Nieuwe auto start niet

Onzin; ieder kind kan met RC auto's leren omgaan, ook nitro auto's... Mijn zoontje van net 13 stelt zo een motortje af; geen enkel probleem voor hem...
Werkelijk iedereen kan met nitro's omgaan als hij maar de tijd neemt en geduldig is...

Dat zijn kwaliteiten die een rc man zowieso moet hebben :mrgreen:
Anders wordt ieder type rc apparaat al snel een vliegtuig of duikboot ;-)

Ik had het meer over dat sommigen de kunst van het fijn afstellen gewoon niet doorkrijgen..
Bij ons in de club weet ik er 1 waarbij anderen hem vaak op zijn niet goed afgestelde motor wijzen, hij dit advies in de lucht slaat, waardoor de motor in de lucht afslaat...
dan stelt hij hem af, naar zijn idee, en dan hoor je weer in no time dat hij niet goed zit met zn afstelling

Nu zit de beste man doorgaans aan de rijke kant, dus de motor overleeft het best lang, maar afslaan is bij een vliegtuigmotor altijd reden om even tijdelijk in paniek te schieten :mrgreen:
Voor deze man zou electro echt een uitkomst zijn, dan kan hij gewoon vliegen ipv om de haverklap zn vliegtuig repareren..

Maar ik ben met je eens dat dit de eerste is die ik tegenkom..
de meesten zijn er redelijk snel achter waar ze op moeten letten, de echte finetuning krijgen ze dan vanzelf een keer oor voor

En vergeet niet dat uw zoontje een goede leerschool heeft..
Als vaders er vaak mee bezig is, krijg je als kind verschrikkelijk veel mee, en heeft hij een voorsprong op een wat ouder iemand die er blanco instapt

Het probleem zit niet in de materie maar de wil om een materie eigen te maken zoals met alles in het leven.

Het weigeren te lezen van de handleiding, het weigeren ons advies op te volgen (hoe simpel ze ook zijn) samen met de opmerking dat hij niets wilt leren en dus ook geen school bezoekt zegt al genoeg over de inzet om uberhaupt iets te leren. Ook zijn manier van schrijven zegt al genoeg dat hij niet eens de moeite neemt om schrijffouten te herstellen. Overigens denk ik dat eerder de Engelse taal van de manual zijn probleem is dat hij het niet begrijpt.
Met de indruk die ik gekregen heb zal zelfs vakkenvullen bij de LIDL te moeilijk zijn....

Maar wat hier speelt geldt voor alle rijders die anti-nitro zijn. Een deel spreekt niet eens uit ervaring en kunnen er dus eigenlijk niets over zeggen en een deel spreekt uit ervaring maar hebben niet de kennis opgebouwd (of de wil om die kennis op te bouwen) om te leren wat een motor hun verteld. En ja, een biscale benzinemotor is aantrekken en lopen zoals bij electro de stekkers erin en rijden maar ook dat gaat niet altijd getuige dit forum en dus ook daar moet je de fout kunnen opsporen.
Daarom is het altijd verstandig om als beginner iets te kopen bij een winkel in de buurt en eventueel een club of meetingen te bezoeken waar de hulp met alle liefde aangeboden wordt en door het live handelen ook beter te leren is.

nou sorry engels kan ik wel goed school heeft mij verpest.
En ja ik neem er niet genoeg tijd voor en dat zou ik wel moeten doen.

En even ter aanvullen ik ben één van de leiding gevende bij de kassa maar het klopt met dit gedrag wat ik hier toon zou ik inderdaad bij de lidl moeten zitten.

en voor de spelling ik weet hoe ik het zeg alleen het in praktijk brengen/typen is moelijk voor mij maar dat zou wel aan mijn problemen liggen.

nou sorry engels kan ik wel goed school heeft mij verpest.
En ja ik neem er niet genoeg tijd voor en dat zou ik wel moeten doen.

En even ter aanvullen ik ben één van de leiding gevende bij de kassa maar het klopt met dit gedrag wat ik hier toon zou ik inderdaad bij de lidl moeten zitten.

en voor de spelling ik weet hoe ik het zeg alleen het in praktijk brengen/typen is moelijk voor mij maar dat zou wel aan mijn problemen liggen.

ey nooit gehoord van een spellingscontrole? ten tweede deugt je zins opbouw niet, een d-tje of t-tje verkeerd of eens een lettertje vergeten of foutief valt niemand over.
ik hoop dat je erg tevreden bent met je job want veel verder zul je met deze houding niet komen.

Dus graag even je toon aanpassen als je nog verdere hulp wil.

nee dat heb ik gedaan alleen hij blijft maar uitslaan op een bepaald punt als ik net 10 minuten gereden heb.

dus ik denk ik zal er nog maar een litertje nitro erdoorheen rijden en dan maar kijken wat het doet mishien loopt ie dan beter wat er in bovenstaande berichten vermeld werdt.

Is die dan niet te heet? Of misschien nog een stukje indraaien?

Overigens zit er voor normale begrippen een vrij primitieve carburateur op, dat motoren kunnen afslaan bij een wat langer stationair is normaal. Je moet er ook meer rijden ;)

nou ik zal een foto neerzetten ja maar hij slaat ook af als ik uit een bocht kom en in de bochten hier wil je geen gas geven :p

Ik heb het hele topic eens doorgelezen.

En als alles in dit topic nog geen oplossing geboden heeft denk ik dat hij stuk is.
Jammer, maar helaas.
nieuwe kopen en door bart-banaan laten afstellen

:evilbat:

full

full

roelof ik weet niet als dit helpt maar ik zal nog een beter filmpje van mij rijdent kijken als ie dan nog afslaat.

Jordi

Laatst bewerkt door een moderator:
wonen er geen kleiine kinderen in de straat bij jullie??? ik zou zoiezo savond niet meer rijden en je geeft veel te veel gas voor een niet ingelopen motor... wat begrijp je niet aan het woord INLOPEN???

@Roelof....Gaat nie via tapatalk :), zou denk wel lukken via me browser.

Ps. Ben een leek op het gebied van nitro, maar goed loopt je motor niet. Volgens iedereen in dit topic moet je de motor nog goed inlopen. Dus doe wat met het advies....succes.

Verstuurd van mijn GT-I9300

is als het goed is gewoon youtube :P
en ja ik geef soms wel gas maar in de cd die ik erbij kreeg mocht dat na 5 tankjes wel gedaan worden en het is niet langer dan 5 seconden want dan rijd hij de straat uit :P

Back