hallo Piet,
Ik zou niet hoger gaan dan 60bar. De slangen zijn n.l. de zwakste schakel.
Ik gebruik standaard 4mm polyamide lucht slangen van het merk Legris. Deze gaan kapot bij 110bar bij 20graden olie temperatuur.
Als de olie warmer wordt, wordt de barst druk lager, dus ik ben op iets meer dan de helft gaan zitten. Ik heb deze slangen nog niet kapot gehad (klopklop).
Want als dat gebeurd, heb je echt zooitje en kun je de hele machine schoonmaken.
Daarbij heb ik 60bar gekozen zodat de hydro motoren een beetje power hebben. Als je elektrisch doet rijden, dan is 40bar meestal ruim voldoende.
Als pomp kun je het beste een Jung pomp nemen en de stuurventielen van Meinard (Duiste bouwer, gaan tot 35bar). R.o.n. heeft deze ook gebruikt.
Voor de rupsen zou ik geen Leimbach nemen, ik vind die niet mooi.
Damitz is veel beter. Deze zijn uit een stuk van gietstaal en breken niet.
Voor mijn kraan was ik 650Euro kwijt voor beide rupsen 140schakels in totaal.
De schakels zijn wel schaal 1:14, 52mm breed en een steek van 14mm.
VEROMA-SHOP heeft wel glasvezel versterkte schakels (raupe kette), echter daar heb ik geen ervaring mee.
Anders de Duitse forums afspeuren en daar verder informeren.