Nieuwe auto start niet

Met teveel gas bedoelen ze teveel toeren.

Dan kan die cd 100x zeggen dat het kan, als jouw motor zelf wat anders zegt, moet je dat niet doen.
Ga alsjeblieft bij een club of medehobbyist langs.
Of een zaak, maar dan ben je waarschijnlijk ff wat geld kwijt

Geloof me, dat gaat 30 pagina's onzinnig gezeurschelen waar compleet niemand wijzer van wordt
Zolang je niet doet wat hier continu wordt gezegd, heeft het weinig nut dit draadje door te laten gaan...

Stel dat ding af.
Lees de sticky's (de topics die bovenaan de pagina staan, hierin wordt helemaal uitgelegt hoe je een motor af moet stellen)

Dat moet jij doen, met eromheen praten gaat die motor niet werken.
Sterker, als jij het niet doet, is die motor in no time kapot.
Nu ff serieus aan de gang, stel dat ding af.
We zijn al een pagina of wat verder, en practisch gezien heb je alleen 1 schroef een kwart verdraait. Verder heb je nog niets geprobeert of gedaan.
Doe wat. Anders gaat dit draadje op slot, ik heb geen zin in een topic vol gemopper en gescheld

Met teveel gas bedoelen ze teveel toeren.

Dan kan die cd 100x zeggen dat het kan, als jouw motor zelf wat anders zegt, moet je dat niet doen.
Ga alsjeblieft bij een club of medehobbyist langs.
Of een zaak, maar dan ben je waarschijnlijk ff wat geld kwijt

Geloof me, dat gaat 30 pagina's onzinnig gezeurschelen waar compleet niemand wijzer van wordt
Zolang je niet doet wat hier continu wordt gezegd, heeft het weinig nut dit draadje door te laten gaan...

Stel dat ding af.
Lees de sticky's (de topics die bovenaan de pagina staan, hierin wordt helemaal uitgelegt hoe je een motor af moet stellen)

Dat moet jij doen, met eromheen praten gaat die motor niet werken.
Sterker, als jij het niet doet, is die motor in no time kapot.
Nu ff serieus aan de gang, stel dat ding af.
We zijn al een pagina of wat verder, en practisch gezien heb je alleen 1 schroef een kwart verdraait. Verder heb je nog niets geprobeert of gedaan.
Doe wat. Anders gaat dit draadje op slot, ik heb geen zin in een topic vol gemopper en gescheld

jammer dat je dat zo zegt want ik ben wel bezig geweest vanmiddag alleen je hoorden het resultaat net en geloof me hier in deze buurt ken ik niemand of is niemand die hier iets doet en op me scooter naar een andere stad lukt ook niet egt gooi er maar een slotje op

Als je de hoofdsproeier een kwart slag verder opendraait en je zorgt dat de motor niet zoveel toeren draait, dan gaat het inlopen wel goed. Gewoon geen hoge toeren laten draaien.
Straks (na 1 liter brandstof) kan je dan steeds meer gas gaan geven totdat de motor maximaal presteert. Als de motor niet maximaal presteert, dan draai je de hoofdsproeier in kleine stapjes van 1/8 slag dicht totdat hij wel makkelijk doorloopt in de hoge toeren...

Ligt het aan mij of zijn er meer die de motor bij het oppakken niet zuiver vindt klinken?

@ jaap we kunnen het wel blijven uitleggen maar de stickies zeggen het duidelijker voor hem dan dat wij het zeggen de stickies zijn met plaatjes en al dus makkelijker kan niet!!!

dat kan ook aan mijn mobiel liggen.

ik zet morgen een ander filmpje erop waar ik hem ook probeer af te stellen

en ik film dan met een normale video camera.

ps. hpiracingfreak ik zeg nu al ik doe echt me best om het te begrijpen maar tekst uitleg is niet me beste kant ik leer beter door te doen.

zoals mensen al zeiden waarom ga je niet een keer bij iemand/een vereniging langs???? hier een link naar een zeer duidelijk filmpje over het afstellen... alleen de fabrieksafstelling is anders dan wat er in het filmpje getoond wordt denk ik... maar voor de rest is het het zelfde...:

[media=youtube]UgcsspHeg1g[/media]

edit: in het filmpje geven ze ook precies aan hoe een goed afgestelde motor klinkt optrekken enzo en hoe het geluid is als de LSN te rijk/te ar mstaat en de HSN te rijk/te arm staat onder het onderwerp ''engine conditions''....

Laatst bewerkt door een moderator:
En het is zo simpel.
Mijn verkoper hielp me vroeger nog wel eens ook ik heb het moeten leren en jawel deze deed dat geheel gratis. gewoon op de fabriekstand inlaten lopen ca. 1,5 liter en dan door de winkel even fijntunen. maar ja dan moet je niet de winkel binnen stieren met kl*te motor en t*ringz**i gewoon even vriendelijk vragen doet meestal heel veel.
ga op deze manier door en je staat volgende week bij de verkoper voor een nieuwe motor die dan ook maar 2weken meegaat en prut is.

Heren, houdt eens op over spelfouten...
Dat is nu zo vaak voorbij gekomen en begint nu een beetje storend te worden
Het is nu iig leesbaar, hij toont zijn wil in ieder geval.

Wat ook wel eens helpt in de winkel als je teruggaat met een onwillige/overleden motor: Zelf het boetekleed aandoen..
zo van: joh, ik zal het vast ergens niet goed gedaan hebben, maar ik snap echt niet wat..
En dan natuurlijk niet opeens twee tellen later alsnog omslaan en gaan gillen. Grappig hoeveel behulpzamer ze worden als ze doorkrijgen dat je ze niet meteen het vel over de oren trekt als ze 1 dingetje verkeerd zeggen

Bij mij haalden ze toen een keer de motor uit elkaar, en konden ze aan de verkleuringen aan de binnenkant zien dat de motor veeeels te hoge temperatuurpieken had gehad, en waarschijnlijk over zijn toeren is gegaan.
Weer een les rijker, toen toch maar een governor erop gezet (apparaat om de toeren op 1 gelijk toerental te houden, dit is op heli's erg prettig)
Sindsdien geen last meer.

Zelfde met een gebroken koppeling
ik snapte er geen fluit van, in een heli zijn dit stalen apparaten zonder veren of iets dergelijks, en hij was gewoon doormidden
bleek dat door het verkeerdom aanslaan van de motor zoiets kan gebeuren.. En dat was inderdaad een keer gebeurd...

ja en dan staat ie op fabrieks instellingen in dit filmpje.

ik heb nu nog alleen de idle schroef verdraaid

Met de idle schroef bedoel je de stationair schroef, waarmee je het gat in de carburateur groter en kleiner kan maken?

De schroef die de anderen hier verder graag nog aangepast willen zien, is de grote schroef, oftewel de HSN (high speed needle) oftewel de hoofdnaald
Deze bepaalt in grote mate hoeveel brandstof er richting de zuiger gaat

het-afstellen-van-een-carburateur-van-een-model-race-auto

De schroef die bedoelt wordt staat in het eerste plaatje als "main needle" omschreven..

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de LSN indraait gaat de stationair ook omhoog maar is er wel de kans dat je hem te arm zet bij het optrekken.

Aangezien de motor vrij moeilijk op toeren komt als hij even stationair heeft gedraaid, zou dat wel eens een hele verbetering kunnen opleveren.

oke dan ga ik die iets open zetten kijken wat het word ik leg het hele gebeuren op film vast dus als je het kijkt of niet kan je dan zeggen wat ik fout doe misschien :P

je hoort zoiezo aan het stationair geluid dat de motor nog niet is ingelopen...

oke ...

zoek in je manual/gebruikshandleiding :

fabrieksafstelling carburateur/carburetor factory setting

meestal zeggen ze dan helemaal indraaien (niet strak gewoon tot hij stopt en dan niet doordraaien) en dan bijvoorbeeld 3.75 slag weer opendraaien... enne ik hoop dat ik niet de fabrieksafstelling op google zelfs voor je op moet zoeken he???? als je ineresse hebt in de hobby dan moet je daar ook interesse in hebben anders is dit toch niet jouw hobby!!!;)

Back