde kon ik verassend makkelijk aan de trekstarter trekken, weinig weerstand...(met gloeiplug natuurlijk minder).

    En is het gezond om heel je tank leeg te rijden (dus totdat hij stilvalt)?ยต

    Ahja ,nieuwe zender en servo's gaan er ooit ook nog komen, had in het bos wat problemen met het sturen, hij reageerde op verre afstand zo te zien niet direct...
     
  19. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Bij een ltr zal de motor nog wel niet helemaal los zijn maar kan inderdaad wel begonnen worden met het wat scherper stellen van de motor. Je kunt bij ieder tankje de HSN 1/8 indraaien zodat de motor op het einde rechte stuk(+/-35mtr) 2tact.

    Wat de compressie betreft als de plug eruit is, het klopt dat het dan minder is. Logisch want de motor bouwt dan geen druk op.

    Tankje leeg in 10 min is ook heel normaal.

    Tankje leeg rijden is niet zo verstandig, de motor gaat armer lopen dus weinig smering. Ook kan het je plug stuk maken vooral als je net nog even volgas hebt. Proberen te mijden dus.

    Een humpack gaat al een hele verbetering zijn, de servo is dan iets sterker en vele malen sneller dan het accubakje waar je nu mee rijdt.
    Als je in het bos rijdt kun je misschien je servosaver iets strakker zetten.
     
  20. Banaan

    Banaan Guest

    Mmh, nog een vraagje. Ik merkte net als ik paar keer volgas gaf, dat hij niet meteen naar stationair gaat, maar een 4 a 5 seconden nog wat in toeren blijft "hangen" en dan plots zakt.

    Dus ik dacht, de LSN wat rijker zetten (1/8ste slag, etc..) het werkte niet echt, na een tijd viel hij gewoon stil... De stationair dan maar terug wat armer gezet, maar toch blijft hij nog altijd wat in toeren hangen na ff volgas te geven...

    Als ik het niet opgelost krijg ga ik wel eens terug langs de winkel, maar alle tips nu zijn welkom ;)

    Denk dat men batterijen ook al zo goed als op zijn :( (hoewel ik op elke batterij nog zo'n 1,2 V meet...) want soms reageert hij niet op men gas, sturen gaat altijd nog wel..
     

Deel Deze Pagina