Nieuwe Walkera V120d02S v2

Ja en da n klinkt kollum nog veel verder dan Nieuw Vennep;)

Dat is het probleem van een gezellige club mensen op dit forum. Ontmoeten is vrijwel onmogelijk.. Ik heb regelmatig contact met Stef Stuntpiloot en ben er 2 keer geweest maar dan zit ik 2,5 uur in de auto. En weer 2,5 uur terug..

ik heb ook alleen op open veld met 4-5 gevlogen daarom weet ik dat hij dan jojoot , maar dat is logisch , maar met vliegen dat ene filmpje is met windkracht 4 en uitschieters tot 5 en hij kon alles dus ach ik weet dat hij geen problemen heeft met wind

Ja hij zal jojo-en. Maar ik heb de Genius CP en de 450 ooit beiden op 1 dag gevlogen in bft 4. Gek genoeg is de Genius dan stabieler. De 450 jojo-ed dan niet maar reageert op zijwind. De Genius jojo-ed maar heeft lak aan zijwind.

Dat is het probleem van een gezellige club mensen op dit forum. Ontmoeten is vrijwel onmogelijk.. Ik heb regelmatig contact met Stef Stuntpiloot en ben er 2 keer geweest maar dan zit ik 2,5 uur in de auto. En weer 2,5 uur terug..

ja ligt eraan waar iedereen woont naar NV en amersfoort en nootdorp is het maar goed een uur maar kollum wordt een heel ander verhaal:D

en dan is er nog de vraag bij wie kan je wel en bij wie niet vliegen

Helaas zit buiten vliegen er niet in vandaag. Ondertussen al aan het plannen wanneer ik naar Suriname ga om weer wat aan mijn huis te doen. De V120 gaat mee. Dat staat voor 100% vast. Ik ga dus de komende tijd kijken wat er het vaakst stuk gaat en begin langzaamaan wat spare parts te verzamelen. Die kan ik daar niet krijgen namelijk. Verder wil ik een koffertje en wellicht toch de Devo 7E. Ding is toch compacter en dat is bij op reis gaan handiger.
De Genius lipo's laden ook op de V120 lader. Makkelijk. Kan er nu 2 tegelijk laden. Straks even een rondje door de woonkamer maar.

verhuis je dan op den duur naar Suriname Chow??
of is het enkel een vakantie huis?
kun je ook een helipad in de tuin bouwen... :)

groet,
Hoogvlieger

Ja, de bedoeling is dat we over een paar jaar vertrekken. De tuin is groot genoeg om te vliegen met 250 sized. Als ik groter zou willen dan kan ik op het perceel ernaast vliegen.

De fundering en omheining ligt er al. Het perceel moet nu fors opgehoogd worden zodat deze droog blijft in regentijd. Dat ga ik dus ergens in november doen. Volgend jaar gaan we de muren optrekken..

fundering.jpg

Het bouwen kost tijd. Je kunt het niet op afstand doen en ik kan er ook niet fulltime gaan zitten nog. Dus ik doe steeds een beetje. Zodra het perceel opgehoogd is dan gaat het wel snel. Het "uit de grond komen" zoals ze daar zeggen is het meeste werk. Maar is ook niet erg. Ik zit er 2 maanden per jaar en daar ben ik al erg blij mee.

Hier een oudere foto. Ik heb een vaste ploeg mensen. Op deze foto is de boel uitgezet en wordt de fundering gegraven. Achterin zie je groen op een dijkje. Daar is water. Mijn perceel ligt dus aan een sloot.

fundering2.jpg

mooi :D

en dat water... bind je dan floats onder je V120D02s??? :mrgreen:

EDIT: ik denk er over om m'n solo pro te vervangen door een ''mini'' cp.
wat ik zoekl: niet al te duur, en moet kunnen werken met m'n 2801-pro zender.
is die 120 compatibel met alle Walkera zenders, of alleen met de DEVO lijn???

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan er beter voor zorgen dat ik met m'n rug naar het water ga staan als ik ga vliegen. Anders ligt ie in de sloot en daar wil je zelf liever niet in gaan liggen :)

Kaaimannen en slangen.. Ik heb al een dooie kleine anaconda (1,5 meter) gevonden op mijn perceel. Die is per ongeluk dood gemaakt door de graafmachine. Lag waarschijnlijk in het gras te slapen.
Anaconda's zwemmen ook. En je komt er ook wel boa constrictors tegen (tapijtslang). Die houden zich op in bomen op zoek naar vogeltjes.

tjonge... dat zou voor mij een argument zijn om juist NIET naar Suriname te gaan... ik HAAT slangen!!! :eek:
maar hoe voorkom je dat die kruipende wandelstokken je huis binnen glippen? :confused:

Het valt wel mee hoor. Ik mag geluk hebben als ik een slang zie. Verder verdwijnen ze vanzelf als er steeds meer mensen gaan wonen. Beste zorg je dat je rondom je huis de boel schoon houd. Geen bosjes en dingen neerzetten waar ze in kunnen. Wat ook helpt is rondom je perceel wat diesel strooien. En verder niet al je deuren steeds open laten staan. En horren plaatsen. Houd naast muggen ook slangen buiten..

ok... zal ik onthouden ;)
ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien, suc6 met de bouw!

mooi :D
idd genoeg ruimte om rond te tuffen met mini cp's :thumbsup:
EDIT: volgens mij raken we een beetje off topic:rolleyes:

Mijn buurman is mijn collega. Hij gaat voorlopig niet bouwen en wellicht sowieso niet bouwen. Op zijn perceel kan ik prima vliegen ook met groter spul.

Back