Nieuw lid, en dan ook nog eens een leek.

Als eerste moet je gaan beslissen welke modus je wilt gaan vliegen zoals jij schets wil je modus 1 gaan vliegen op pagina 18 staat hoe je dit kunt doen.
Daarnaast kun je je functie omkeren kijk op pagina 90 daar staat beschreven hoe je de functie kunt reversen

De MX 20 is een zender waarbij je veel moet instellen ik heb toevallig de MX 20 van een collega hier liggen omdat hij er niet uitkomt met het programmeren
zender ziet er goed uit maar complex dus je hebt de handleiding echt nodig.

Ik weet niet waar je woont maar misschien is er iemand op het forum die je wilt helpen om de zender bedrijfsklaar te maken.

Laatst bewerkt:
oei nu dacht ik dat dit modus 2 was enzo ingesteld ook had zo eens een diagram tegen gekomen over de verschillende modussen maar nu vind ik da nie meer terug

ja pffff ben weeral ergens aan begonnen, heb hem nog maar en al goe verkeerd bezig
ben van belgie dus ik denk dat die kans echt heel klein is dat er hier iemand zal zijn die een mx-20 heeft en me wilt helpen

blijkbaar toch nie zo simpel
ps op pagina 18 zeg je. wil dat dan zeggen dat ik de zender even moet demonteren aan de achterkant?

Ik wil je wel helpen via de mail voor zo ver het kan want ik heb hier ook een 20 liggen dus is dat wel te doen desnoods met foto's ik stuur je een PB met mijn mail adres.

en ja waarschijnlijk moet je de schroeven draaier hanteren.

mischien ook alles even een update geven
dan kan je overgaan naar nl tekst en gesproken taal als je dat wilt
o je moet dan ook je ontvanger updaten met de nieuwe filmware

zeer interesant aanbod bedankt

ivm die update dit is al voor een deel gedaan de zender heeft de engelse 1.2 update nu aanboort en mijn volgende vraag ging zijn of een nederlandse handleiding gemakkelijker zou zijn

de ontvanger heeft nog geen update gekregen daar heb ik nog niet naar gezien zou handig zijn movht ik ondertussen weten wat de laatste versie is dan doe ik dat ook al meteen

voor de nederlandse wacht ik op jullie mening

@Psygho (Emil) heb een vraagje voor jou
heb sinds vandaag de mx20 in mijn bezit maar zit nu met de vraag of ik die linker joystick nu niet moet aan passen zo dat ze helemaal naar beneden staat want als ik nu start gaan alles op full ik moet er rekening mee houden dat ik de linker joystick naar naar beneden druk maar als ik ze los laat gaat die dan automatish in midden positie staan ?

Als je niet met de naza, of iets anders vliegt met altitude hold, waarbij in het midden dus altitude hold is, zou ik hem snel "ombouwen" naarde schuif, zoals het normaal ook is met heli's en of vliegtuigen..

Dit is ook voor mij de eerste keer, vanwege de naza dat ik zelfcentrerende sticks gebruik..

ah dat is het hem juist. het is de bedoeling om binnenkort met de naza ook te vliegen (word komende week besteld) op termijn moet het mogelijk zijn ongeveer 2 a 3 multicopters te kunnen sturen met een zender

dus als ik je goed begrijp is het best de zelfcentrerende sticks te laten zoals ze zijn ?

Nee!
Enkel is het een optie op de NAZA. of andere gevallen welke me thet zelfde princiepe werken.

Heb je dat niet? Dan gewoon op de ratel/schuif!
Zeker als je meerdere quads en flightcontrollers wilt bedienen, is zelfcentrerende stcks GEEN goed idee... Nogmaals, he tis ene expiriment van me met de NAZA. Zelf zou ik anders NOOIT zelfcentrerende stick geruiken op een quad,of heli, of vliegtuig (zwever daar gelaten)

ah oke nu ben ik voor dat stuk al mee dus nu moeten we dus de achterkant gaan opensmijten maar de vraag is maken in mode 1 of 2? ik dacht op 2 maar nu blijkt ik het verkeerd voor te hebben de bedoeling is dat ik wil als de linker stick kan gebruiken voor te stijgen (trhotle) en dacht ik daarom dat het beste was dat die linker stick naar beneden gezet moet worden

Kijk even in mijn bouwverslag (naza f350/450 en de f550)voor de mode uitleg, en de bijbehordende sticks, en gekoppelde functie.
Dan weet je zo welke mode jij weil vliegen..

Kan het hier wel uit gaan leggen, maar daar staat alles ook in.. dus ik verwijs je daar heen..

Je zender kan je software matig instellen op mode 1 tm 4. Dus dat scheelt alweer....

Maakt dat wat uit ?
Niet lullig bedoeld, maar das een persoonlijke keus, en smaak...
Hier heb ik leren vliegen(tuigjes) in mode 1, en dus de heli / quad vlieg ik in mode 3

neen natuurlijk maakt dat niet veel uit maar was gewoon nieuwsgierig
en heb je dan de Throttle sticks visueel naar beneden gezet dan?

Geen probleem hoor ;)
Ja ik vlieg niet met een "getrokken stick" (stick in uit positie naar boven)
Gewoon stick naar benee van het gas is idle, en volledig omhoog is dus full throttle...

Geen probleem hoor ;)
Ja ik vlieg niet met een "getrokken stick" (stick in uit positie naar boven)
Gewoon stick naar benee van het gas is idle, en volledig omhoog is dus full throttle...

dus je Throttle stick komt niet naar het center? hoe doe je dat in je zender dat is nu juist wat me bezig houd

hello iedereen
vandaag mijn DJI F-550 binne gekregen met de woo-m net klaar met het monteren
alles werkt nu juist nog een goeie intelling vinden om samen met de mx20 te werken

al vrees ik nog steeds uitleg te wensen over die veer van het trotthle eruit moet of niet

Back