Nieuwe Walkera V120d02S v2

Hij maakt zo maar een piro ja.

Edit: zonder MB opgetoerd, deed ie het ook. Maaqr het ging te snel om te kunnen zien wat er gebeurde.

Toch moet je hier naar kijken(film het desnoods, knnen wij meekijken en kan je het op halve snelheid afspelen) want als je niet weet waar het vandaan komt is het alleen maar gokken en trial error.

Daan, ik zit met precies hetzelfde probleem, alleen een stukje erger. Ik heb de tail servo al vervangen (nog bedankt voor de tip, kreeg wel net als jij eerst een kapotte servo...). Dat hielp niets. Toen de tailgears vervangen (2 stuks) en dat leek heel even goed te gaan maar nu is het weer mis. Zodra ik throttle open, begint de heli oncontroleerbaar tegen de klok in te spinnen. Schijnt toch een probleem te zijn met deze heli want ik heb soortgelijke meldingen ook al gelezen op rcgroups.
Nu vraag ik mij af: in de doos van de V120 zitten 3 reserve gears. 2 voor het staartstuk (die heb ik dus vervangen) maar waar is die 3e voor? Zou kunnen zijn dat je die ook moet vervangen maar ik weet niet waar die hoort te zitten. Mijn vermoeden is een slippende as van de tailrotor waarbij het probleem niet bij de gears van het staartstuk zit maar bij de aandrijving bij de maingear (de andere kant van de as dus). Zou dat kunnen? Concrete vraag is dus ook: kan die 3e reserve gear hier iets mee te maken hebben en zo ja, hoe vervang je die?

Zou dat kunnen? Concrete vraag is dus ook: kan die 3e reserve gear hier iets mee te maken hebben en zo ja, hoe vervang je die?

Die zit bij de maingear

hier hoe te vervangen

[URL="
V120D02 Repair of Tail Boom's Front Drive Shaft Gear, Part-1 - YouTube[/URL]

En hier zit in 99 % ook het probleem het is allemaal ieniemienie en de shaft past eigenlijk maar op 1 manier en trek je er redelijk snel uit bij vervangen en moet ook precies weer terug alleen zie je als je de heli dus niet uit elkaar haal of dit correct gebeurd,

Is geen heli euvel maar een in elkaar zet euvel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi B4,

Die derde gear is voor de koppeling naar de main gear. Je vervangt hem door het onderstel en de main gear eraf te halen, dan het metalen plaatje los te maken en de staart los te halen. Zou kunnen dat die slipt bij jou. Dit kan ook komen doordat het gat rond is gemaakt door de as.

Ja, dat las ik op rcgroups. Dank voor de tips, ik ga er mee aan de slag. Ik laat nog weten of het is gelukt.

Ik volg het rcgroups topic op de voet en het probleem wordt eigenlijk altijd veroorzaakt door 1 van de gears...
Als je veel trucs oefent ga je crashen en de gears gaan er aan. Als je dit wilt voorkomen kun je de slipper clutch overwegen.
Tís verder geen heli probleem zoals David al zegt. En torque tube blijft hier nu eenmaal gevoelig voor..

@daan en b42fdw

Wat ook een mogelijkheid is check of de collar op de mainshaft vast zit dus geen speling als je aan de mainshaft trekt, als je mainshaft namelijk zakt dan maakt hij soms of helemaal geen contact met de gear van je tail. En slijten je gears als een razende

@daan en b42fdw

Wat ook een mogelijkheid is check of de collar op de mainshaft vast zit dus geen speling als je aan de mainshaft trekt, als je mainshaft namelijk zakt dan maakt hij soms of helemaal geen contact met de gear van je tail. En slijten je gears als een razende

Ik weet het ja, dan gaat het fout. Ik had dat eerst wel, maar nu zeker niet. Probleem is dat hij het maar heel soms doet.

De andere is wat CHow zegt als je de tail shaft iets verkeerd in de gear drukt ben je ook de l.l het is maar een gaatje van 1mm met platte en ronde kant als hij niet goed zit slipt hij heel even tot de platte kant hem weer oppakt. wil je zeker zijn dan is CA een oplossing(want shft is metaal gears zijn plastic) echter met vervangen heb je dan een uitdaging:D of alleen aan de heli zijde.

@ daan en b42fdw gokje je heli draait weg met de staart naar links?

@david Goed gegokt ;-) Kan zeker kloppen wat je zegt. Ik heb de shaft natuurlijk los gehad en hij heeft het na vervanging van de gears achter even weer perfect gedaan. Dat was helaas van korte duur. Ik ga er mee aan de slag, jullie aanwijzingen zijn heel nuttig.
@daan Ik hoop dat jij hier ook wat verder mee komt. gr, Evert

Tís even een verhaal inderdaad maar hij lijkt daarna wel goed te werken. Ik begin er nog niet aan. Als ik merk dat ik te vaak gears moet vervangen bestel ik er wel eentje. Tot die tijd vlieg ik gewoon behoudend. Trucjes oefen ik wel eerst met de Genius CP.

Heren, veel dank! Gear bij de main shaft net vervangen en probleem is verholpen! De gear was inderdaad van binnen uitgehold, de D opening was bijna rond geworden. Ik ben blij :-)

Net eerste vlucht gedaan op mijn veldje. Boven asfalt dus beetje voorzichtig aan. Helaas teveel wind om in 1 keer mijn circuitjes te vliegen zoals ik gewend ben. Ik heb dus rustig aan gedaan en gekeken hoe de heli uit de bochten komt en reageert als hij dan een tik van de wind krijgt. Lijkt inderdaad dat hij prima wat wind kan hebben. Ik wilde nog niet gelijk snelle achtjes vliegen dus heb mij beperkt tot rustig heen en weer vliegen. Ben erg tevreden. Hopelijk krijgen we nog een keer een windstille dag zodat ik wat meer uit mijn comfortzone durf te komen. Nu met die vervelende draaiwind doe ik dat niet.. Daarvoor ken ik de heli nog niet goed genoeg ;)

Net eerste vlucht gedaan op mijn veldje. Boven asfalt dus beetje voorzichtig aan. Helaas teveel wind om in 1 keer mijn circuitjes te vliegen zoals ik gewend ben. Ik heb dus rustig aan gedaan en gekeken hoe de heli uit de bochten komt en reageert als hij dan een tik van de wind krijgt. Lijkt inderdaad dat hij prima wat wind kan hebben. Ik wilde nog niet gelijk snelle achtjes vliegen dus heb mij beperkt tot rustig heen en weer vliegen. Ben erg tevreden. Hopelijk krijgen we nog een keer een windstille dag zodat ik wat meer uit mijn comfortzone durf te komen. Nu met die vervelende draaiwind doe ik dat niet.. Daarvoor ken ik de heli nog niet goed genoeg ;)

schijtebroek:mrgreen:

Back