Nieuw speeltje, CSF411

Haha, nee, daar test ik mijn bootjes:

De draaibank staat gewoon in de garage... dat dan toch nog wel...
 
hihi, alleen maar mancave dus :) Ben wel blij met de luxe van een werkplekje. Maar alles is toegelaten! Zal wel lekker ruiken in de badkamer onder de nitro dampen ;)
 
Oh... Dat was 5~6 jaar geleden.. vóór mijn meissie naar NL kwam.... En maar één keer...
 
Nou, bij mij heeft het weinig gescheeld. Binnenkort zal hij wel op gewone peut rijden ermee.
 
Zat er vd week ineens een motorfietsje in m'n mandje... :D
Vertel?

Binnenkort zal hij wel op gewone peut rijden ermee.
Dat zou voor die CSF411 nog niet eens zo heel erg onmogelijk zijn, als ik een manier wist om héééél veel koelribben op bijvoorbeeld een 6,5 cc viertakt te prutsen, want het ding heeft ruimte genoeg. Maar ik ben bang dat ik de warmte niet kwijt raak.
Alternatief een .28 tweetakt, zou ook moeten willen...

Maar zoals het is, denk ik dat het voorlopig gewoon Nitro blijft....
 
IMG_1330.JPG

Geen nitro, maar elektro én met gyro (sorry;))
 
Is dat die SkyRC zo te zien? Schijnt best heel aardig te rijden...
 
Yep, SkyRC SR5. Rijdt prima, maar de voorvering is veel te stug. Dat wordt dus nieuwe veren draaien, helaas. Maar goed, lekker knutselen hoort erbij. Je kent dat wel.:)
 
Joh... even naar de koopjes-hal... ik heb twee jaar terug voor 4 euro of zo een assortimentsdoosje met veren gekocht waar heel wat bruikbaars tussen bleek te zitten voor zulk soort dingen.


Dat vraagt, nee schreeuwt natuurlijk om een filmpje!!
 
Maar ben nog meer voor de autootjes tot nu toe
Letterlijk de ENIGE overeenkomst tussen auto's en motorfietsen is dat het allebei rijd....
Qua sturen, dingen waar je op moet letten qua vering en afstelling, sleutelen, is het gewoon totaal anders.
Boutjes los of vast draaien is uiteraard hetzelfde, maar zo'n fietsje blijft niet recht op staan, om maar wat te noemen.
Vering is vering, maar motorfietsen stellen er toch heel andere eisen aan. Het verschil tussen voorvering en achtervering bijvoorbeeld, is op zijn minst "opvallend" te noemen.
Dat je niet kunt stoppen, is ook iets waar je aan moet wennen, en "effe snel uitwijken of richting veranderen" is er ook niet bij, dus je moet écht heel erg vooruit denken, en van te voren weten waar je heen wilt (als je tenminste een parcoursje af wilt leggen) want bij bijvoorbeeld een bochtencombinatie is de eerste bocht verkeerd aansnijden voldoende om de rest van de bochten flink in de soep te laten lopen.
Crashbestendigheid is ook zoiets: je moet focussen op "niks raken, niet vallen", en over het algemeen ga je sneller door rustiger aan te doen.

Persoonlijk vind ik het stukken leuker dan een autootje, want je kunt eigenlijk niets compenseren met bruut vermogen of agressief rijden.
 
Dat zie ik ook wel. Wss beetje zelfde reden dat ik nooit speciaal aangetrokken van tot heli's of vliegtuigen bv. Maar kvind heel cool ding en mechaniek.
 
Ik heb lang plezier gehad van mijn Graupner fietsje. Was zonder gyro maar reed gewoon goed. Weliswaar reed ik ermee op een vliegbasis met plenty ruimte en harde vloer. Niks moeilijks aan en zelfs stapvoets bleef hij overeind. Hij haalde zo`n 30 km/h.
 
Dat ding reed destijds inderdaad verrassend goed. Ik heb de mijne destijds totaal versleten (glijlagertjes in het vertragingsmechaniekje waren volledig uitgelubberd dat de tandjes over elkaar ratelden).
Maar bij gebrek aan ruimte hoofdzakelijk op straat gereden (dus alle snelheid er uit halen en een bochtje draaien "op de vierkante meter" bij wijze van spreken), en het was nog verrektes lastig om dát onder de knie te krijgen... Daar heb ik heel wat acculadingen aan gespendeerd, voordat me dat goed en trefzeker lukte.
Op het grote parkeerplein kon inderdaad iedereen er mee rijden.

Maar als je er per ongeluk iets frontaal mee raakte, stond gelijk het voorwiel naar achteren gebogen, want dat frame was niet heel erg sterk....
 
Het beloofde filmpje:

Voorlopige conclusies:
- stabiel
- stevig :D
- ESC makkelijk met zender te programmeren
- voorveren te hard (geen demper)
- achterdemper heeft dikkere olie nodig
- op NiMH/2S lipo prima (schaal) snelheid
- op 3S lipo wheeliend strepen trekken
- stuurdemper “nodig”

Belangrijkste conclusie: vette lol!!! :thumbsup:
 
Vraag je om een filmpje, krijg je een professionele videopresentatie... :D :D :D


Mooi gedaan! Gaaf filmpje! Ding is superstabiel inderdaad, dat hoef ik met de mijne allemaal niet te proberen....
 
Back
Top