Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Tadango zei:
Ik krijg hem alleen niet sneller dan die 10cm per seconde :(

Kijk eens goed in de gebruiksaanwijzing: Door de staart te kantelen kun je de snelheid instellen, van redelijk snel vooruit tot zelfs achteruit :wink:

Net even de reikwijdte getest: binnenshuis 13m en buiten 10m, ver genoeg voor het kleine ding.

michel pet zei:
als je wat sneller vooruit wild met vliegen draai dan de staart iets rechts om van achter gezien het staat ook in de papieren en werkt snap alleen nog niet hoe dat nu werkt.

De staart wordt dan iets opgetild, dus de neus gaat naar beneden, dus de heli gaat sneller vooruit.
En omgekeerd dus langzamer.
Die plakstripjes zijn dus helemaal niet nodig :wink:

het ding is echt klein................
FBKPiccoZ_k.jpg

Heb mijn hamsterke maar eens opengepeuterd...

De lipo 4mm naar voren geschoven (hiervoor wat EPP extra weggesneden met een zeer scherp scalpelmesje)
Daarna weer dichtgelijmd met een weinig UhuPor, vliegt nu wat vlotter vooruit, met staartje tweaken kreeg ik hem niet meer sneller ;)
Kon het niet laten wat meer van de techniek zichtbaar te houden:

PicooZ.jpg

Ziet er wel erg leuk uit dat heli-tje!

Maar stuurt ie ook echt de kant op die jij wil,of gaat ie zijn eigen weg en is het maar afwachten waar die beland?

Hi Marcel!

Zoals Tadango al meldde:
'Ding vliegt echt stabiel en erg goed. Als je heel voorzichtig stuurt kan je heel netjes rond vliegen en ook achtjes enzo zonder problemen.
Alleen als je dichter dan 30cm ergens bij in de buurt komt wordt hij wat instabiel. Te snel sturen en de staart slaat ook lekker weg'

Na wat gewenning en uittrimmen leuk speeltje erbij voor in een kleine kamer, blijft echter speelgoed he....

Peter

Heeft iemand al gezien of uitgeprobeerd of de x-twin motortjes te gebruiken zijn in dit helicoptertje? Dat zou helemaal mooi zijn..het staartmotortje is wel heel klein, volgens mij zijn de x-twin motortjes groter.

hehe 8) ...

net eerste vlucht gedaan ... wat onwennig en vooral zoeken :wink: ... maar trimmen lukt aardig ...forward speed mag misschien wat hoger maar dat kunnen we altijd bijregelen .... zit zeker potentieel in en maakt beloftes waar ...

Hey...

Airwolf conversie 8) . Een vliegende uiteraard!

wordt vervolgt :!:

na ook leuk
2vluchtjes gemaakt, en nog geen zware crahs gemaakt.
maar nu bij de 3e vlucht is het net of me heck het niet meer doet, hijm tolt alleen maar in de ronte
vanmiddag op onze vliegclub, had ook iemand een nieuwe zo uit de doos, ook deze reageerde niet op z´n heck rotor,...
we zien wel weer

Vervolg:

Het idee begint met een schetsje:
Schets.jpg

Vervolgens uit een 10mm balsaplank een aantal silhouets uitgesneden en met elkaar verlijmd. Even ruzie maken met mijn hobbymes en hier is het resultaat van de oermal:
Oermodel.jpg

Vervolgens de mal schuren, weer in tweeën delen, en wat opvulstukken aan de achterzijde plakken. Het idee is om er helder krimpkous omheen te doen, en dan m.b.v. de stofzuiger en een geregelde verfbrander een krimpkous body omheen te trekken. Zie hier de mallen gereed, met in de diepe plaatsen wat extra gaatjes.
Krimpkousmallen.jpg

De derde poging. De eerste poging maar in kleur krimpkous, ik heb niet zoveel heldere meer in huis (zie achtergrond). Deze poging is goed gelukt. Tevens nog te zien de aansluiting van de stofzuiger.
Poging%203.jpg

De ingewanden gedemonteerd, en in de ene helft van de gespoten body gelijmd. Het printje zit geklemd door zijn eigen stekker en schakelaar in een iets te kleine opening. De akku is gemonteerd met een klein stukje dubbelzijdig tape.
Ombouw%20inwendig.jpg

In elkaar getapet. De akku zit volledig in de neus, en alle plakkertjes zijn geplakt. De staart is iets gechopped, nu vliegt ie nog maar amper voorwaarts.
Airwolf%201.jpg

Airwolf%202.jpg

FF vliegen, het blijft een leuk ding:
Vliegen%201.jpg

Vliegen%202.jpg

Morgen wordt de akku vervangen door een 145milli's kokam. Deze komt iets minder ver in de neus en de plakkers kunnen dan verwijdert worden. Met deze akku heeft hij iets meer power (zakt wat minder in dan het orgineeltje), en zal hij toch ietsje langer kunnen vliegen. Tevens worden dan de "vleugels" gemaakt en aangeplakt, die kunnen beslist niet ontbreken aan de airwolf.

Nog in de planning staat een gele reddingsheli gemaakt uit dezelfde mallen.

Tot zover, greetz Aldert

Ik ben sprakeloos, dit is de eerste bodymod voor de PicooZ op aarde :D

eeh... aldert... geweldig :)! Mini airwofl... ik probeer hem nog steeds goed vliegend te krijgen en jij mod hem meteen... en erg suc6vol :)

Waar ik nog aan denk:
Instelbare revo op de zender, of nog intiligenter zodat met pitch verschil de staart compenseert. De afwijking lijkt namelijk erg constant....

Hebben jullie ook het idee dat in het hover gebied hij nagenoeg traploos lijkt te kunnen worden geregeld? Als de accu leger wordt vliegt hij veel beter.....

Ik heb de gasknuppel eens bekeken, ziet er hetzelfde uit als in de Xtwin, dus een glijschakelaar met een aantal contacten, ik schat zo'n 7 snelheidsstanden.

Tadango zei:
Hebben jullie ook het idee dat in het hover gebied hij nagenoeg traploos lijkt te kunnen worden geregeld? Als de accu leger wordt vliegt hij veel beter.....

Idd. Dat verschil merk je direct. Uit de verpakking vloog hij direct (met twee plakkers dan) erg goed. Na het laden het eerste kleine minuutje niet helemaal meer, een goed "hooverpunt" was moeilijk te vinden. Nu zorg ik ervoor dat de akku niet helemaal vol wordt geladen, binnen een kwartier laden gaat hij er weer vanaf, dan vliegt ie het leukst (en toch wel goed controleerbaar) 8) .

Greetz Aldert

Gisterenavond nog aardig wat buiten gevlogen.. dakrand haalt hij makkelijk! verder ging ik niet. Heeft wel aardig de neiging zich naar bomen toe te trekken.

Moet wel echt windstil zijn anders kun je gaan rennen.

Houden jullie iet of wat rekening met cut off ....?

Ik maak me sterk dat als ie zakt met full throttle het micro-lipootje al wel SERIEUS depleted is ... of zijn dat van die speciale "speelgoed-trek-die-maar-zo-leeg-als-je-wil-ze-kunnen-er-wel-tegen lipootjes" :lol: ?

Back