Nieuwe Logo 700 !

Motor pinion niet te strak tegen de maingear staan ? , hierdoor kan de vrijloop zwaar gaan lopen .
Voor de rest kun je weinig verkeerd in elkaar zetten .
De 2 ringen bij de vrijloop ook in de juiste volgorde gemonteerd ?
 
Er zit een mm speling op de main gear en pinion.

Wat ik later op de dag nog even begreep, is eigenlijk gewoon de machine eens met bladen en al goed optoeren voor een paar keer.
daarna moet 't spul wel een beetje gezet zijn en beter gaan lopen.

verder kan ik ook niks bedenken, alles precies volgens handleiding gebouwd.
 
Hoi Sven, je moet de heli invliegen, dat klopt, en dan zou alles veel beter en soepel lopen, had ik bij mijn Gaui ook een een maat bij een Logo 690 ook, ... is 1 mm tussen motor-pin en main-gear niet een beetje veel, zelf zet ik alles los in elkaar en draai de main-rotor een paar keer rond, dan heb je rond 0,1 mm speling, dat is in mijn ogen genoeg, succes met de maiden en houd hem heel .
 
Hoi Sven, je moet de heli invliegen, dat klopt, en dan zou alles veel beter en soepel lopen, had ik bij mijn Gaui ook een een maat bij een Logo 690 ook, ... is 1 mm tussen motor-pin en main-gear niet een beetje veel, zelf zet ik alles los in elkaar en draai de main-rotor een paar keer rond, dan heb je rond 0,1 mm speling, dat is in mijn ogen genoeg, succes met de maiden en houd hem heel .

Hoi Uwe,

Dit had ik inmiddels ook begrepen.

Heb wel nog even gear-mesh aangepast, was er ook niet helemaal gerust op en heb 'm eigenlijk strak in de main gear gezet. Zo omschrijft de manual het ook.
Deze overbrenging vertrouw ik nu wel.

Verder nog even de tail-box een keer los gehaald en nog een likje gear-lube gegeven.

Heb wel 't idee dat het allemaal steeds soepeler gaat lopen inderdaad.
Denk dat 't na een paar vluchten vast best word.
 
dat denk ik ook, dat het na een paar vluchten beter word,
en je gaat ook wennen aan dat nieuwe spul,
veel plezier nog Sven ... en houd hem heel !
 
steeds fijner

vorige week samen met 2 vliegmaatjes waarvan 1 ook een logo 700 vliegt een beetje aan het fine-tunen geweest.
Vond de staart nog niet strak genoeg en hij was me wat te " lief " met de stuur-bewegingen.

Dankzij de uitgebreide settings van Vbar-Pro en in combi met de V-control waarmee je op 't veld makkelijk kunt aanpassen, vliegt de machine nu erg fijn.

Ook de nieuwe Scorpion regelaar in combi met de stock Scorpion motor en de link met Vbar werkt fantastisch

Maar ik wil er nog wel een set VTX op hebben, er zat bij namelijk RT bij de combo-kit.
Heb er wel geloof in dat die VTX nog lekkerder vliegt.

Complimenten voor Mikado, ze hebben een hele mooie strakke machine gemaakt.

Ga m'n logo550 nog wel weer opknappen, maar ben bang dat ik vaker de 700 pak dan de 550 ;-)

1k0.jpg
 
nee ik heb ze niet, ik had een combo kit via Heligear bij Mikado gekocht, maar daar zaten RT's bij.

Ik wacht nog even tot de VTX557 voor de logo 550 ook eindelijk eens in europa verkrijgbaar zijn, en dan wil ik tevens de 697's voor de 700 hebben.

vind 't alleen raar dat ze er in amerika al lang mee vliegen, maar nog steeds dus niet hier in europa zijn ( de 557's bedoel ik )
 
Hallo Sven, ik ben niet veel op het forum maar zag dat jij Rotortech main blades had. Ik kan hier niet even andermans bladen lenen om te kijken hoe deze vliegen. Ik heb een oud setje RTs en deze zijn 184gr. Mijn vraag is wat is de lengte, het gewicht en waar zit het zwaarte punt van het gat (in cm) van de RTs. Bij voorbaad dank. Gr Frans.
 
Even graagje aan de Logo 700 piloten:
Als je nou de Scorpion 4525-520Ultimate gebruik MOET je dan de 200A regelaar als tribunus 200A gebruiken of kan dit ook met de 120A/160A 12S regelaar van een ander merk (lees goedkoper,maar wel goed) Flyingskills Soft 3D
Graag jullie advies
 
Back
Top