Nieuwe auto start niet

ja klopt ik zetten hem ook op de fabrieks instellingen iets meer dan 7 halfe slagen en dan zal ik nog maar wat nitro erdoor lopen

dus jij zegt dan je vanuit dat de hsn naald 7,5 slagen uit moet draaien??? en van de lsn naald ??? de lsn naald is altijd minder slagen uitdraaien en ik denk zelf dat 7,5 slagen uit wel een beetje veel is...

kijk daar zijn ze dan de kleine lettertjes... o zo belangrijk in de modelbouw.... maargoed stel deze afstelling eens in en begin dan helemaal opnieuw en je weet het als je goed een aandachtig leest dan kom je een heel eind... maar nogmaals ... is het niet slim om een keer bij iemand langs te gaan die je kan helpen??? je mag naar eindhoven komen maar denk dat de afstand niet al te interesant is... en zoals eerder is aangegeven ga terug naar de modelbouwzaak en vraag het vriendelijk... met vriendelijk zijn kom je ook een heel eind en wellicht willen ze dan ffe voor je meekijken...

Verkeerde fabrieksinstelling? Een manual praat namelijk nooit over een aantal halve slagen....

Mwha, met beide naalden op 3 / 3,5 slag (hele slagen) krijg ik bijna iedere motor wel aan het lopen. An sich draait de motor nog niet eens zo beroerd. Zo te horen een beetje rijk onderin, maar da's niet zo heel erg (tenzij je graag veel stationair draaiend stil staat)
Gebruik je nog steeds de originele plug? Het zou wel eens tijd kunnen worden voor een nieuwe (zeker als deze de inloopperiode van de motor heeft meegemaakt)

Praten we hier over en Carson Stormracer Pro?

Wat ik even snel in de manual kon vinden:

Factory setting of carburettor:​
With the following basic adjustment the engine starts immediately,
running perfect and rich enough.
• Idle stop screw: approx. 1 mm air gap;
• High speed needle valve: screw in completely, then open 4 full
turns;
• Low speed needle valve (linking): flush with the edge of the linking​
arm, then 1 full turn clockwise;

oke nu even vertaald voor jordicod:

hoofdsproeier helemaal indraaien en daarna 4 slagen uitdraaien

opneemsproeier: gelijk met de behuizing zetten (voelen met je vinger) en daarna nog 1 slag verder dicht... als je dat hebt gedaan dan maak nog ns een filmpje en dan kunnen we je weer verder helpen...

Dit is wat er in de online manual stond. Auto en motor zien er bijna hetzelfde uit dus ik ga er ook van uit dat het hetzelfde is.

Dacht ik ook en had al een mooie manual gevonden op youtube, tot ik nog eens goed las:
Hoi ik weet nu ook waarom die niet goed starte ik ging naar een modelbouw zaak en die zij dat de waar de gloeiplug dat klepje daaronder dat was kapot en naar beneden gevallen dus daarom deed hij eht eerst niet starte wel maar ging ook direct weer uit heb een nieuwe gekocht meteen bij een andere zaak ik heb nu een carson model sport..
Ik geef toe, je moet er een beetje moeite voor doen, maar het staat er echt,
Enig zoekwerk leverde tenslotte inderdaad de Carson Stormracer Pro als enig mogelijke kandidaat op (aangezien Carson Modelsport de naam van de fabrikant is en niet het type van de auto)

ah... die had ik ff gemist ..

hmmmmmz, misschien alle 9 (NEGEN??? ja 9) pagina's nog eens ff opnieuw doorlezen. Kijken of ik nog iets gemist heb...

Pas je op dat je van al dat lezen niet in slaap valt? :p ;-)

fabrieks instellingen is een goed uitgangspunt, echter zou de lsn fabrieks af goed moeten staan. Ik zou zeggen blijf van de naalden af en ga terug naar de winkel. Je bent nu een liter verder en misschien wel toe aan een nieuwe gloei plug en afstellen is goed weten wat je doet. Een verkeerde afstelling is schadelijk.
Een goede winkel levert deze after sale service graag en vaak ook kosteloos.
Vraag de mensen acter de balie of ze willen controleren of het een instelling is of je plug. Die naalden zijn voor een kenner in 5 minuten afgesteld en een plug is een paar euro
Just my 2cts

oke eff niet online gewwest meteen 2 nieuwe pagina's.

morgen de goede fabrieksinstellingen eropzetten en die jullie handen van carson klopt.

ik kan engels ... en eindhoven is niet zo ver dichterbij dan friesland/groningen

Jordi

Back